Η Κάρα Γκόλντιν ανέπτυξε άθελά της έναν εθισμό που της επηρέασε την υγεία - έπινε καθημερινά μέχρι και 10 κουτάκια Coca Cola διαίτης.
Την εποχή εκείνη, το 2001, ήταν ένα ανερχόμενο στέλεχος στη Σίλικον Βάλλεϋ. «Επινα αναψυκτικά διαίτης για χρόνια [μέχρι τότε], νομίζοντας ότι έκανα το σωστό», λέει.
«Ηταν απλά σαν να ακούω τη βιομηχανία αναψυκτικών να λέει ”πιές cola διαίτης και όλα θα πάνε καλά”»
Δυστυχώς, η Κάρα λέει ότι κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η καθημερινή κατανάλωση έως και 3,5 λίτρων του καφεϊνούχου ροφήματος με την πολλή ζάχαρη την έκανε να αισθάνεται σαν να βρίσκεται σε λήθαργο. Επίσης, κατηγόρησε την cola δίαιτης για την αύξηση του σωματικού βάρους της και την εμφάνιση ακμής.
Ετσι λοιπόν, αφού άφησε την κορυφαία θέση της στον τεχνολογικό γίγαντα AOL εκείνη τη χρονιά για να μείνει στο σπίτι με τα τέσσερα παιδιά της, η Κάρα αποφάσισε να αλλάξει εντελώς τον τρόπο ζωής της. Επαψε να πίνει αναψυκτικά και αντ’ αυτού έπινε μόνο νερό.
Οπως ισχυρίζεται, μέσα σε 2,5 εβδομάδες η ακμή της εξαφανίστηκε, ανέκτησε την χαμένη ενέργειά της και έχασε περισσότερο από 9 κιλά.
Οι ξαφνικές βελτιώσεις ήσαν σοκ. «Πραγματικά άρχισα να δίνω προσοχή», λέει. «Είμαι έξυπνος άνθρωπος, αλλά με είχε ξεγελάσει η λέξη ”διαίτης”, νομίζοντας ότι ήταν πιο υγιεινό και καλύτερο για μένα».
Η εμπειρία αυτή τελικά οδήγησε την Κάρα να δημιουργήσει το 2005 την Hint, μια επιχείρηση αναψυκτικών που τώρα σημειώνει ετήσιες πωλήσεις άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Ειδικεύεται στο εμφιαλωμένο νερό με γεύσεις από φυσικά φρούτα. Στα προϊόντα της δεν περιλαμβάνονται πρόσθετη ζάχαρη ή γλυκαντικά.
Χρησιμοποιώντας τις οικονομίες της, ξεκίνησε την επιχείρηση στην κουζίνα της στο Σαν Φρανσίσκο. Το ρόφημά της δεν γεννήθηκε μόνο από την επιθυμία να βελτιώσει την υγεία της.
Η πλήξη που ένιωθε την βοήθησε να το δημιουργήσει. Πίνοντας μόνο πόσιμο καθαρό νερό, βαρέθηκε την γεύση του. Για να το κάνει πιο ενδιαφέρον, άρχισε να προσθέτει μέσα φρούτα, όπως φράουλες, σμέουρα και ρόδια, και κράτησε μια κανάτα νερού με κομμάτια φρούτων στο ψυγείο της.
Ετσι, της μπήκε η ιδέα να ξεκινήσει δική της επιχείρηση, αφού έψαχνε μάταια για μια εμφιαλωμένο νερό φυσικά αρωματισμένο που να μην περιέχει καθόλου γλυκαντικές ουσίες.
Η κύρια πρόκληση ήταν η μαζική παραγωγή του αρωματισμένου νερού χωρίς προσθήκη συντηρητικών ή γλυκαντικών. Διερεύνησε τον τρόπο παστερίωσης του χυμού φρούτων για να παρατείνει τη διάρκεια ζωής του και συνέχισε να σχεδιάζει μια παρόμοια τεχνική για τα νερά της, με τη βοήθεια του συζύγου της Τέο, πρώην δικηγόρου, ο οποίος είναι πλέον ο διευθυντής της Hint.
Κι ενώ η Κάρα κατάφερε με επιτυχία να παράγει το ρόφημά της σε μεγάλη κλίμακα, συνειδητοποίησε ότι δεν είχε καμία εμπειρία από τη λειτουργία μιας τέτοιας εταιρείας. Ετσι, προσέγγισε έναν από τους παγκόσμιους κολοσσούς αναψυκτικών για να δει αν θα ήθελε να αγοράσει την επιχείρηση της.
Κατάφερε να μιλήσει τηλεφωνικά με ανώτερο στέλεχος της εν λόγω πολυεθνικής, αλλά όπως αποκάλυψε στο περιοδικό Forbes το 2015, η συζήτηση δεν πήγε πολύ καλά. Η Κάρα λέει ότι ο άνδρας αυτός την ονόμασε «γλύκα» και ότι αυτός ο σεξισμός της γέννησε την επιθυμία να συνεχίσει να τρέχει η ίδια την Hint και να την μετατρέψει σε μια μεγάλη επιτυχημένη επιχείρηση.
Η επόμενη πρόκλησή της ήταν να μπει σε μια αγορά που κυριαρχείται από την Coca-Cola και την Pepsi, που κατέχουν τα δικά τους εμπορικά σήματα νερού και πολλά άλλα αναψυκτικά. «Δεν είχαμε καμία ιδέα για τη δύναμη των μεγάλων εταιρειών αναψυκτικών», λέει.
Το πρώτο βήμα της ήταν να πείσει την τοπική αλυσίδα σούπερ μάρκετ. Αφησε μερικά από τα προϊόντα της στο κατάστημα, λίγες μόνο ώρες πριν γεννήσει το τέταρτο παιδί της. Ξεπούλησε εν μία νυκτί.
Η μεγάλη επιτυχία, όμως, ήρθε χάρη στις διασυνδέσεις της στη Σίλικον Βάλλεϋ. Υψηλόβαθμο στέλεχος της Google της πρότεινε να προμηθεύει την εταιρεία με τα νερά της. Ετσι άρχισε προσωπικά να παραδίδει μπουκάλια της Hint στα κεντρικά γραφεία της Google.
Αφού η Google άρχισε να γεμίζει τα ψυγεία της με τα νερά της Hint, ακολουθούσαν άλλες εταιρείες της Σίλικον Βάλλεϋ. Το Facebook λέγεται ότι επίσης συνεργάζεται με τη Hint, αφού ένας εκ των επικεφαλής του είναι μεγάλος φαν των προϊόντων της.
«Ακόμα και σήμερα είμαστε το μεγαλύτερο ρόφημα στη Σίλικον Βάλλεϋ» λέει η Κάρα, η οποία είναι 51 ετών και μεγάλωσε στην Αριζόνα.
Πλέον είναι η μεγαλύτερη ανεξάρτητη εταιρεία μη αλκοολούχων ποτών στις ΗΠΑ. Η επιχείρηση που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο έχει 200 υπαλλήλους και στους επενδυτές της περιλαμβάνεται ο διάσημος μουσικός Τζον Λέτζεντ.
Το ρόφημα διατίθεται στην αγορά σε 26 γεύσεις, όπως καρπούζι, ροδάκινο και βατόμουρο ενώ υπάρχουν εκδοχές με ανθρακικό και καφεΐνη αλλά και παιδική σειρά προϊόντων. Η εταιρεία έχει επίσης επεκταθεί πέρα από τα ποτά, δημιουργώντας μια σειρά από φυσικά αντηλιακά ενώ ανακοίνωσε τα σχέδιά της για παραγωγή αποσμητικών. Η Κάρα λέει ότι τώρα ελπίζει να επεκταθεί πέρα από τις ΗΠΑ σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου. Παράλληλα, αναφέρει ότι επικεντρώνεται στην ευαισθητοποίηση του κόσμου σχετικά με θέματα υγείας, όπως η αύξηση των επιπέδων παχυσαρκίας και ο διαβήτης τύπου 2.
«Προσπαθώ να διαδώσω στον κόσμο ότι ως κοινωνία έχουμε πρόβλημα», λέει. «Πιστεύω πραγματικά ότι μπορούμε να βοηθήσουμε τους καταναλωτές να ανακτήσουν την υγεία τους σε όλα τα μέρη του κόσμου».
Πηγή: BBC