ΙΕΛΚΑ: Ένας στους δύο καταναλωτές μειώνει δαπάνες σε τρόφιμα, δύο στους πέντε έχουν ληγμένους λογαριασμούς

Το 15% των ερωτηθέντων λέει πως κάνει υπερωρίες ή βρήκε δεύτερη δουλειά για να τα βγάλει πέρα και ένα 10% καταφεύγει σε πιστωτικές κάρτες.
coldsnowstorm via Getty Images

Σημαντικές αλλαγές το τελευταίο διάστημα στις καταναλωτικές συνήθειες σε διάφορες περιοχές συμπεριφορών, οι οποίες αποδίδονται σε μεγάλο βαθμό στις ανατιμήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, διαπιστώνει έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με δείγμα 1.000 καταναλωτές, από τις 9 έως 11 Νοεμβρίου 2022 και αφορούσε, ανάμεσα σε άλλα θέματα, και την αντιλαμβανόμενη επίδραση των ανατιμήσεων, του πολέμου στην Ουκρανία και της πανδημίας COVID-19, στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα.

Ξεκάθαρη είναι, σύμφωνα με την έρευνα, μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων όσον αφορά τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων.

Συγκεκριμένα:

-το 80% του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.ά.

-το 66% δηλώνει ότι έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος

-το 62% του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.

-το 55% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.

-το 25% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.

-το 20% έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών του.

-το 15% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημά του

-το 10% έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών για να καλύψει τις αγορές του

-το 9% του δηλώνει ότι δεν έχουν λάβει απολύτως κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δημοφιλή