O εκλεγμένος Πρόεδρος Ντόναλντ Τράμπ είναι έτοιμος να ορκιστεί τον Ιανουάριο του 2025. Μέχρι τότε δεν χάνει πολύτιμο προσωπικό χρόνο.
Από τη νίκη του και μετά έχει λανσάρει διάφορα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένης μιας σειράς επτά ρολογιών περιορισμένης έκδοσης με τιμές από 599 δολάρια έως 1199 δολάρια, καθώς και ενός παιχνιδιού για κινητά, το Trump Golf, που κοστίζει 9,99 δολάρια. Αν αγοράσετε το παιχνίδι μαζί με ένα συλλεκτικό Ντόναλντ Τράμπ μπαστούνι του Golf κάνει 99 δολάρια. Αυτό με το 9 στο τέλος έχει πάντα σημασία. Άλλο 100 δολάρια άλλο 99. Τελευταίο του προϊόν, μια κολόνια. Η πιο σωστά είναι η νέα του σειρά αρωμάτων.
(δείτε παρακάτω και το διαφημιστικό βίντεο, με πρωταγωνιστή τον...Αμερικανό Πρόεδρο!)
Ο τίτλος της FIGHT, FIGHT, FIGHT ( σε ελεύθερη μετάφραση “Παλέψτε, Παλέψτε, Παλέψτε”). Αν μένατε στις ΗΠΑ θα χρειαζόσασταν μόνο 199 δολάρια για να γίνει δική σας και θα μπορούσατε να το παραγγείλετε από την ιστοσελίδα https://gettrumpfragrances.com.
H νέα σειρά αρωμάτων του Προέδρου Τραμπ συνοδεύεται επικοινωνιακά με μια εικόνα – προωθητική διαφήμιση του μαζί τη σύζυγο του νυν Προέδρου των ΗΠΑ, Τζιλ Μπάιντεν. Οι δύο τους συζητούν με καλή διάθεση κατά τη διάρκεια των πρόσφατων εγκαινίων του ανακαινισμένου καθεδρικού ναού της Νοτρ Νταμ με την πρώτη κυρία να τον κοιτάζει σχεδόν σαγηνευτικά. Η εικόνα – προωθητική διαφήμιση, η οποία σύμφωνα με την εφημερίδα The Times είχε ήδη γίνει viral, αναδημοσιεύθηκε από εκείνον με τη λεζάντα: “Ένα άρωμα στο οποίο ακόμα κι οι εχθροί σας δεν μπορούν να αντισταθούν”.
Το άρωμα περιγράφεται ως “η φωνή της αντίστασης σε ένα μπουκάλι” και η ενσάρκωση της ”δύναμης, της εξουσίας και της νίκης”. Το γυναικείο άρωμα απευθύνεται σε “γυναίκες που μάχονται για να κερδίσουν, με δύναμη και χάρη”. Η ανδρική σε “άνδρες που μάχονται για να κερδίσουν και δεν παραδίδονται ποτέ”. Σε ένα βίντεο που συνοδεύει τo λανσάρισμα, ο Ντόναλντ Tραμπ, περιτριγυρισμένος από αμερικανικές σημαίες, αναφέρει: “Τα νέα μου αρώματα Trump είναι εδώ. Είναι το τέλειο χριστουγεννιάτικο δώρο. Τα ονόμασα FIGHT, FIGHT, FIGHT (“Παλέψτε, Παλέψτε, Παλέψτε”) γιατί αντιπροσωπεύουν τη νίκη. Όλοι θέλουμε να κερδίζουμε”.
