Η Valkyrie Systems Aerospace έλαβε χρηματοδότηση από την αμερικανική πολεμική αεροπορία (USAF) για την περαιτέρω ανάπτυξη του concept HoverJet Guardian, που συνδυάζει δυνατότητες eVTOL (electric VTOL- κάθετη απο/προσγείωση) και πτήσης cruise υψηλών ταχυτήτων με δυνατότητες αμφίβιου σκάφους και χόβερκραφτ.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του New Atlas, στο πλαίσιο του προγράμματος AFWERX High-Speed Vertical Takeoff and Landing (HSVTOL) της USAF οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις «ανοίγουν πόρτες» προς μια σειρά ιδιωτικών εταιρειών προς αναζήτηση ιδεών οι οποίες θα οδηγήσουν σε αεροσκάφη VTOL ικανά να κινούνται πολύ γρηγορότερα από παρεμφερή σημερινά αεροσκάφη, όπως το V-22 Osprey.
Το HoverJet Guardian φαίνεται να είναι ένα αεροσκάφος που μπορεί να πετά επανδρωμένο ή όχι, και είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρικό σύστημα VTOL, που φαίνεται να έχει σχεδιασμό σαν αυτό των quadcopters, με τέσσερα ή οκτώ στροφεία στα φτερά του.
Το αεροσκάφος θα μπορεί έτσι να απογειώνεται και προσγειώνεται κάθετα, μα μετά από αυτό θα αναλαμβάνουν δύο κινητήρες Pratt&Whitney 545c turbofan. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με τη Valkyrie, θα είναι ταχύτητα cruise 547 χλμ/ ώρα, κορυφαία διηχητική ταχύτητα 1,127 χλμ/ ώρα και δυνατότητα πτήσης 15 ωρών σε ύψη άνω των 40.000 ποδών (12.192 μέτρα).
Όσον αφορά στο μέγεθός του, θα είναι 7,3 x 9,1 x 1,8 μέτρα, με βάρος 1.905 κιλά άδειο, φτάνοντας (με πιλότο, καύσιμα και φορτίο) σε μέγιστο βάρος απογείωσης 5,443 κιλά. Επίσης, το Guardian, όπως και ο «μικρός αδελφός» του, το Eagle UAV, είναι ικανό για προσθαλάσσωση και παρέχει τρία modes λειτουργίας: αεροσκάφος, χόβερκραφτ και αμφίβιο. Το πώς ακριβώς θα τα κάνει αυτά είναι άγνωστο ακόμα, μα σίγουρα ένα σκάφος με τέτοιες δυνατότητες θα ήταν πολύ χρήσιμο σε ένα μεγάλο εύρος ρόλων.