Αντικείμενο χλευασμού και άκρως επικριτικών σχολίων έγινε το νέο επίσημο βίντεο του υπουργείου Τουρισμού της Ιταλίας που έχει σαν στόχο την προσέλκυση τουριστών στη χώρα. Ο λόγος; Το βίντεο δείχνει πλάνα ανθρώπων στη Σλοβενία να πίνουν σλοβενικό κρασί.
Το βίντεο που αποτελεί κομμάτι μιας καμπάνιας 9 εκατομμυρίων ευρώ και που παρήχθη από τον όμιλο επικοινωνίας Armando Testa, χλευάστηκε ευρέως τόσο από κριτικούς τέχνης όσο και από χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μάλιστα πριν καν αποκαλυφθεί ότι μέρος του είχε γυριστεί στο εξωτερικό.
Με τίτλο «Open to Meraviglia» (Ανοιχτή στο Θαύμα), στο βίντεο «πρωταγωνιστεί» μια ψηφιακή εκδοχή της Αφροδιτής όπως τη ζωγράφισε ο Σάντρο Μποττιτσέλλι στο αναγεννησιακό του αριστούργημα «Η Γέννηση της Αφροδίτης», σε ρόλο ... influencer.
Aυτή η πολύ μοντέρνα ”Αφροδίτη”, φορά μια μίνι φούστα και παρουσιάζεται να τρώει πίτσα και να παρουσιάζει μερικά από τα κύρια τουριστικά αξιοθέατα της Ιταλίας, όπως το Κολοσσαίο της Ρώμης ή τον καθεδρικό ναό της Φλωρεντίας.
Ο ιστορικός τέχνης Τομάσο Μοντανάρι χαρακτήρισε τη διαφημιστική καμπάνια «αποκρουστική» και μια «χυδαία» σπατάλη χρημάτων, ενώ το βίντεο εισέπραξε απαξιωτικά σχόλια από τους χρήστες των ιταλικών πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης.
Ενα από τα πιο αμφιλεγόμενα πλάνα, δείχνει μια ομάδα νεαρών να χαμογελούν σε ένα ηλιόλουστο αίθριο και να πίνουν κρασί σ΄ένα «τυπικά ιταλικό σκηνικό».
Ωστόσο, οι πιο προσεκτικοί θεατές παρατήρησαν ότι το εν λόγω αίθριο βρίσκεται στην πραγματικότητα στην περιοχή Κόταρ της Σλοβενίας, κοντά στα ιταλικά σύνορα, ενώ και το μπουκάλι στο τραπέζι φέρει ετικέτα κρασιού Cotar.
Η ομάδα επικοινωνίας Armando Testa δεν ήταν άμεσα διαθέσιμη να σχολιάσει στο Reuters.
Η υπουργός Τουρισμού της Ιταλίας Ντανιέλα Σαντακέ, μέλος του ακροδεξιού κόμματος Αδέλφια της Ιταλίας της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι, αποκάλεσε τους επικριτές του βίντεο «σνομπ» και είπε ότι η απεικόνιση της Αφροδίτης ως influencer είχε σαν στόχο να προσελκύσει τους νέους.