Για πάνω από 15 χρόνια το Audi Q5 SUV είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα στην Ευρώπη.
Τώρα, στην 3 του γενιά το μοντέλο φρεσκαρίστηκε και τροφοδοτείται από αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που έχουν γίνει ακόμα πιο οικονομικοί χάρη στην τεχνολογία MHEV plus. Το Q5 εντυπωσιάζει με ένα μοντέρνο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (infotainment) και την φιλοσοφία λειτουργίας του, τις εξατομικεύσιμες digital υπογραφές φωτισμού και τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Το σπορ Audi SQ5 συμπληρώνει τη νέα γκάμα του μοντέλου στην πρεμιέρα του, ενώ στο μέλλον, θα εμπλουτιστεί με plug-in hybrid εκδόσεις.
Σχεδιαστικά, όλα τα στοιχεία είναι τοποθετημένα ένα επίπεδο ψηλότερα από το προηγούμενο μοντέλο. Η σπορ, φαρδιά μάσκα Singleframe βρίσκεται ψηλά και πλαισιώνεται από κάθετες, λειτουργικές κουρτίνες αέρα. Η μεγάλη εισαγωγή αέρα κάτω από τη μάσκα Singleframe τονίζει την έντονη παρουσία του Q5 στο δρόμο. Τα ειδικά χαρακτηριστικά της σπορ εξωτερικής σχεδίασης S line, όπως οι εισαγωγές αέρα σε ματ ανθρακί χρώμιο, εντυπωσιάζουν. Στο μοντέλο S, τα στοιχεία αυτά είναι σε ματ ασημί χρώμιο.
Το πίσω μέρος ο διαχύτης είναι ενσωματωμένος στους ανυψωμένους προφυλακτήρες ως ξεχωριστό στοιχείο. Η θέση και το σχήμα των απολήξεων της εξάτμισης διαφοροποιείται ανάλογα με τον κινητήρα: διπλή τετράγωνη απόληξη εξάτμισης κάτω από το διαχύτη στην αριστερή πλευρά (για όλους τους πετρελαιοκινητήρες) ή ορθογώνιες απολήξεις δεξιά και αριστερά (για όλους τους βενζινοκινητήρες). Το μοντέλο S διαθέτει τέσσερις διπλές στρογγυλές απολήξεις εξάτμισης σε νέα, αιχμηρή σχεδίαση. Δύο εκδόσεις είναι διαθέσιμες στην ελληνική αγορά: advanced και S line.
Η «οπτική καθαρότητα» με σαφή διάταξη του εσωτερικού αποτελεί ένα βασικό χαρακτηριστικό. Η οριζόντια δομή του πίνακα ελέγχου που είναι κατασκευασμένος από υψηλής ποιότητας υλικά, εκτείνεται σε όλο το πλάτος του cockpit, και αποτελεί τη βάση για το “Digital Stage”. Η συνεπής σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας και των θυρών συμπληρώνει την εικόνα του εσωτερικού: οι λεπτομέρειες σε εμφάνιση αλουμινίου, σχήμα C και ψηλά τοποθετημένη διάταξη τονίζουν τη στιβαρή και σπορ SUV φιλοσοφία του Audi Q5.
Το “Digital Stage”, μία ψηφιακή σκηνή εμπρός από τον οδηγό και τον συνοδηγό, αποτελεί το κεντρικό στοιχείο του εσωτερικού. Η λεπτή, κυρτή πανοραμική οθόνη Audi MMI τεχνολογίας OLED φιλοξενεί το Audi Virtual Cockpit 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών. Η καθαρή, οριζόντια διάταξη της οθόνης Audi MMI ενσωματώνεται απόλυτα στο εσωτερικό.
Ειδικά για τον συνοδηγό, διατίθεται η MMI οθόνη συνοδηγού 10,9 ιντσών. Χάρη στην τεχνολογία Active Privacy Mode, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν το σύστημα infotainment χωρίς να αποσπάται η οπτική προσοχή του οδηγού. Ταυτόχρονα, προσφέρει τη δυνατότητα υποστήριξης του οδηγού στην πλοήγηση, για παράδειγμα.
