Οι νεαροί ενήλικες της Ιαπωνίας είναι περισσότερο νηφάλιοι από όσο θα ήθελαν οι αρχές - κάτι που ελπίζουν να αλλάξει με μια νέα εκστρατεία.
Η νεότερη γενιά πίνει λιγότερο αλκοόλ από ό,τι οι γονείς τους, με αποτέλεσμα τα έσοδα από φόρους για ποτά όπως το σάκε (σ.σ. κρασί από ρύζι) να είναι αισθητά μειωμένα.
Ετσι, η εθνική φορολογική υπηρεσία έχει ξεκινήσει εθνικό διαγωνισμό για να βρει ιδέες ώστε να αντιστραφεί αυτή η τάση.
Η εκστρατεία «Sake Viva!» ελπίζει να καταλήξει σε ένα σχέδιο για να κάνει το ποτό πιο ελκυστικό - και να τονώσει τη βιομηχανία.
Ο διαγωνισμός ζητά από άτομα ηλικίας 20 έως 39 ετών να μοιραστούν τις επιχειρηματικές τους ιδέες ώστε να δώσουν ώθηση στα άτομα της ηλικίας τους να πίνουν περισσότερο - είτε πρόκειται για τα ιαπωνικό σάκε και σότσου, είτε για ουίσκι, μπύρα και κρασί.
Η ομάδα που διεξάγει τον διαγωνισμό λέει ότι οι νέες συνήθειες, που διαμορφώθηκαν εν μέρει κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊο, και η γήρανση του πληθυσμού έχουν οδηγήσει σε μείωση των πωλήσεων αλκοολούχων ποτών.
Πρόσφατα στοιχεία της φορολογικής υπηρεσίας δείχνουν ότι οι άνθρωποι έπιναν λιγότερο το 2020 από ό,τι το 1995, με τους αριθμούς να πέφτουν κατακόρυφα από 100 λίτρα την εβδομάδα σε 75 λίτρα.
Τα έσοδα από τους φόρους στο αλκοόλ έχουν επίσης συρρικνωθεί με τα χρόνια. Σύμφωνα με την εφημερίδα The Japan Times, αποτελούσαν το 5% των συνολικών εσόδων το 1980, αλλά το 2020 ανήλθαν σε μόλις 1,7%.
Η Παγκόσμια Τράπεζα εκτιμά ότι σχεδόν το ένα τρίτο (29%) του πληθυσμού της Ιαπωνίας είναι ηλικίας 65 ετών και άνω - το υψηλότερο ποσοστό στον κόσμο.
(με πληροφορίες από BBC)