Η Microsoft λάνσαρε την Τρίτη δύο νέα μοντέλα της παιχνιδομηχανής της, Xbox, επτά χρόνια μετά το «ντεμπούτο» της προηγούμενης έκδοσης, επιδιώκοντας να αξιοποιήσει την «έκρηξη» που σημειώνεται λόγω πανδημίας στα ποσά που δαπανούν οι καταναλωτές για παιχνίδια.
Το Xbox Series X- το οποίο η εταιρεία έχει περιγράψει ως «την πιο ισχυρότερη κονσόλα του κόσμου»- θα έχει τιμή λιανικής 499,99 δολάρια και το χαμηλότερης τιμής Xbox Series S θα πωλείται στα 299,99.
Η στρατηγική αυτή παρέχει μεγαλύτερες δυνατότητες επιλογών στους καταναλωτές, μα το «compact» Series S έχει δεχτεί επικρίσεις ως λιγότερο ισχυρό από το Series X, με μικρότερη χωρητικότητα και χωρίς προηγμένα «ray tracing» γραφικά για τίτλους όπως το «Devil May Cry 5» της Capcom.
Το Xbox θα ανταγωνιστεί το PlayStation 5 της Sony, που είναι να λανσαριστεί την Πέμπτη. Το PS5 θεωρείται ευρέως πως βρίσκεται στην κορυφή της κούρσας των παιχνιδομηχανών λόγω του μεγαλύτερου κοινού του και μιας μεγαλύτερης γκάμας αποκλειστικών τίτλων που θα είναι διαθέσιμοι από το λανσάρισμά του.
Ήταν η πρώτη φορά που η Microsoft λάνσαρε την παιχνιδομηχανή της παγκοσμίως την ίδια ημέρα, και η εταιρεία είπε πως έχει δει τις περισσότερες προπαραγγελίες για κονσόλες Xbox σε πολλές αγορές. Αν και η αρχική προμήθεια που υπήρχε για preorders εξαντλήθηκε γρήγορα, η Microsoft ανέφερε πως επιπλέον αποθέματα θα ήταν διαθέσιμα κατά το λανσάρισμα.
«Υπήρξαν κάποια πρώιμα ζητήματα με τις αλυσίδες προμηθευτών το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο, λόγω του κλεισίματος κινεζικών εργοστασίων εξαιτίας της Covid-19, μα αυτά πλέον λειτουργούν κανονικά» είπε ο αναλυτής Μορίς Κλέινε της Counterpoint.
Το Game Pass της Microsoft για το Xbox, μια συνδρομητική υπηρεσία με πάνω από 100 τίτλους, που περιλαμβάνουν νέα παιχνίδια, εκλαμβάνεται ως το μεγαλύτερο όπλο της εταιρείας για να αμφισβητήσει την κυριαρχία του PlayStation. Το Game Pass έχει αναπτυχθεί γρήγορα, σε πάνω από 15 εκατομμύρια χρήστες από το λανσάρισμά του.
Ωστόσο το Xbox θεωρείται πως δεν έχει «δυνατούς» τίτλους κατά το λανσάρισμά του, με το νεότερο παιχνίδι της σειράς- ναυαρχίδας του Xbox, «Halo», να αναβάλλεται για το επόμενο έτος, καθώς η πανδημία έπληξε την ανάπτυξή του.
«Το κάθε στούντιο αντιμετωπίζει μοναδικές προκλήσεις και περιορισμούς, ανάλογα με τη συγκεκριμένη τοποθεσία του, και πολλοί από τους εξωτερικούς μας συνεργάτες ανά τον κόσμο επηρεάζονται ανάλογα» είπε ο Ράιαν Κάμερον, διευθυντής του Xbox EMEA.