Υπόθεση «Ανδρομέδα»: Η Τουρκία αρχίζει έρευνα για το «πλοίο- φάντασμα» με τα εκρηκτικά

Τι λένε οι τουρκικές αρχές και η πλοιοκτήτρια εταιρεία
-

Αντί για να μειώνεται μεγαλώνει το μυστήριο με το πλοίο «Ανδρομέδα» που μετέφερε πάνω από 410 τόνους εκρηκτικών και εντοπίστηκε στην Κρήτη.

Το Λιμενικό ισχυρίζεται ότι το πλοίο πήγαινε παράνομα στη Λιβύη όπου θα έσπαγε το εμπάργκο, ενώ η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποστηρίζει ότι το πλοίο θα κατέληγε νόμιμα στο Τζιμπουτί.

Στο μεταξύ, Τούρκοι αξιωματούχοι διεξάγουν έρευνα σχετικά με την υπόθεση του «πλοίου- φαντάσματος», το οποίο απέπλευσε από την Τουρκία, εντοπίστηκε στις 6 Ιανουαρίου ανοιχτά του Αγίου Νικολάου Κρήτης και κατέληξε δεμένο στο Ηράκλειο.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Hurriyet Daily News, η τουρκική πρεσβεία στην Τρίπολη- η οποία προέβη στη συγκεκριμένη ανακοίνωση- τονίζει πως το σκάφος είχε άδεια να μεταφέρει εμπορεύματα από την Τουρκία στην Αιθοπία και όχι στη Λιβύη, ενώ υπογραμμίζει πως η Τουρκία συμμορφώνεται με τους σχετικούς κανονισμούς των Ηνωμένων Εθνών.

«Αρμόδιοι αξιωματούχοι της Τουρκικής Δημοκρατίας έχουν αρχίσει την απαιτούμενη έρευνα σχετικά με τις αναφορές για το φορτηγό σκάφος “Ανδρομέδα”, με σημαία Τανζανίας, που κατασχέθηκε από την Ελληνική Ακτοφυλακή στις 7 Ιανουαρίου 2018 καθώς μετέφερε υλικά που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή εκρηκτικών από τα λιμάνια της Μερσίνης και του Ισκεντερούν της Τουρκίας στη Λιβύη» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

«Σύμφωνα με τα αρχικά ευρήματα...το πλοίο θα πήγαινε στο Τζιμπουτί μετά την αναχώρησή του από το λιμάνι της Μερσίνης στις 23 Νοεμβρίου 2017, και επίσης έγινε γνωστό πως το σκάφος μετέφερε 419.360 κιλά “επικίνδυνων” υλικών σε 29 γεμάτα κοντέινερ» συμπληρώνεται.

-

Η έρευνα πάνω στα έγγραφα του πλοίου, σύμφωνα με την ανακοίνωση αυτή, έδειξε ότι τα υλικά προορίζονταν να παραδοθούν σε εταιρείες στην Αιθιοπία. «Η σχετική άδεια που απαιτείται βάσει τουρκικού νόμου για την εξαγωγή αυτών των εμπορευμάτων στην Αιθιοπία είχε αποκτηθεί» αναφέρεται σχετικά, ενώ υπογραμμίζεται πως όλες οι διαδικασίες φαίνονται να έγιναν όπως προβλέπεται, και ότι «τα υλικά τα οποία έφυγαν από την Τουρκία δεν θα στέλνονταν στη Λιβύη».

Παράλληλα, σημειώνεται ότι σε εξέλιξη είναι ενδελεχής έρευνα, ενώ ζητείται από τις ελληνικές αρχές να αποστείλουν επειγόντως τα σχετικά έγγραφα, καθώς και τις καταθέσεις του πληρώματος και όλα τα υπόλοιπα συμπληρωματικά έγγραφα και πληροφορίες. Επίσης, στην ανακοίνωση της πρεσβείας αναφέρεται ότι είναι σε στενή επαφή με το υπουργείο Εξωτερικών της κυβέρνησης εθνικής ενότητας της Λιβύης, και ότι όλα τα στοιχεία που συγκεντρώνονται κοινοποιούνται στις λιβυκές αρχές και τον ΟΗΕ. Παράλληλα, υποστηρίζεται πως η Τουρκία συμμορφώνεται με το εμπάργκο όπλων στη Λιβύη και συνεργάζεται στενά με τον ΟΗΕ πάνω στο θέμα, ενώ παράλληλα καταδικάζονται «μη ρεαλιστικά και ανεύθυνα σχόλια στο ζήτημα στα social media».

«Βόμβα» στο Ηράκλειο

Την ίδια ώρα, οι ελληνικές Αρχές καλούνται να διαχειριστούν το επικίνδυνο φορτίο, το οποίο παραμένει στο λιμάνι του Ηρακλείου και χαρακτηρίζεται ως «βόμβα».

Ο αρμόδιος υπουργός, Παναγιώτης Κουρουμπλής, δήλωσε ότι το Λιμενικό έχει ήδη αποθηκεύσει με ασφάλεια τα εκρηκτικά σε χώρους του λιμανιού και σε συντονισμό με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας δρομολογείται η άμεση απομάκρυνση και μεταφορά τους σε χώρους του στρατού.

Τη Δευτέρα 15 Ιανουαρίου θα απολογηθούν στην Εισαγγελία Πειραιά τα μέλη του πληρώματος του πλοίου, (δύο Ουκρανοί, πέντε Ινδοί και ένας Αλβανός). Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο καπετάνιος του πλοίου που φέρεται να έλαβε εντολή να κατευθυνθεί προς τη Μισουράτα της Λιβύης είναι ουκρανικής καταγωγής με μεγάλη εμπειρία στη θάλασσα.

Την ίδια ώρα, οι ελληνικές υπηρεσίες ασφαλείας βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή τόσο με τις τουρκικές Αρχές όσο και με υπηρεσίες ασφαλείας άλλης χώρας, προκειμένου να συγκεντρωθούν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για το «Ανδρομέδα».

Το πλοίο ανήκει στην εταιρεία Andromeda Shipmanagement. Η εταιρεία αυτή έχει στο στόλο της μόνο την «Ανδρομέδα» και έχει έδρα στη λεωφόρο Δημοκρατίας στο Μενίδι. Στο παρελθόν έχει αναλάβει πολλές μεταφορές επικίνδυνων φορτίων για λογαριασμό κρατικών εταιρειών σε χώρες όπως το Μπαγκλαντές, η Υεμένη και το Ιράκ.

Δημοφιλή