Κακή κριτική για εστιατόριο ή ξενοδοχείο; Η Ιταλία ζητάει αποδείξεις

Τέλος στις ανώνυμες και ανυπόστατες κριτικές - Με πρόστιμο κινδυνεύουν οι παραβάτες.
via Associated Press

Η κυβέρνηση της Ιταλίας επιδιώκει να περιορίσει τις ψεύτικες ή επί πληρωμή διαδικτυακές κριτικές σε μια προσπάθεια να προστατεύσει τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και τα τουριστικά αξιοθέατα της χώρας από παραπλανητικό και επιζήμιο περιεχόμενο.

Σύμφωνα με ένα προσχέδιο νόμου που ανακοινώθηκε αυτή την εβδομάδα, το οποίο πρέπει να εγκριθεί στο κοινοβούλιο, όποιος θέλει να γράψει μια ηλεκτρονική κριτική θα πρέπει να έχει επαληθευμένη ταυτότητα και αποδείξεις ότι επισκέφτηκε το εν λόγω μέρος.

Οι ψεύτικες κριτικές είναι ήδη παράνομες στη χώρα, όμως η αστυνόμευσή τους αναμφίβολα αποτελεί πρόκληση. Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, οι αξιολογήσεις θα πρέπει να αναρτηθούν εντός 15 ημερών από την επίσκεψη και πρέπει να είναι σχετικές και λεπτομερείς. Εάν είναι ψευδείς, μπορούν να αφαιρεθούν κατόπιν αιτήματος της εν λόγω επιχείρησης. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις θα μπορούν να ζητούν την κατάργηση των κριτικών που είναι άνω των δύο ετών, εάν δεν είναι πλέον σχετικές.

Δεν είναι σαφές ποιος θα αποφασίζει εάν η κριτική είναι ψεύτικη ή όχι, αλλά η ευθύνη του ελέγχου των αξιολογήσεων και της επιβολής ενδεχόμενων προστίμων θα ανατεθεί στην αντιμονοπωλιακή αρχή της Ιταλίας.

Το υπουργείο Επιχειρήσεων της Ιταλίας είπε ότι οι ψεύτικες ή παραποιημένες κριτικές επηρέασαν μεταξύ 6% και 30% των εσόδων των επιχειρήσεων στον τομέα της φιλοξενίας και του τουρισμού.

Ωστόσο, κάποιοι εκφράζουν ανησυχίες για το απόρρητο και φοβούνται ότι η απαγόρευση των ανώνυμων κριτικών θα μπορούσε να μειώσει δραστικά τον αριθμό των διαδικτυακών σχολίων για ξενοδοχεία και εστιατόρια.

(με πληροφορίες από Guardian)

Δημοφιλή