
Ολοκληρώθηκε την Τρίτη 11 Μαρτίου η εβδομάδα μόδας στο Παρίσι με την επίδειξη του οίκου Saint Laurent, όπου ο καλλιτεχνικός διευθυντής Άντονι Βακαρέλο πέρασε ένα πνεύμα αισιοδοξίας με δημιουργίες σε φωτεινά χρώματα και ενδιαφέροντες όγκους.
Η εβδομάδα που ήταν αφιερωμένη στο pret a porter φιλοξένησε μεγάλους οίκους μόδας όπως Chanel, Gucci, Hermes, Balenciaga, Schiaparelli, Christian Dior, Chloe και πολλούς άλλους που διεκδικούν μια θέση στην κορυφή των εξελίξεων.

Χαρακτηριστικά στοιχεία στις περισσότερες κολεξιόν τα βολάν, οι δαντέλες, οι διαφάνειες, οι όγκοι και τα γλυπτικά σχέδια, ενώ μικρές λεπτομέρειες επανέφεραν μια ρετρό αισθητική. Οι διαφάνειες συνεχίζουν απτόητες και την επόμενη χρονιά καταλαμβάνοντας μερίδιο και στα πανωφόρια. Χαρακτηριστική η επίδειξη του οίκου Chanel, όπου ο Μάθιου Μπλέιζι - που είναι πλέον επικεφαλής στο δημιουργικό τμήμα του οίκου - επιχείρησε να ενώσει ευχάριστα την κλασική κομψότητα της Chanel με μοντέρνα στοιχεία. Έτσι, τα σύνολα συνοδεύονταν με διαφανή στοιχεία, πότε σε μανίκια ή σε λεπτομέρειες στις φούστες και πότε σε ολόκληρα κομμάτια όπως κάπες και σακάκια.
Στον οίκο Hermes η σχεδιάστρια Ναντίτζε Βανέ Σιμπούλσκι δημιούργησε μια πολυτελή κολεξιόν, όπου κυριάρχησαν οι δερμάτινες δημιουργίες. Οι καμπαρντίνες και τα άνετα φορέματα, είχαν τον κυρίαρχο ρόλο στην επίδειξη. Πανωφόρια, άνετα παντελόνια και εφαρμοστές ολόσωμες φόρμες ήταν τα βασικά κομμάτια της κολεξιόν.

Η Χιμένα Καμάλι, η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Chloe, επικεντρώθηκε σε μια αέρινη θηλυκότητα. Τα ρούχα έμοιαζαν σαν να έχουν περάσει από τη μια γενιά στην επόμενη. Ρομαντικά lingerie φορέματα και κάποια διάφανα, δαντελένια, αέρινες μπλούζες ενισχυμένες με έντονους ώμους και δερμάτινα παλτό ήταν οι βασικές της προτάσεις, οι οποίες ενισχύθηκαν στιλιστικά με φαρδιές ζώνες και αξεσουάρ από γούνα. Η παλέτα της κολεξιόν κινήθηκε σε ουδέτερους τόνους, ενώ δεν έλειπαν και τα παστέλ σε ανοιχτό μπλε, ροζ, τιρκουάζ και στο χρώμα του βατόμουρου.
O Ντάνιελ Ρόσμπερι παρουσίασε για τον οίκο Schiaparelli μια συλλογή από 43 κομμάτια που συνδύαζαν στοιχεία αντρικού και γυναικείου στυλ. Το σόου άνοιξε η Τζίτζι Χαντίτ η οποία φόρεσε για τον ρόλο αυτόν ένα μαύρο, έντονα μεσάτο, σακάκι με υπερμεγέθη γούνινο γιακά, που προσδιόριζε τη χαρακτηριστική γραμμή Schiaparelli. Τα στοιχεία που κυριαρχούν στη συλλογή είναι οι μεταλλικές λεπτομέρειες στις παντελόνες, οι φούστες συνδυασμένες με καουμπόικες μπότες, αλλά και οι υπερβολικά τονισμένοι ώμοι.

