Η ξηρασία που άρχισε πέρυσι έχει αναγκάσει τις αρχές να μειώσουν κατά 36% τις διελεύσεις πλοίων στη Διώρυγα του Παναμά, μία από τις πιο σημαντικές εμπορικές οδούς του πλανήτη.
Οι νέες περικοπές που ανακοινώθηκαν την Τετάρτη από τις αρχές του Παναμά εκτιμάται πως θα έχουν ως αποτέλεσμα ακόμα βαρύτερο οικονομικό πλήγμα από ό,τι αναμενόταν προηγουμένως. Οι διαχειριστές της διώρυγας εκτιμούν τώρα πως η πτώση των επιπέδων νερού θα μπορούσε να κοστίσει μεταξύ 500 εκατ. δολαρίων και 700 εκατ. δολαρίων το 2024, συγκριτικά με προηγούμενες εκτιμήσεις περί 200 εκατ. δολαρίων.
Μία από τις πιο «σκληρές» ξηρασίες που έχουν πλήξει ποτέ τη χώρα έχει προκαλέσει χάος στη σημαντική αυτή ναυτική οδό, με συμφόρηση στην κυκλοφορία των σκαφών, προκαλώντας αμφιβολίες ως προς την αξιοπιστία του καναλιού για το διεθνές εμπόριο.
Την Τετάρτη ο διευθυντής της διώρυγας, Ρικάουρτε Βάσκεζ, είπε ότι θα μείωναν τις ημερήσιες διελεύσεις στις 24, αφού ήδη είχαν περιοριστεί σταδιακά πέρυσι από τις 38 την ημέρα υπό κανονικές συνθήκες.
«Είναι ζωτικής σημασίας η χώρα να στέλνει μήνυμα πως θα το αντιμετωπίσουμε αυτό και θα βρούμε λύση στο πρόβλημα του νερού» είπε σχετικά, προσθέτοντας πως στο πρώτο τρίμηνο του οικονομικού έτους υπήρξε 20% λιγότερο φορτίο και 791 λιγότερα πλοία από την ίδια περίοδο ένα χρόνο πριν. Ήταν «σημαντική μείωση» για τη χώρα είπε ο Βάσκεζ, ωστόσο πρόσθεσε πως πιο αποδοτική διαχείριση νερού και μια αύξηση στις βροχοπτώσεις τον Νοέμβριο επέτρεψαν τουλάχιστον να διασφαλιστεί πως τα επίπεδα θα είναι επαρκώς ψηλά για να περνούν 24 πλοία την ημέρα μέχρι το τέλος του Απριλίου και την έναρξη της επόμενης περιόδου των βροχών.
Οι αρχές απέδωσαν την ξηρασία στο φαινόμενο «Ελ Νίνιο» και την κλιματική αλλαγή και προειδοποίησαν ότι είναι επείγον για τον Παναμά να αναζητήσει νέες πηγές νερού τόσο για τη λειτουργία του καναλιού όσο και για ανθρώπινη κατανάλωση.
Με πληροφορίες από Associated Press