Hermes: Η δυναστεία πολυτελών ειδών που κάνει δεκάδες απογόνους εκατομμυριούχους σε μια νύχτα

Ο Wilfried Guerrand, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της Hermès έκανε δώρο στα 4 παιδιά του μετοχές της εταιρείας αξίας 4 εκατομμυρίων ευρώ.
Arnold Jerocki via Getty Images

H οικογένεια πίσω από την αυτοκρατορία πολυτελών ειδών Hermès, που θεωρείται μια από τις πλουσιότερες στην Ευρώπη, έχει καταφέρει να εξασφαλίσει ακόμη και τα δισέγγονα των πιο μακρινών συγγενών της με επταψήφιες περιουσίες.

Ο Wilfried Guerrand, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής της Hermès στο Παρίσι, και διευθύνων σύμβουλος για το εμπόριο βρέθηκε στην επικαιρότητα όταν ανακοίνωσε οτι θα δώσει στα παιδιά τους μετοχές της εταιρείας.

Αν και είναι μακρινός απόγονος του ιδρυτή της δυναστείας των Hermes, χάρισε 450 μετοχές σε καθένα από τα τέσσερα παιδιά του: Την 25χρονη Σίξτιν, τον 20χρονο Στάνισλας, τον 19 χρονο Ματίας, και τον 18χρονο Άλμπαν.

Σύμφωνα με το Bloomberg, τα τελευταία πέντε χρόνια η τιμή της μετοχής της Hermès International —του brand των πανάκριβων Birkin και Kelly— έχει εκτοξευθεί κατά 226% σε περισσότερα από 2.000 ευρώ ανά μετοχή.

Αυτό σημαίνει ότι η συνολική αξία των μετοχών που δόθηκαν ως δώρο στους απογόνους του Guerrand φτάνει τα 3,9 εκατομμύρια ευρώ, κάνοντας την νεότερη γενιά της οικογένειας εκατομμυριούχους μέσα σε λίγους μήνες.

Ο Guerrand εντάχθηκε για πρώτη φορά στην Hermès πριν από σχεδόν 30 χρόνια, έχοντας σπουδάσει στο Neoma Business School, στο London School of Economics και στο NYU Stern.

To 2012, tου παραδόθηκαν τα ηνία της Hermès Femme —των γυναικείων συλλογών— και σήμερα είναι ο ισχυρός άνδρας των brand με έτοιμα ρούχα, μετάξι, κοσμήματα και αξεσουάρ.

Εκατομμυριούχοι από κούνια

Σύμφωνα με το Bloomberg, ο Guarrand κατείχε 10.147 μετοχές της Hermès στο τέλος του περασμένου έτους, με μια περιουσία που ξεπερνά τα 21,6 εκατ. ευρώ.

Η επωνυμία Hermès - ξεκίνησε από τον κατασκευαστή ζωνών Thierry Hermès στα τέλη της δεκαετίας του 1830 – έχει σήμερα πάνω από 1.000 μέλη της οικογένειας κάποιοι από τους οποίους έχουν συνάψει γάμους με ισχυρές οικογένειες όπως οι Dumas, οι Guerrand και οι Puech,

Ο Nicolas Puech, που σύμφωνα με το Forbes είχε περιουσία έως το 2024, πάνω από 13,6 δισεκατομμύρια δολάρια, έγινε πρωτοσέλιδο όταν ανακοίνωσε ότι ήθελε να χαρίσει την περιουσία του στον κηπουρό του.

Από τότε, ο Puech ξεκίνησε νομικές διαδικασίες εναντίον του πρώην διαχειριστή της περιουσίας του, κατηγορώντας τον για κατάχρηση καθώς ισχυρίστηκε ότι τα χρήματα τους είχαν εξαφανιστεί και δεν είχε ιδέα πού είναι.

Αντίθετα, ο εκτελεστικός πρόεδρος της Hermes, Axel Dumas είναι μέλος της έκτης γενιάς της οικογένειας που ίδρυσε τον οίκο μόδας και κατέχει τη θέση από το 2013.

Οι δυναστείες πολυτελείας της Ευρώπης

Η οικογένεια Hermès και οι απόγονοι της εκτιμάται ότι έχουν αξία 151 δισεκατομμυρίων δολαρίων αν και δεν είναι μοναδική περίπτωση στην Ευρώπη.

Στην πραγματικότητα, μια ελιτίστικη παρέα δισεκατομμυριούχων της Gen Z και των Millennial nepo έχουν κληρονομήσει τον πλούτο τους χάρη στον κόσμο της μόδας.

Για παράδειγμα, τρία από τα έξι παιδιά του Del Vecchio εμφανίστηκαν στη λίστα δισεκατομμυριούχων του Forbes για το 2024: ο 19χρονος Clemente, ο 22χρονος Luca και ο 28χρονος Leonardo.

Ο καθένας έχει περιουσία 4,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων χάρη στο 12,5% της εταιρείας συμμετοχών Delfin με έδρα το Λουξεμβούργο, που ιδρύθηκε από τον αείμνηστο πατέρα τους, τον Leonardo del Vecchio.

Ανάλογος πλούτος κυκλοφορεί και στη Γερμανία όπου η 29χρονη Sophie Luise Fielmann, απέκτησε μια περιουσία 2,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, όταν απέκτησε μετοχές στην εταιρεία γυαλιών Fielmann AG, που είχε ιδρύσει ο πατέρα της,

Η επιτυχία του Hermès

Ωστόσο, σε αντίθεση με πολλούς από τους ανταγωνιστές της, η Hermès συνέχισε να έχει κέρδη ακόμη και στις δύσκολες εποχές.

Στην εξαμηνιαία έκθεσή του Ιουνίου, το Brand ανακοίνωσε έσοδα 7,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, αυξημένα κατά 15% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Οι πωλήσεις παρέμειαναν υψηλές σε κάθε σημείο του πλανήτη που υπάρχουν καταστήματα Hermes με εξαίρεση την Ασία, όπου η ζήτηση στην Κίνα έχει μειωθεί.

Αντίθετα, οι αγορές σε Ιαπωνία, Ευρώπη και Αμερική συνεχίζουν να είναι ανοδικές παρά το γεγονός ότι άλλα μεγάλα brand αντιμετωπίζουν χαμηλή κερδοφορία.

Δημοφιλή