H σχεδιάστρια του οίκου Christian Dior, Μαρία Γκράτσια Κιουρί, πάντρεψε στοιχεία από διαφορετικούς αιώνες, μια και η κολεξιόν αποτελεί φόρο τιμής στην ιστορία του οίκου και τον ιδρυτή του Κριστιάν Ντιόρ. Κατά τη διάρκεια του σόου έγιναν αναφορές στις εποχές Gianfranco Ferre και John Galliano.
Οι δημιουργίες είχαν δαντελένιους γιακάδες που στέκονταν είτε σε φορέματα είτε τοποθετούνταν σαν τσόκερ, αναλαμβάνοντας ρόλο κοσμήματος. Βελούδινα σακάκια με φουσκωτά μανίκια, πουκάμισα με δαντέλες και περίτεχνες λεπτομέρειες στα φορέματα παρουσίασαν μια εναλλακτική αισθητική. Η συλλογή έπαιξε με τα στερεότυπα των φύλων. Κλασικά αντρικά κομμάτια συνδυάζονταν με άκρως γυναικεία. Τα ανδρόγυνα πουκάμισα προτάθηκαν με εφαρμοστούς κορσέδες, τα πλεκτά κασκόλ ενώθηκαν με βολάν και τα μακριά χοντρά παλτό φορέθηκαν με ογκώδη brogues παπούτσια συνδυασμένα με καλτσοδέτες, δαντέλες και διαφάνειες.

Από την εβδομάδα μόδας του Παρισιού δεν έλειπαν και οι αντιδράσεις για ρούχα ( ; ) ή σωστότερα για κομμάτια που τάραξαν την αισθητική του κοινού. Ανάμεσα στα πολυτελή υφάσματα, τα σατέν και τις διαφάνειες, εμφανίστηκαν οι δημιουργίες του Ολλανδού σχεδιαστή Ντουράν Λάντινκ. Οι μπλούζες του με ωμή και απελευθερωμένη αισθητική έμοιαζαν με ανθρώπινα γυμνά στήθη με gender μπλεξίματα. Χαρακτηριστικό ήταν το τοπ με το πληθωρικό γυναικείο στήθος που φόρεσε ένα αντρικό μοντέλο, δίνοντας την ψευδαίσθηση ότι είχε κάνει πλαστική στήθους, ενώ αντίστοιχα, ένα γυναικείο μοντέλο φόρεσε μια μπλούζα που παρέπεμπε σε ένα αντρικό γυμνασμένο στήθος.
Τα κομμάτια αυτά σόκαραν κάποιους και οι εικόνες των ρούχων του έγιναν βάιραλ στο διαδίκτυο. Ο σκοπός επιτεύχθει για τον Λάντινκ που προκάλεσε το ενδιαφέρον και σχολίασε ότι η φόρμα των ρούχων έχει να κάνει με το cosplay και με το να παίζει κάποιος με το κιτς.

To παιχνίδι των εντυπώσεων όμως δεν παίχτηκε μόνο στις πασαρέλες, αλλά και στους γύρω δρόμους όπου οι καλεσμένοι έδιναν το δικό τους ρεσιτάλ.
Η εμφάνιση της Πάρις Τζάκσον, κόρη του Μάικλ Τζάκσον, θα συζητιέται για πολύ καιρό, αφού εμφανίστηκε πολύ αποκαλυπτική στην επίδειξη του οίκου Stella Mc Cartney, φορώντας ένα μαύρο off the shoulder φόρεμα από μεταξωτή οργάντζα που δεν άφηνε πολλά στη φαντασία.

Πολυσυζητημένη και η εμφάνιση της Αλεσάντρα Αμπρόσιο, η οποία ως καλεσμένη στο σόου του Balenciaga φόρεσε ένα oversized πλεκτό πουλόβερ συνδυασμένο με ένα κολάν, στο οποίο ήταν αποτυπωμένο το σχήμα ενός καυτού εσώρουχου με ζαρτιέρες. Το αποτέλεσμα; Όλοι όσοι την έβλεπαν από μακριά, ή είδαν μετά τις φωτογραφίες, πίστευαν ότι εμφανίστηκε με ζαρτιέρες.