Βιώσιμα υλικά χρησιμοποιούνται στα καθίσματα, σε στοιχεία της αρχιτεκτονικής soft wrap, στους εξωτερικούς καθρέφτες και το υποβραχιόνιο.
Ένα ιδιαίτερα πρακτικό χαρακτηριστικό του Audi Q5 SUV είναι η πλήρως ρυθμιζόμενη πίσω σειρά καθισμάτων. Μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος και να ανακληθεί, αυξάνοντας έτσι τον όγκο του χώρου αποσκευών ή την άνεση για τους πίσω επιβάτες, όπως απαιτείται. Οι πίσω θέσεις φιλοξενούν άνετα τρία άτομα. Με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη αναδίπλωση, ο όγκος αποθήκευσης αυξάνεται στα 1.473 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου. Το κάλυμμα του χώρου αποσκευών μπορεί να αποθηκευτεί με ασφάλεια σε μια ειδικά σχεδιασμένη θήκη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, παρέχοντας ακόμη περισσότερο χώρο για τις αποσκευές.
Άλλα πρακτικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν έναν ακόμη μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, πολυάριθμους μικρότερους χώρους αποθήκευσης για γυαλιά ηλίου, κλειδιά και άλλα καθημερινά αντικείμενα, μία επαγωγική και ψυχόμενη θέση φόρτισης με ισχύ 15 Watts στην μπροστινή κεντρική κονσόλα, δύο θύρες USB-C εμπρός και δύο πίσω.
Στο νέο Audi Q5 όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με την εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία MHEV plus. Το νέο σύστημα MHEV plus με ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνει τις εκπομπές CO2 και ταυτόχρονα αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση. Οι αμιγώς ηλεκτρικοί ελιγμοί και το παρκάρισμα είναι επίσης δυνατοί σε κάποιο βαθμό. Η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος παράγει πρόσθετη ροπή κίνησης έως και 230 Nm και έως 18 kW (24 hp) ισχύος. Το σύστημα 48 Volt επιτρέπει επίσης τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού. Αυτό προσφέρει το πλεονέκτημα ότι ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός – για παράδειγμα σε ελεύθερο τροχασμό ή σε κόκκινο φανάρι κυκλοφορίας – το σύστημα κλιματισμού συνεχίζει να λειτουργεί σε πλήρη ισχύ και διατηρεί το εσωτερικό σε άνετη θερμοκρασία.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των οχημάτων τεχνολογίας MHEV plus βασίζεται στη χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) και έχει χωρητικότητα 1,7 kWh. Τα κύρια καθήκοντα της γεννήτριας εκκίνησης με ιμάντα είναι η εκκίνηση του κινητήρα και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην μπαταρία.
Στο λανσάρισμα του νέου Audi Q5 SUV στην ελληνική αγορά, θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα συστήματα κίνησης. Κατά την κυκλοφορία στην αγορά, όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με τεχνολογία MHEV plus, η οποία μπορεί να παρέχει έως και 18 kW (24 PS) πρόσθετης ισχύος για μικρά χρονικά διαστήματα. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro.
Ο κινητήρας βενζίνης 2.0 TFSI αποδίδει 204 ίππους, με μέγιστη ροπή 340 Nm. Ο κινητήρας πετρελαίου 2.0 TDI γενιάς EA288 evo αποδίδει 204 ίππους και 400 Nm ροπής. Ο V6 TFSI με κυβισμό 3.0lt είναι ισχύος 367 ίππων και έχει μέγιστη ροπή 550 Nm.
Καταλήγοντας, η Audi παρέχει μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης στο νέο Q5, των οποίων οι λειτουργίες βελτιώνουν σημαντικά την καθημερινή ζωή και την οδική ασφάλεια για όλους τους χρήστες του δρόμου.
Τα νέα Audi Q5 SUV και Audi SQ5 SUV θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην ελληνική αγορά από τον Οκτώβριο του 2024.