Όταν τον Απρίλιο του 2019 ανακοινώθηκε η καταστροφική φωτιά που είχε ξεσπάσει στην Παναγία των Παρισίων υπήρχε μια παγκόσμια θλίψη για το σύμβολο της Γαλλίας, όπου εκατομμύρια άνθρωποι επισκέπτονταν ετησίως. Ο ρωμαιοκαθολικός ναός, που μετρά 860 έτη, αποτελεί μαγνήτη θρησκευτικού και τουριστικού ενδιαφέροντας για πάνω από δύο αιώνες. Σε αυτό συνέβαλλε και η συγγραφική ικανότητα του Βίκτωρ Ουγκό, όπου το 1831 άλλαξε τα σημεία αναφοράς στην πόλη του φωτός «μεταφέροντας» σε σκηνικό την Παναγία των Παρισίων στο ομώνυμο μυθιστόρημα.
Μετά την πυρκαγιά μεγάλες εταιρείες από όλο τον κόσμο δήλωσαν τη συμπαράστασή τους, συγκεντρώνοντας χρήματα για την αποκατάσταση του ναού. Περισσότερα από 840 εκατομμύρια ευρώ δόθηκαν προκειμένου να αποκαταστήσουν τις ζημιές. Μάλιστα ένας από τους μεγάλους δωρητές είναι ο Μπερνάρ Αρνό, CEO του ομίλου LVMH (Louis Vuitton και Moet Hennessy) ο οποίος έδωσε 200 εκατομμύρια ευρώ. Για πάνω από πέντε χρόνια τεχνίτες, ξυλουργοί και ειδικοί καλλιτέχνες των βιτρώ εργάζονταν προκειμένου να επισκευάσουν τα κατεστραμμένα μέρη του μεσαιωνικού ναού. Κι όταν στις 7 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκαν τα θυρανοίξια της Νοτρ Νταμ ντε Παρί, ο ναός ήταν ακόμα πιο ωραίος, λαμπερός και εντυπωσιακός από πριν.
Τα «καλά» του όμως δεν είχε φορέσει μόνο ο ιστορικός ρωμαιοκαθολικός ναός, αλλά και οι 700 ιερείς που πήραν μέρος στην επαναλειτουργία της Παναγίας των Παρισίων. Τα άμφια τους σε χρώμα σπασμένο λευκό και σε ύφασμα από χοντρή μάλλινη σκωτσέζικη καμπαρντίνα, συνδύαζαν μια χαρακτηριστική ποπ αρτ αισθητική, συνδυασμένη με μεσαιωνικές πινελιές. Τα σχέδια ήταν χαρούμενα, μοντέρνα και απλά. Στο κέντρο υπήρχε ένας χρυσός σταυρός περικυκλωμένος από θραύσματα ζωηρών χρωμάτων όπως κόκκινο, μπλε, κίτρινο και πράσινο βελούδο. Ο δημιουργός των ιερών ενδυμάτων, ο γνωστός σχεδιαστής και καλλιτέχνης Ζαν Σαρλ ντε Καστελμπαζάκ, παρομοίασε την έκρηξη των χρωμάτων με ένα ποτάμι πίστης και ελπίδας που συμβολίζει την αναγέννηση του σχεδόν 900 ετών καθεδρικού ναού. Για τα άμφια συνεργάστηκε με τους τεχνίτες του στούντιο «19Μ». Αν και ο σχεδιασμός των ιερών ενδυμάτων απέχει πολύ από τις δημιουργίες των ποπ σταρ που έχει ντύσει, μεταξύ των οποίων Λέιντι Γκάγκα, Μπιγιονσέ και Ριάνα, όταν τον κάλεσε ο απεσταλμένος του αρχιεπισκόπου να σχεδιάσει τα άμφια, η χαρά του ήταν μεγαλύτερη από ποτέ. Ο ίδιος έχει βαθιά θρησκευτικά αισθήματα και το κάλεσμα αυτό ήταν μια πρόκληση να αποδείξει ότι η απόσταση ανάμεσα στην υψηλή ραπτική και στα ιερά ενδύματα δεν είναι τόσο μεγάλη όσο πιθανόν οι περισσότεροι πιστεύουν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για τον Καστελμπαζάκ, τον καλλιτέχνη των έργων «το πόντσο για δύο», «το σακάκι Τeddy Bear» και «το άνορακ με τα πολύχρωμα φτερά» το επαγγελματικό εκκλησιαστικό κάλεσμα δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Το 1997 είχε δημιουργήσει τα ιερά ενδύματα που φορούσε ο Πάπας John Paul II για την Παγκόσμια Ημέρα της Νεολαίας. Τα ενδύματα αυτά μάλιστα έχουν κατοχυρωθεί στο θησαυροφυλάκιο της Παναγίας των Παρισίων ως κειμήλιο.