Αλλαγή στον τρόπο οργάνωσης του σχεδιασμού για όλα τα νέα μεγάλα έργα της χώρας, αλλά και στον τρόπο παρακολούθησης όσων έχουν γίνει, προωθείται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η πλέον σημαντική αλλαγή είναι ότι βάση κάθε σχεδιασμού θα αποτελεί το Εθνικό Σχέδιο Υποδομών, που θα λαμβάνει υπόψιν όλα τα στρατηγικά κείμενα της χώρας, ανεξαρτήτως αρμόδιου Υπουργείου, αναλύοντας περαιτέρω, με χρονοδιάγραμμα και ουσία, όλα τα σχεδιαζόμενα έργα.
Αυτό συζητήθηκε και αποφασίστηκε κατά τη σημερινή συνάντηση που είχαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Στασινός.
Ο Υπουργός, αφού συζήτησε τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησης στον τομέα των Υποδομών και Μεταφορών, ζήτησε από το ΤΕΕ, ως επίσημο τεχνικό σύμβουλο της Πολιτείας, να σταθεί δίπλα στο Υπουργείο και την κυβέρνηση συνολικά, όχι μόνο τώρα στην αρχή της θητείας αλλά σταθερά, με προτάσεις και τεχνική υποστήριξη.
Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ διαβεβαίωσε ότι το Επιμελητήριο των Μηχανικών, ως ο μεγαλύτερος επιστημονικός φορέας της χώρας, θα σταθεί δίπλα σε κάθε κυβερνητική πρωτοβουλία που συμβάλει στην πραγματική ανάπτυξη, στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην επίλυση των προβλημάτων του τεχνικού κόσμου.
Στη συνάντηση, συζητήθηκε ο τρόπος και η διαδικασία που μπορεί να ακολουθηθεί για τη δημιουργία και λειτουργία Εθνικού Μητρώου Υποδομών, για τον έλεγχο και συντήρηση κάθε έργου, αλλά και τη διασύνδεσή του με άλλες βάσεις δεδομένων της δημόσιας διοίκησης.
Ο πρόεδρος του ΤΕΕ έθεσε το ζήτημα των μεγάλων εκπτώσεων στα τεχνικά έργα και συζητήθηκαν τρόποι επίλυσης του προβλήματος σε σχέση με την κοινοτική νομοθεσία, τη διαφάνεια και το νόμο περί δημοσίων συμβάσεων.
Ο υπουργός ανέλυσε τα μεγάλα έργα που έχει δεσμευθεί η ΝΔ να προωθήσει ως κυβέρνηση και συζήτησε με τον πρόεδρο του ΤΕΕ τρόπους για την επιτάχυνση διαδικασιών ωρίμανσης άλλων έργων που απαιτούνται να προωθηθούν.
Κατά τη συνάντηση, συζητήθηκαν αναλυτικά πολλά θεσμικά ζητήματα, θέματα επιτάχυνσης διαδικασιών και προβλήματα που χρειάζονται λύσεις.
Τώρα, όσον αφορά τις προτεραιότητες που τέθηκαν από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ανά Υπουργείο, σχετικά με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στις στρατηγικές επιλογές είναι η ισχυρή ανάπτυξη με περισσότερες επενδύσεις και νέες καλύτερες δουλειές καθώς και το σύγχρονο κράτος, λιτό και αποτελεσματικό στην υπηρεσία του πολίτη.
Αμεσες Κυβερνητικές Προτεραιότητες
Νέα εργαλεία για τη βελτίωση της ποιότητας των έργων και τη μείωση του κόστους και του χρόνου ολοκλήρωσής τους
Εισαγωγή «Προτάσεων καινοτομίας» (unsolicited proposals) με πρωτοβουλία του ιδιωτικού τομέα.
Ανεξάρτητη επαλήθευση μελετών σκοπιμότητας για ένταξη των έργων στον εθνικό σχεδιασμό.
Δημιουργία «Εθνικού Μητρώου Υποδομών», για τον τακτικό έλεγχο και τη συντήρησή των υποδομών.
Επίβλεψη Δημοσίων Έργων και από τον ιδιωτικό τομέα ανάλογα τον τύπο του έργου και την διαθεσιμότητα του δημοσίου.
Κατοχύρωση της δημόσιας διαβούλευσης και θωράκιση των έργων εθνικής εμβέλειας και δημοσίου συμφέροντος από ανώφελες δικαστικές εμπλοκές.
Παρατηρητήριο απαλλοτριώσεων
Εργα εθνικής προτεραιότητας
Ολοκλήρωση κεντρικού οδικού δικτύου
Ολοκλήρωση Ε65
Βόρειος Οδικός άξονας Κρήτης
Πάτρα-Πύργος
Ολοκλήρωση οδικών διασυνδέσεων
Αγρίνιο - Ιονία Οδός
Δράμα - Εγνατία
Ε75 – Γιαννιτσά - Έδεσσα – Ε65
Ιωάννινα – Κακαβιά
Καρπενήσι - Λαμία
Δια - περιφερειακό οδικό σύστημα Αττικής
Ελευσίνα – Υλίκη
Επέκταση Αττικής Οδού προς Λ. Βουλιαγμένης στο Ελληνικό
Υποθαλάσσια Σαλαμίνας
Ολοκλήρωση έργων Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης
Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: Βεϊκου – Γουδή
Προεκτάσεις Μετρό Αθήνας (Περισσός, Κατεχάκη)
Ολοκλήρωση Μετρό Θεσσαλονίκης
Επεκτάσεις Μετρό Θεσσαλονίκης
Σιδηροδρομικά έργα
Ολοκλήρωση συστημάτων (ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλε-διοίκησης)
Αναβάθμιση και Συντήρηση εθνικού και προαστιακών δικτύων
Ρίο – Νέο λιμάνι Πάτρας
Αναβάθμιση της γραμμής Θεσ/νίκη-Αλεξανδρούπολη (νέα πεδινή χάραξη Θεσ/νίκη–Καβάλα)
Αναδιάταξη και βιώσιμη χρηματοδότηση των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών