Ερασιτέχνες αστρονόμοι εντόπισαν ουράνιο αντικείμενο που τρέχει με 1 εκατομμύριο μίλια την ώρα

Κινείται τόσο γρήγορα που προβλέπεται να αφήσει πίσω του τον Γαλαξία μας και να προωθηθεί στο απέραντο σκοτάδι του διαγαλαξιακού διαστήματος.
A. Martin UW Photography via Getty Images

Ερασιτέχνες αστρονόμοι εντόπισαν ένα μυστηριώδες ουράνιο αντικείμενο που ταξιδεύει με την απίστευτη ταχύτητα του ενός εκατομμυρίου μιλίων την ώρα.

Στην πραγματικότητα, κινείται τόσο γρήγορα που προβλέπεται να αφήσει πίσω του τον Γαλαξία μας και να περάσει στο απέραντο σκοτάδι του διαγαλαξιακού διαστήματος, σύμφωνα με τη NASA.

Τα δεδομένα που έχουν καταγραφεί από επίγεια τηλεσκόπια υποδηλώνουν ότι το αντικείμενο αυτό μπορεί επίσης να είναι ένας διαττόμενος αστέρας - ένα μικρό αστέρι ή καφέ νάνος - που προήλθε από το κέντρο του γαλαξία, σύμφωνα με τους ερευνητές που δημοσίευσαν τις παρατηρήσεις τους στο περιοδικό Astrophysical Journal Letters.

Η ομάδα των ερευνητών αποτελείται εν μέρει από ερασιτέχνες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα crowdsourcing της NASA με την ονομασία Backyard Worlds: Planet 9. Οι λεγόμενοι «επιστήμονες-πολίτες» ήταν οι πρώτοι που παρατήρησαν το ταχύτατα κινούμενο αντικείμενο, το οποίο αργότερα επιβεβαιώθηκε από επαγγελματίες που χρησιμοποίησαν επίγεια τηλεσκόπια.

Σύμφωνα με το έγγραφο, πρόκειται για το «πρώτο αστέρι ή καφέ νάνο πολύ χαμηλής μάζας υπερταχύτητας που εντοπίζεται» και η ύπαρξή του υποδηλώνει ότι υπάρχουν και άλλα παρόμοια, αν και σπάνια.

«Μπορεί να αντιπροσωπεύει έναν ευρύτερο πληθυσμό αντικειμένων πολύ υψηλής ταχύτητας και χαμηλής μάζας που έχουν υποστεί ακραίες επιταχύνσεις», αναφέρεται στο έγγραφο.

Πηγή: futurism.com