Προτείνω να το συνηθίσουμε. Διότι αυτός θα είναι ο κόσμος μας τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Με το Επιχειρείν να είναι απολύτως κυρίαρχο και το Marketing να καθοδηγεί την αντίληψη. Δεν είναι καινοφανές. Πολλοί στο παρελθόν χρησιμοποίησαν το πρόσωπό τους για να προωθήσουν προϊόντα. Και πολλές φορές το πρόσωπο μιας πολιτικής φυσιογνωμίας έγινε αντικείμενο σύγχρονου marketing. Και πούλησε εκατομμύρια προϊόντα. Αλλά… διάολε. Μιλάμε για τον Πρόεδρο των ΗΠΑ. Μιλάμε για τον άνθρωπο που κατάφερε την μεγαλύτερη επιστροφή στην πολιτική ιστορία των ΗΠΑ. Μιλάμε για αυτόν που θα κρίνει την παγκόσμια οικονομία. Και πιθανότητα τη ζωή του καθενός και της καθεμίας από εμάς. Στην πράξη έχει να ανταγωνιστεί μόνο με την Ιστορία και την υστεροφημία του. Τι θέλει επιτέλους;
Η απλή απάντηση είναι χρήματα. Είναι πάνω απ’ όλα έμπορος. Και κάθε διαπραγμάτευση πρέπει να έχει ένα κέρδος. Αυτό ξέρει να κάνει. Αποδεικνύεται στην πράξη ότι το κάνει καλά. Άρα ότι έκανε στο παρελθόν κάνει και σήμερα. Αν το μεταφράζει στην Πολιτική ως απτό, μετρήσιμο έργο αυτό μπορεί να είναι εξαιρετικό.
Η δύσκολη απάντηση αφορά στην ίδια την Πολιτική. Θα αντέξει μια δεύτερη τετραετία Ντόναλντ Τραμπ; Είναι νωρίς να πούμε. Ο κόσμος μας όπως το γνωρίζαμε ή τον ονειρευόμασταν πριν την πτώση του τείχους και την τελική επικράτηση του καπιταλιστικού συστήματος είναι εντελώς διαφορετικός. H τεχνολογία τον έκανε ταχύτατο, η πληροφορία έρχεται σωρηδόν και σχεδόν σε άμεσο χρόνο. Αλλά προς ώρας φαίνεται να δουλεύει υπέρ των λίγων και σε βάρος των πολλών. Για αυτό κι ολοένα φουντώνει η συζήτηση περί δεικτών οικονομίας και πραγματικής ζωής του πολίτη. Πόσο πραγματική είναι η σχέση της ανόδου του ΑΕΠ σε σχέση με την σημερινή ποιότητα ζωής ενός ανθρώπου; Κάτω απ’ αυτό το πρίσμα δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και σε δημοκρατίες με εμπειρία αιώνων η Ηγεσία-εντολέας ή η Ηγεσία-Ελεγκτής μοιάζει να επικρατεί πλήρως ως μοντέλο εξουσίας και να επικυριαρχεί απέναντι στην έννοια της προσωπικής ελευθερίας του πολίτη.
Μην πάτε μακριά. Δείτε τι συμβαίνει στις ημέρες μας. Στο όνομα του ελέγχου της βίας των γηπέδων ο πολίτης οφείλει να αναφέρει στην Πολιτεία τι ομάδα είναι. Στο όνομα της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής να δηλώνει το σύνολο των εσόδων του μέσω άμεσου ηλεκτρονικού ελέγχου. Κι υπάρχουν δεκάδες άλλα παραδείγματα που στο όνομα της ευνομούμενης Πολιτείας και της λειτουργίας του Κράτους υπάρχει ευθεία παρέμβαση στην προσωπική ελευθερία του πολίτη.
Αυτή είναι η πολιτική σήμερα στο σύγχρονο παγκόσμιο χωριό. Ασκείται από μια Ηγεσία-Ελεγκτή. Και μένει να πλανάται το ερώτημα: Ποια είναι καλύτερη Ηγεσία-Ελεγκτής; Αυτός-ή που πουλάει κολόνιες για να αυξήσει το προσωπικό του εισόδημα ή αυτός-ή που μεγαλώνει την προσωπική του περιουσία μέσω της πολιτικής του διαδρομής;
Τελικά μήπως είναι πιο ορθολογικό πριν την κολόνια FIGHT FIGHT FIGHT (“Παλέψτε, Παλέψτε, Παλέψτε”) να επιλέξουμε το σκοπό για τον οποίο θα παλέψουμε;