Ιταλία: "Τέλος στην...Άγρια Δύση των influencers" - Κανόνες και πρόστιμα

Υπο την επίβλεψη της Αρχής Επικοινωνιών δραστηριότητες των influencers. Τι αλλάζει μετά το σκάνδαλο με την διάσημη ιταλίδα Κιάρα Φεράνι.
ediebloom via Getty Images

Οι ιταλοί δημιουργοί περιεχομένου σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναμένεται σύντομα να δεσμεύονται από τους ίδιους κανόνες που ισχύουν για τα ”παραδοσιακά” ΜΜΕ όταν δημοσιεύουν το περιεχόμενό τους στο διαδίκτυο.

Οι δραστηριότητες των influencers πρόκειται να τεθούν υπό την επίβλεψη της Ιταλικής Αρχής Επικοινωνιών (AGCOM).

Οι κανόνες θα ισχύουν αρχικά για δημιουργούς περιεχομένου με περισσότερους από ένα εκατομμύριο ακόλουθους. «Η Άγρια Δύση των influencers έχει τελειώσει», δήλωσε ο επικεφαλής της AGCOM, Τζάκομο Λασορέλα.

«Αρχίζουμε με τους μεγάλους, αλλά και άλλοι influencers θα πρέπει να προσαρμοστούν», είπε στην εφημερίδα La Repubblica.

Οι παραβάτες, όπως αναφέρει το BBC, θα αντιμετωπίσουν υψηλά πρόστιμα 250.000 ευρώ, εάν δεν επισημάνουν ξεκάθαρα τις συνεργασίες με brands ή δεν να αποκαλύψουν τα εμπορικά τους συμφέροντα.

Οι προτεινόμενες κατευθυντήριες γραμμές στοχεύουν επίσης στην προστασία των παιδιών.

Η AGCOM ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι τα μέτρα της θα αφορούν «την εμπορική επικοινωνία και την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων των ανθρώπων, των ανηλίκων και των αθλητικών αξιών».

Στην περίπτωση τοποθέτησης προϊόντων, ″οι παράγοντες επιρροής πρέπει να εισάγουν μια προειδοποίηση σχετικά με τη διαφημιστική φύση του περιεχομένου”, ανέφερε ανακοίνωση.

Πολλοί αναφέρουν πως οι αποφάσεις της AGCOM συνδέονται με ένα πρόσφατο σκάνδαλο με την κορυφαία Ιταλίδα influencer, Κιάρα Φεράνι, κάτι που ο Λασορέλα αρνείται.

Τον Δεκέμβριο, στην Φεράνι - η οποία έχει σχεδόν 30 εκατομμύρια ακολούθους στο Instagram - επιβλήθηκε πρόστιμο 1,075 εκατομμύρια ευρώ επειδή ισχυρίστηκε ότι οι πωλήσεις από ένα ροζ χριστουγεννιάτικο κέικ θα βοηθούσαν στη χρηματοδότηση ενός νοσοκομείου παίδων στο Τορίνο. Στην πραγματικότητα, ο δημιουργός της τούρτας είχε δώσει χρήματα στο νοσοκομείο μήνες πριν από την κυκλοφορία αυτής.

Σε μια δήλωση προς τους ακολούθους της, η Φεράνι είπε ότι έκανε ένα «αθώο λάθος» συνδέοντας μια εμπορική δραστηριότητα με μια φιλανθρωπική.

Την περασμένη εβδομάδα, η ιταλική αστυνομία ανακοίνωσε ότι η Φεράνι ερευνάται επισήμως από τις αρχές σχετικά με την υπόθεση του pandoro (τύπος ιταλικού εδέσματος).

Πέρυσι θεσπίστηκαν αυστηρότεροι κανόνες για τους influencers και σε άλλες χώρες. Τον Ιούνιο, η Γαλλία ψήφισε νομοθεσία σύμφωνα με την οποία οι influencers θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ποινή φυλάκισης εάν διαπιστωθεί ότι παραβίασαν τους νέους κανονισμούς προώθησης - αφού ο ρόλος του ορίστηκε για πρώτη φορά νομικά.

Και τον Οκτώβριο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι θα εντείνει τη διερεύνηση των επιχειρηματικών πρακτικών και δραστηριοτήτων των influencers, δηλώνοντας ότι οι δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου θα πρέπει να «ακολουθούν δίκαιες εμπορικές πρακτικές και οι ακόλουθοί τους έχουν δικαίωμα σε διαφανείς και αξιόπιστες πληροφορίες».

Πηγή: BBC

Δημοφιλή