H Sony απέσυρε το Cyberpunk 2077 από το PlayStation Store λόγω τεχνικών προβλημάτων

Προσφέρει πλήρεις επιστροφές χρημάτων- πτώση της αξίας της μετοχής της CD Projekt.
SOPA Images via Getty Images

Το Cyberpunk 2077 της πολωνικής CD Projekt ήταν ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα παιχνίδια των τελευταίων ετών, καθώς προορίζεται να συνεχίσει την ένδοξη πορεία των RPG που άρχισε με τη σειρά των Witcher- ωστόσο η κυκλοφορία του έχει αμαυρωθεί από μια σειρά σοβαρών τεχνικών προβλημάτων (bugs), τα οποία οδήγησαν τη Sony σε απόσυρσή του από το PlayStation Store, σε μια αρνητική εξέλιξη για την εταιρεία.

Συγκεκριμένα, η Sony ανακοίνωσε την Παρασκευή πως αποσύρει το παιχνίδι από το PlayStation Store και προσφέρει πλήρεις επιστροφές χρημάτων μετά από τα παράπονα παικτών στην κονσόλα της πως τα bugs είναι πάρα πολλά, με αποτέλεσμα την πτώση της μετοχής της εταιρείας κατά περίπου 20%. Πρόκειται για μια ασυνήθιστη κίνηση, η οποία αποτελεί αναμφίβολα πλήγμα για την κορυφαία πολωνική εταιρεία ηλεκτρονικών παιχνιδιών, που δέχεται έντονες κριτικές. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως, αφ‘ενός, τέτοια φαινόμενα δεν είναι σπάνια σε κυκλοφορίες νέων παιχνιδιών (τα τρία Witcher, τα οποία θεωρούνται μεταξύ των κορυφαίων παιχνιδιών ρόλων που έχουν κυκλοφορήσει στην ιστορία του gaming, σημειώνοντας τεράστια εμπορική επιτυχία, είχαν και αυτά πολλά προβλήματα στην αρχή), αφ’ετέρου οι περισσότερες αναφορές προβλημάτων (κολλήματα, προβληματικά frame rates κ.α.) προέρχονται από χρήστες κονσολών της προηγούμενης γενιάς (PS4 και Xbox One), και όχι των νεότερων εκδόσεων των συγκεκριμένων παιχνιδιομηχανών- ή από τον χώρο των PC gamers.

Όσον αφορά στο ενδεχόμενο κάποιας αντίστοιχης κίνησης από πλευράς και της Microsoft (Xbox), ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Άνταμ Κιτσίνσκι, είπε στο Reuters ότι «δεν είμαστε σε τέτοιες συνομιλίες με τη Microsoft αυτή τη στιγμή».

Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα που έχει προκύψει φέρνει στο προσκήνιο μια σειρά θεμάτων που υφίστανται στον χώρο του gaming, τα οποία κυμαίνονται από το τεράστιο «hype» (θόρυβος) και τον ενθουσιασμό που δημιουργείται γύρω από επερχόμενα games, τον ρόλο που παίζουν οι reviewers στη δημιουργία του, την πίεση που δέχονται οι developers για την κυκλοφορία των νέων τίτλων, αλλά και για τις υπερβολές των ίδιων των gamers: Κάποιοι είχαν φτάσει στο σημείο να στέλνουν απειλές στην εταιρεία η οποία καθυστερούσε το παιχνίδι, ενώ είναι πολύ κοινό πλέον το φαινόμενο των μεγάλων και ακραίων «εκδηλώσεων οργής» από gamers όταν κάτι δεν αρέσει σε κάποιους, συμπαρασύροντας και άλλους παίκτες σε μαζικά κύματα «οργής» και «θυμού», με υπερβολικά αρνητικές κριτικές, εξάρσεις «αγανάκτησης» κ.α.

Σε κάθε περίπτωση, η CD Projekt προσπαθεί να διαχειριστεί την κατάσταση, τονίζοντας πως εργάζεται σκληρά για να επανέλθει το παιχνίδι στο PlayStation Store το συντομότερο δυνατόν και να διορθωθούν τα τεχνικά προβλήματα μέσω updates και ότι τόσο οι ψηφιακές όσο και οι φυσικές κόπιες θα συνεχίσουν να υποστηρίζονται, ενώ παραμένουν σε χρήση όλες οι κόπιες που έχουν πωληθεί μέσω του PlayStation Store. Επίσης, έχει υποσχεθεί και η ίδια, από πλευράς της, επιστροφές χρημάτων, ενώ έχει αναγνωρίσει πως θα έπρεπε να μεριμνήσει περισσότερο για τη σωστή του λειτουργία στις κονσόλες όπου αναφέρονται τα περισσότερα προβλήματα και υπόσχεται να κυκλοφορήσει patches που θα λύνουν τα προβλήματα τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο: «Δεν θα κάνουν το παιχνίδι στις προηγούμενης γενιάς κονσόλες να μοιάζει σαν να τρέχει σε high-spec PC ή σε επόμενης γενιάς κονσόλες, μα θα είναι πιο κοντά σε αυτή την εμπειρία από ό,τι είναι τώρα» ανέφερε σε σχετική της ανακοίνωση.

Αξίζει να σημειωθεί πως, πριν την κυκλοφορία του, είχε δεχτεί κριτικές από gamers επειδή είχε ανακοινώσει πως το προσωπικό της θα έπρεπε να εργαστεί υπερωρίες για να τελειώσει το παιχνίδι, κάτι που είναι γνωστό στην εν λόγω βιομηχανία ως «crunch», κάτι που είχε στο παρελθόν δεσμευτεί να μην κάνει.

(με πληροφορίες από Reuters, BBC)

Δημοφιλή