Πόσα χρόνια πρέπει να περάσουν ώστε μια γέφυρα να αντικατασταθεί; Θα μπορούσε να αποτελεί κουίζ σε τηλεοπτικές εκπομπές, με κανέναν ερωτώμενο να μη βρίσκει τη σωστή απάντηση. Το 126 χρόνια θα μπορούσε να είναι μια σωστή απάντηση.
Κι ενώ τα πέτρινα γεφύρια της χώρας μας, στην πλειονότητά τους, είναι μόνο για πεζούς και όχι για τροχοφόρα, υπάρχουν ορισμένες μεταλλικές γέφυρες, όπως αυτή που άρχισε να κατασκευάζεται το 1896 στη Σκάλα Λακωνίας, από Γερμανούς και Ιταλούς, σχεδιαστές και μηχανικούς, που εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από οχήματα.
Μάλιστα, η εν λόγω γέφυρα έχει χαρακτηριστεί από το 2001, από κλιμάκιο του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, ως ακατάλληλη, αλλά εξακολουθεί να χρησιμοποιείται.
Πλέον, πρόκειται να κατασκευαστεί νέα γέφυρα, με το εργολαβικό συμφωνητικό να υπογράφει ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Παναγιώτης Νίκας, με τον ανάδοχο του έργου, με προϋπολογισμό 4.465.000 ευρώ. Σε δύο εβδομάδες θα γίνει η θεμελίωση του έργου, και οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα με χρόνο παράδοσης τους 18 μήνες.
«Είναι ένα έργο που η τοπική κοινωνία, η Λακωνία ολόκληρη, περίμενε για δεκαετίες, έργο πολλές φορές -και από πολλούς- υπεσχημένο, το οποίο γίνεται πράξη πλέον, με σκοπό να συμβάλει και αυτό στην ανάπτυξη της περιοχής», τόνισε ο περιφερειάρχης, παρουσία των αντιπεριφερειαρχών Λακωνίας Θεόδωρου Βερούτη και Υποδομών Νίκωνα Τζινιέρη και του δημάρχου Ευρώτα Δήμου Βέρδου.
Η νέα οδική γέφυρα θα κατασκευαστεί ακριβώς δίπλα στην υπάρχουσα μεταλλική, αντικαθιστώντας την παλαιά κατασκευή. H παλιά μεταλλική γέφυρα, που αποτελεί πλέον κομμάτι της ιστορίας του τόπου, θα αποκατασταθεί και θα αξιοποιηθεί ως πεζογέφυρα.
Παράλληλα, προορίζεται να καταστεί χώρος ψυχαγωγίας και πρασίνου, με εργονομικό σχεδιασμό, αναβαθμίζοντας έτσι τον συγκεκριμένο κόμβο που ενώνει την κεντρική με τη νοτιανατολική Λακωνία.
Το έργο
Αντικείμενο έργου αποτελεί η κατασκευή των οδικών και τεχνικών έργων συνολικού μήκους 310 μέτρων και ειδικότερα η κατασκευή της νέας γέφυρας μήκους 90μ. στον ποταμό Ευρώτα και η συναρμογή αυτής με το υφιστάμενο εθνικό οδικό δίκτυο.
Η νέα γέφυρα θα κατασκευαστεί πλησίον της υπάρχουσας παλαιάς μεταλλικής γέφυρας στην περιοχή της Σκάλας του Δήμου Ευρώτα και σε απόσταση περίπου 11,50μ. νοτιοανατολικά από τον άξονα της υφιστάμενης γέφυρας μέχρι τον άξονα της νέας γέφυρας.
Ο φορέας του καταστρώματος της γέφυρας θα είναι σύμμικτος και θα αποτελείται από χαλύβδινες δοκούς ενσωματωμένες εντός οπλισμένου σκυροδέματος, σύμφωνα με τις προδιαγραφές.
Το κατάστρωμα της νέας γέφυρας θα έχει πλάτος κυκλοφορίας οχημάτων 9 μ. και εκατέρωθεν αυτού προβλέπεται η κατασκευή δυο πεζοδρομιών πλάτους 2,10μ. έκαστο, για την ασφαλή κυκλοφορία και των πεζών.
Προβλέπεται, επίσης, η κατασκευή και τοποθέτηση οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης (διαγράμμισης, στηθαία ασφαλείας, πινακίδες) για την εξασφάλιση της ασφαλούς κυκλοφορίας των διερχόμενων οχημάτων και των πεζών.