Ακόμα ένα όνομα από τον διεθνή καλλιτεχνικό χώρο κατηγορείται για σεξουαλική παρενόχληση. Αυτή τη φορά, πρόκειται για τον Βέλγο σκηνοθέτη Γιαν Φαμπρ.
Περίπου 20 χορεύτριες και χορευτές, πρώην συνεργάτες του Φαμπρ, ισχυρίζονται σε δημόσια επιστολή που δημοσιοποιήθηκε την Πέμπτη, ότι υπέστησαν σεξουαλική παρενόχληση και εκφοβισμό από την πλευρά του σκηνοθέτη.
Στο κείμενό τους, το οποίο αναρτήθηκε στον ιστότοπο του Ολλανδικού περιοδικού τέχνης «Recto:verso», οι συνεργάτες καταγγέλλουν συστηματικά περιστατικά «παρενοχλήσεων» από την πλευρά του Φαμπρ.
Οι είκοσι χορευτές, οι περισσότερες γυναίκες, από τις οποίες οι οκτώ αναφέρουν το όνομά τους, υποστηρίζουν πως «η ταπείνωση ήταν καθημερινό ψωμί» στο θίασο Troubleyn.
Εξηγούν αναλυτικά πως ο Φαμπρ προσκαλούσε στο σπίτι του καλλιτέχνες με πρόσχημα αναπαραστάσεις τέχνης και στη συνέχεια τους προσέγγιζε σεξουαλικά.
Σε ορισμένους συνεργάτες προσφέρθηκε ένα σημαντικό ποσό μετά από τις συναντήσεις. Όσοι αρνήθηκαν τα χρήματα, αποκτούσαν και μικρούς ρόλους στις παραστάσεις.
Ο Φαμπρ κατηγορείται επίσης για σχολιασμό της εμφάνισης των χορευτριών.
Ο χορογράφος αρνήθηκε της κατηγορίες εις βάρος του στο ίδιο περιοδικό. «Δεν υποχρεώνουμε κανέναν και καμία να κάνει πράγματα που θεωρεί πως υπερβαίνουν τα όριά του», γράφει.
Εκφράζει επίσης τη λύπη του για το γεγονός ότι η εκστρατεία αυτή γίνεται στα μέσα ενημέρωσης, χωρίς να έχει πραγματικά τη δυνατότητα να υπερασπιστεί τον εαυτό του, ενώ αμφισβητεί επίσης κάθε ανάρμοστη συμπεριφορά από την πλευρά του.
Ο Φαμπρ, γεννημένος τον Δεκέμβριο 1958 στην Αμβέρσα, χορογράφος, καλλιτέχνης των πλαστικών τεχνών και θεατρικός σκηνοθέτης, είναι γνωστός για την προκλητική τέχνη του που περιλαμβάνει θεάματα τα οποία θίγουν ανοικτά το θέμα της σεξουαλικότητας.
Οι υποστηρικτές του τον πιστώνουν με τη ριζική ανανέωση της σκηνής, ενώ οι επικριτές του τον κατηγορούν για προκλήσεις άνευ λόγου. Το 2005, είχε προκαλέσει σκάνδαλο στο Φεστιβάλ της Αβινιόν με τα δύο θεάματα, «Η ιστορία των δακρύων» και «Είμαι αίμα».
Υπενθυμίζεται ότι ο Φαμπρ το 2016, είχε ένα σύντομο και επεισοδιακό «πέρασμα» ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου.
(Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ)