Έτοιμοι για εξερευνήσεις με το νέο Ford Explorer

Με παλμαρέ το παγκόσμιο ρεκόρ των 30.000 χλμ. για ηλεκτρικό όχημα, ήδη πωλείται πισωκίνητο ή τετρακίνητο, με δύο εκδόσεις μπαταρίας.
Ford

Το μυθιστόρημα του Ιούλιου Βερν, το οποίο εκδόθηκε το 1873, «Ο γύρος του κόσμου σε 80 μέρες» αναφερόταν στον άθλο ενός πλούσιου, του Φιλέα Φογκ, να γυρίσει τον κόσμο σε 80 μέρες.

Περίπου δυόμιση αιώνες μετά, η γνωστή εξερευνήτρια Λέξλι Αλφορντ δημιούργησε τον δικό της άθλο, κάνοντας τον γύρο του κόσμου με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μάλιστα, τα πάνω από 30.000 χλμ. που διένυσε με το αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer, περνώντας από 27 χώρες σε 6 ηπείρους, καθιστούν νέο ρεκόρ ανθρώπου που πέτυχε κάτι τέτοιο με αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κάτι για το οποίο τόσο η ίδια όσο και η Ford αισθάνονται υπερηφάνεια για το επίτευγμα. Κι αυτό επειδή οι προκλήσεις ήταν μεγάλες με κυριότερες τις διακοπές ρεύματος στην Αφρική και της έλλειψης υποδομών φόρτισης στην έρημο Ατακάμε της Χιλής. Παρ’ όλα αυτά Αλφορντ και… Ford άντεξαν και έφεραν εις πέρας το θαυμαστό εγχείρημα Charge Around The Globe, που στόχο είχε τον εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης.

Με αυτό το ρεκόρ στο παλμαρέ του, το πολυαναμενόμενο και εντυπωσιακό σε σχεδίαση νέο Explorer, είναι έτοιμο να κάνει την εμφάνισή του στους δρόμους και της Ελλάδας, καθώς οι παραγγελίες ξεκίνησαν.

Μάλιστα είναι το πρώτο επιβατικό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford που εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στην Ευρώπη, συνδυάζοντας στοιχεία όπως η γερμανική μηχανολογία, το αμερικανικό στυλ και οι κορυφαίες στάνταρ προδιαγραφές που περιλαμβάνουν ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης με μπαταρία για μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά την οδήγηση και αυτονομία έως και 602 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση.

Το μεσαίου μεγέθους crossover έχει θέσεις για πέντε άτομα και η αεροδυναμική του σχεδίαση αποτυπώνει το πνεύμα της ηλεκτρικής εποχής της Ford.

FORD

Η φουτουριστική εξωτερική σχεδίαση συνδυάζεται με ένα υπερσύγχρονο εσωτερικό με υλικά και χαρακτηριστικά υψηλής ποιότητας. Στην καμπίνα υπάρχουν σπορ καθίσματα (θερμαινόμενα μπροστά) που φέρουν ενσωματωμένα προσκέφαλα, μια κινητή οθόνη αφής SYNC Move 14,6 ιντσών η οποία μπορεί να μετακινηθεί σε γωνία 30 μοιρών, μια κομψή soundbar ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν τον ήχο που παίζουν συσκευές που είναι συνδεδεμένες ασύρματα μέσω Android Auto και Apple CarPlay και ένα πλήρως συνδεδεμένο σύστημα infotainment με ηχοσύστημα. Επίσης, το κάθισμα οδηγού έχει λειτουργία μασάζ και μέσω του ελέγχου κλιματισμού ο οδηγός και ο συνοδηγός μπορούν να επιλέγουν τη δική τους θερμοκρασία.

Η δε πρόσβαση στο εσωτερικό του ηλεκτρικού crossover γίνεται με το στάνταρ σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (keyless entry).

FORD

Η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ φθάνει στα 470 λίτρα, ενώ η MegaConsole χωρά 17 λίτρα και όντας ανάμεσα στον οδηγό και τον συνοδηγό μπορεί να χωρέσει ένα laptop 15 ιντσών. Υπάρχει και ένα κρυφό ντουλαπάκι My Private Locker και με hands-free πρόσβαση καθώς και χώρος για δύο μεγάλα smartphones που συνοδεύεται στάνταρ από έναν ασύρματο φορτιστή συσκευών.

Σημειώνουμε ότι η έκδοση Premium εξοπλίζεται με ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία και ατμοσφαιρικό εσωτερικό κρυφό φωτισμό που δημιουργεί μια ευχάριστη διάθεση ακόμη και σε απαιτητικά ταξίδια. Επίσης, αντί για τα χαρακτηριστικά φώτα LED με Auto High Beam της έκδοσης Style, η έκδοση Premium διαθέτει φωτιστικά σώματα Dynamic Matrix LED με Glare-Free Highbeam.

