Οι δοκιμές σε βρεγμένο οδόστρωμα, στην πίστα του Πολ Ρικάρ στη Γαλλία, με την Alpine και τον Ντάνιλ Κβίατ στο τιμόνι του μονοθεσίου, ολοκλήρωσαν τις δοκιμές της Pirelli για τα νέα ελαστικά σε ζάντα 18 ιντσών, που θα χρησιμοποιηθούν στο πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 από το 2022.
Η μετάβαση σε νέα ελαστικά χαμηλού προφίλ, και από 13 ιντσών ζάντα σε 18άρα, αντιπροσωπεύει μια τεχνική επανάσταση για την κορωνίδα του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, απαιτώντας ένα έντονο πρόγραμμα έρευνας και εξέλιξης που περιλάμβανε δοκιμές τόσο σε εσωτερικούς όσο και σε εξωτερικούς χώρους, με τους μηχανικούς της Pirelli να επανεξετάζουν κάθε στοιχείο του ελαστικού: από το προφίλ μέχρι τη δομή και τις συνθέσεις.
Πραγματοποιήθηκαν 28 ημέρες δοκιμών πίστας για τα νέα ελαστικά 18 ιντσών καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, και συνολικά 36, συμπεριλαμβανομένων των ημερών δοκιμής που πραγματοποιήθηκαν στο τέλος του 2019 και στις αρχές του 2020, πριν από την καθυστέρηση στο πρόγραμμα, η οποία προκλήθηκε από την πανδημία του COVID-19.
Η εκστρατεία εξέλιξης για τα νέα ελαστικά 18 ιντσών, περιελάμβανε περισσότερες από 10.000 ώρες εσωτερικών δοκιμών, πάνω από 5000 ώρες προσομοίωσης και περισσότερα από 70 πρωτότυπα, με αποτέλεσμα 30 δοκιμές φυσικών προδιαγραφών στην πίστα από τους οδηγούς. Συνολικά καλύφθηκαν 4267 γύροι, με πάνω από 20.000 χιλιόμετρα διαδρομής - περίπου τη μισή περιφέρεια της γης. Ο αριθμός των σετ που χρησιμοποιήθηκαν ήταν 392, που ισοδυναμούν με 1568 ελαστικά.
Σχεδόν όλες οι ομάδες συμμετείχαν στο πρόγραμμα δοκιμών της Pirelli, με 19 οδηγούς, 15 εκ των οποίων είναι οι βασικοί οδηγοί που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα. Ο ρόλος των οδηγών ήταν καθοριστικός, με τον καθένα να προσφέρει τη δική του προοπτική σε όλες τις φάσεις εξέλιξης.
Πλέον, θα δούμε τα νέα ελαστικά 18 ιντσών, στις δοκιμές που θα γίνουν πριν το ξεκίνημα του νέου πρωταθλήματος, το οποίο θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2022.