Οι οδηγοί της Uber διαμαρτυρήθηκαν σε όλο τον κόσμο την Τετάρτη, κυρίως όμως στις ΗΠΑ και πιο συγκεκριμένα σε Νέα Υόρκη και Σαν Φρανσίσκο. Ήταν μια πρωτόγνωρη, αν και με λίγους παρευρισκόμενους, διαδήλωση για την κατάκτηση των δικαιωμάτων τους: Καλύτεροι μισθοί, καλύτερη ασφάλιση και καμία εκμετάλλευση από πάνω προς τα κάτω.
Πάνω απ ’όλα, όμως, ήταν μια συγκλονιστική κραυγή διαμαρτυρίας ενάντια στο διευρυμένο χάσμα μεταξύ της ζωής τους και τη ζωή εκείνων που θα γίνουν απότομα πλουσιότεροι, όταν η Uber θα κάνει το ντεμπούτο της στο χρηματιστήριο την Παρασκευή.
«Δεν έχω κανένα πρόβλημα να κερδίζει χρήματα η εταιρεία», δήλωσε ο Έντι Γουίλερ, οδηγός της Uber για σχεδόν τρία χρόνια. «Έχω πρόβλημα, όμως με τον τρόπο που το κάνει καθώς πλουτίζει πάνω στις πλάτες των οδηγών τους», συμπληρώνει.
Οι οδηγοί κάνουν ό, τι μπορούν για να ακουστούν τα αιτήματά τους. Εκτός από εκείνους που διαμαρτυρήθηκαν ειρηνικά στους δρόμους, αρκετοί ήταν αυτοί που συνεισέφεραν απενεργοποιώντας τις εφαρμογές τους για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα - σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι και 24 ώρες - σε μια προσπάθεια περιορισμού του αριθμού των οδηγών στους δρόμους, καθιστώντας δύσκολο για τους υποψήφιους πελάτες να βρουν ελεύθερο αυτοκίνητο της εταιρείας να τους εξυπηρετεί.
Ωστόσο σύμφωνα με πηγές της Uber που δόθηκαν στο BBC, το ποσοστό που προέβη σε τέτοια κίνηση κυμάνθηκε γύρω στο 1% στη Νέα Υόρκη. Επομένως, η εταιρεία δεν φαίνεται να «πληγώθηκε» ιδιαίτερα από αυτή την πρωτοβουλία.
Κανείς από την Uber δεν ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τις διαμαρτυρίες στο Σαν Φρανσίσκο ή σε οποιαδήποτε από τις άλλες πόλεις που συγκεντρώθηκαν οι αγανακτισμένοι οδηγοί. Σε δήλωση, η εταιρεία - και ο κύριος ανταγωνιστής της, η Lyft – δήλωσαν ότι πάντα αναζητούσαν τρόπους βελτίωσης της σχέσης της με τους εργαζόμενους.
Τα αιτήματα των αγανακτισμένων ίσως βρουν καταφύγιο κάπου αλλού: στην κυβέρνηση. Σχετικά με την προεκλογική εκστρατεία, οι περισσότεροι υποψήφιοι των Δημοκρατικών υποστήριξαν την επέκταση του αμερικανικού νόμου για το εργασιακό, που συντάχθηκε για πρώτη φορά το 1935, ώστε να συμπεριληφθούν προστιθέμενες προστασίες για τους εργαζόμενους στην οικονομία.
Οι αλλαγές στον νόμο θα μπορούσαν να έχουν δραματική, ίσως κρίσιμη, επίδραση σε επιχειρήσεις όπως το Uber. Η υποχρέωση να πληρώνουν περισσότερους εργαζόμενους ή να προσφέρουν περισσότερα οφέλη θα επηρέαζαν δραματικά τα καθαρά κέρδη της εταιρείας, που συνολικά αγγίζουν τα 90 δις δολάρια.