Μικρή μείωση κατέγραψε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2024 στο 3,2% από 3,7% τον Δεκέμβριο του 2023 και 7,3% τον Ιανουάριο του 2023, σύμφωνα εδειξαν τα τελικά στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η Eurostat.
Στην Ευρωζώνη, ο ετήσιος πληθωρισμός ήταν 2,8% τον Ιανουάριο του 2024, από 2,9% τον Δεκέμβριο και 8,6% ένα χρόνο νωρίτερα. Σε δομικό επίπεδο, χωρίς δηλαδή ενέργεια, τρόφιμα, αλκοόλ και καπνό, ο ετήσιος πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 3,3% τον Ιανουάριο του 2024 από 3,4% τον Δεκέμβριο και 5,3% τον Ιανουάριο του 2023.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά ο ετήσιος πληθωρισμός ήταν 3,1% τον Ιανουάριο του 2024, από 3,4% τον Δεκέμβριο και 10% ένα χρόνο νωρίτερα, όπως έδειξαν τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σε μηνιαία βάση ο πληθωρισμός εμφάνισε πτώση 0,9% στην Ελλάδα, έναντι -0,4% και -0,2% σε Ευρωζώνη και Ε.Ε. αντίστοιχα.
Τα χαμηλότερα ετήσια ποσοστά καταγράφηκαν στη Δανία, την Ιταλία (και οι δύο 0,9%), τη Λετονία, τη Λιθουανία και τη Φινλανδία (1,1%), ενώ τα υψηλότερα ετήσια ποσοστά καταγράφηκαν στη Ρουμανία (7,3%), στην Εσθονία (5,0%) και στην Κροατία (4,8%).
Σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο, ο ετήσιος πληθωρισμός μειώθηκε σε δεκαπέντε κράτη μέλη, παρέμεινε σταθερός σε ένα και αυξήθηκε σε έντεκα.
Τον Ιανουάριο, η υψηλότερη συμβολή στον ετήσιο ρυθμό πληθωρισμού της ζώνης του ευρώ προήλθε από τις υπηρεσίες (+1,73 ποσοστιαίες μονάδες) και ακολούθησαν τρόφιμα, αλκοόλ και καπνός (+1,13), τα μη ενεργειακά βιομηχανικά αγαθά (+0,53) και η ενέργεια (-0,62).
ΕΛΣΤΑΤ: Τι αυξήθηκε, τι μειώθηκε
• 0,5% σε προιόντα Διατροφής και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλλαντικά, νωπά ψάρια, γιαούρτι,
ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη
μείωση κυρίως των τιμών σε: ζυμαρικά, πουλερικά, γάλα νωπό πλήρες, γάλα νωπό με μειωμένα λιπαρά, τυριά, νωπά
φρούτα.
• 1,7% σε Αλκοολούχα ποτά και καπνό, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 0,3% στην Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
• 0,1% στις Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος
της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη).
• 0,8% στις Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας.
• 1,1% σε Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστείακαφενεία-κυλικεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλπανδοχεία.
• 1,0% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα υγείας.
Τι μειώθηκε:
• 22,3% σε Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
• 0,3% στη Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: δημοτικά τέλη, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος
της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.
• 0,5% σε Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα υφαντουργικά
προϊόντα οικιακής χρήσης.