FORD

Πέραν αυτών, υπάρχει επιλογή ανάμεσα σε πρόσθετα στοιχεία εξοπλισμού όπως η πανοραμική οροφή - η οποία διαθέτει μια γυάλινη επιφάνεια άνω του 1 τ.μ. - και το Driver Assist Pack, που περιλαμβάνει πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία - για εύκολη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών (χωρητικότητας έως και 450 λίτρων) όταν οι επιβάτες δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους, head-up display, κάμερα 360 μοιρών και τη νέα τεχνολογία Assisted Lane Change.

Το νέο Ford Explorer προσφέρεται σε πισωκίνητες (με ένα ηλεκτρικό μοτέρ) και τετρακίνητες εκδόσεις (δύο ηλεκτρικά μοτέρ), με μπαταρίες 77kWh (αυτονομία έως και 602 χλμ.) και 79kWh (αυτονομία έως και 566 χλμ.) και ισχύ 286 και 340 ίππων, αντίστοιχα. Και οι δύο διατάξεις χρησιμοποιούν μια μπαταρία ιόντων λιθίου νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) εκτεταμένης χωρητικότητας (extended range) που επιλέχθηκε για την ενεργειακή της πυκνότητα, την ισχύ και την απόδοσή της σε ευρωπαϊκά κλίματα.

Αργότερα θα προστεθεί και μια έκδοση με έναν κινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) σε συνδυασμό με μπαταρία NMC τυπικής χωρητικότητας 52kWh (standard range), ισχύος 265 ίππων.

FORD

Η φόρτιση 10-80% διαρκεί περίπου 26 λεπτά με χρήση ταχείας φόρτισης DC έως 185 kW για την έκδοση AWD. Αξίζει να τονίσουμε ότι οι οδηγοί του Explorer θα μπορούν να έχουν εύκολη πρόσβαση και να πληρώνουν τη φόρτιση σε περισσότερα από 600.000 σημεία φόρτισης στο δίκτυο BlueOval Charge Network χρησιμοποιώντας την εφαρμογή FordPass ή την καινοτόμο τεχνολογία Plug&Charge. Σε αυτά περιλαμβάνονται σταθμοί φόρτισης υψηλής ισχύος από την IONITY - μια κοινοπραξία στην οποία η Ford αποτελεί ιδρυτικό μέλος - και την Allego, με την οποία η Ford ανακοίνωσε ότι ξεκινά συνεργασία για την εισαγωγή υπερταχείας φόρτισης στα σημεία των επίσημων εμπόρων της μάρκας.

Δεν είναι όμως μόνο η φόρτιση γρήγορη αλλά και το ίδιο το αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer καθώς μπορεί να επιταχύνει ταχύτερα από ένα Focus ST, στην έκδοση των 340 ίππων, «πιάνοντας» τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δευτερόλεπτα, έχοντας και ικανότητα ρυμούλκησης έως και 1.200 κιλά.

License expires -------------------------- 28/03/2026 License scope -------------------------- A - Earned editorial, press releases, press kits B - All non-broadcast digital and online media D - All print media (newspaper, magazine etc) Copyright and image rights -------------------------- This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe GmbH only.
License expires -------------------------- 28/03/2026 License scope -------------------------- A - Earned editorial, press releases, press kits B - All non-broadcast digital and online media D - All print media (newspaper, magazine etc) Copyright and image rights -------------------------- This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe GmbH only.
FORD

Ως προς την ασφάλεια, εφοδιάζεται με περισσότερες από 15 στάνταρ τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν το Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop and Go, το Assisted Lane Change για ομαλή και ασφαλή αλλαγή λωρίδας με το πάτημα ενός μοχλού των φλας και το Clear Exit Warning που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά στην αποφυγή των «περιστατικών από άνοιγμα πόρτας», τα οποία μπορεί να συμβούν όταν οι οδηγοί ανοίγουν τις πόρτες των οχημάτων τους χωρίς να αντιληφθούν ότι πλησιάζουν ποδήλατα, σκούτερ ή μοτοσυκλέτες.

Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Explorer διατίθεται από 43.700 με την μπαταρία τυπικής χωρητικότητας Standard Range (35.700 ευρώ με την κρατική επιδότηση) και από 48.700 με την μπαταρία εκτεταμένης χωρητικότητας Extended Range (40.700 ευρώ με επιδότηση - άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία).

Δημοφιλή