Μετά το κινεζικό λεωφορείο BYD, που είχε έρθει προ μηνών στην Αθήνα, για δοκιμαστική λειτουργία χωρίς επιβάτες (θα έρθει πάλι σε λίγες ημέρες για δοκιμές με επιβάτες), και το επίσης κινεζικό Yutong, που τέθηκε σε πιλοτική λειτουργία με επιβάτες, το τρίτο ηλεκτρικό λεωφορείο, που κι αυτό με επιβάτες θα εκτελεί δοκιμαστικά δρομολόγια, από σήμερα Παρασκευή 27 Νοεμβρίου, είναι το ευρωπαϊκό SOLARIS Urbino 12 Electric.
Το εν λόγω demo bus, από αύριο και για δύο μήνες, θα ενταχθεί κανονικά στο δρομολόγιο της γραμμής 2, Παγκράτι-Κυψέλη. Οι επιβάτες θα μπορούν να μετακινούνται στο κέντρο της Αθήνας χωρίς να καταβάλλουν το αντίτιμο του εισιτηρίου.
Το Urbino 12 Electric ανήκει στην κατηγορία των 12μετρων χαμηλοδάπεδων λεωφορείων, έχει τρεις θήρες εισόδου, ηλεκτρική ράμπα στη μεσαία θύρα για τη διευκόλυνση των ΑμΕΑ και μπορεί να μεταφέρει 30 καθήμενους επιβάτες. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες βρίσκονται στον οπίσθιο άξονα του λεωφορείου και είναι συνολικής ισχύος 250 kWh.
Όπως και τα άλλα λεωφορεία που έχει δοκιμάσει η Ο.ΣΥ. Α.Ε., παρέχει πρόσβαση στους επιβάτες σε θύρες φόρτισης συσκευών USB.
Επιπρόσθετα, διαθέτει σύστημα CCVT με κάμερες και κέντρο ελέγχου στο ταμπλό, για έλεγχο της καμπίνας, της εισόδου-εξόδου των επιβατών και την ασφαλή κίνηση όπισθεν.
Το λεωφορείο είναι ευρωπαϊκών προδιαγραφών και εξοπλισμένο με σύστημα πυρανίχνευσης πολλαπλών σημείων.
Η έναρξη του δρομολογίου έγινε από το Αμαξοστάσιο της Ο.ΣΥ. Α.Ε. στο Ρουφ, παρουσία της Διοίκησης της εταιρείας και του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ο οποίος τόνισε: «Σε μια εποχή πολύ δύσκολη για τη χώρα μας και για όλη την Ευρώπη, αφού από την μία έχουμε να αντιμετωπίσουμε την πολύ μεγάλη κρίση της πανδημίας και από άλλη πρέπει να προετοιμάσουμε την Ελλάδα για την επόμενη μέρα, η ηλεκτροκίνηση κατέχει κεντρική θέση στην ατζέντα και το σχεδιασμό της Κυβέρνησης.
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μαζί με την Κυβέρνηση συνολικά, έχουν θέσει την ηλεκτροκίνηση στο επίκεντρο της πολιτική τους. Για αυτό το λόγο έχουμε δώσει σοβαρά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ΙΧ και ταυτόχρονα μεγάλο μέρος από τα 1.300 νέα λεωφορεία που θα πάρουμε με το μεγάλο διαγωνισμό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα».