Κατάργηση των αλλαγών Γαβρόγλου προαναγγελει η ΝΔ

Κατάργηση των αλλαγών Γαβρόγλου προαναγγελει η ΝΔ
Eurokinissi

Κάλεσμα για να συγκροτήσουν ένα κοινό μέτωπο ενάντια σε ένα νομοσχέδιο το οποίο είναι επιζήμιο για την παιδεία απευθύνει η ΝΔ, προαναγγέλοντας ουσιαστικά την πρόθεση της να καταψηφίσει τις σχετικές κυβερνητικές εξαγγελίες.

Μάλιστα κατηγορούν τον κ.Γαβρόγλου, οτι εδώ και 1,5 χρόνο από κοινού με τον κ.Τσίπρα έχουν πάρει νόμπελ ασυναρτησίας στις διακηρύξεις τους, υπενθυμίζοντας οτι στην αρχή έλεγαν ότι θα καταργήσουν εντελώς τις πανελλαδικές, μετά ότι θα μπαίνουν όλοι αλλά με κάποια κριτήρια και μόλις χθες έγινε γνωστό ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προτίμησε τελικώς την επιστροφή στις δέσμες.

Η ΝΔ κάνει λόγο για επιστροφή στο παλιό σύστημα της δεκαετίας του 80, διανθισμένο όμως με την ιδεολογική πατίνα του ΣΥΡΙΖΑ, που παρουσιάζει πολλά προβλήματα. Για τον λόγο αυτό θέτει πέντε ζητήματα.

Πρώτον, με το διαχωρισμό σε σχολές ελεύθερης πρόσβασης και σε σχολές «κατόπιν εξετάσεων», στην ουσία αυτό που επιτυγχάνουν είναι η «κατηγοριοποίηση» των σχολών σε εκείνες που διατηρούν αυξημένο κύρος και σε εκείνες που ρίχνονται στον Καιάδα της πλήρους απαξίωσης. Έτσι το νέο σύστημα θα οδηγεί σε απολυτήριο δύο ταχυτήτων.

Δεύτερον, το αδιάβλητο του συστήματος τίθεται εν αμφιβόλω. Κι’ αυτό διότι χωρίς τράπεζα θεμάτων, στην οποία ιδεολογικά αντιτίθεται ο ΣΥΡΙΖΑ, πώς θα διασφαλίζεται η ομοιογένεια και ο κοινός βαθμός δυσκολίας των θεμάτων από περιοχή σε περιοχή;

Τρίτον, προτείνεται ένα σύστημα που δεν εξασφαλίζει καμία αναβάθμιση του παιδαγωγικού ρόλου του Λυκείου, παρά τους δύο Εθνικούς Διαλόγους που πραγματοποιήθηκαν γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό, καθώς η Α’ και η Β’ Λυκείου θα εξακολουθήσουν να είναι προθάλαμοι για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση.

Τέταρτον, τα κλασικά γράμματα βάλλονται σφοδρά εκ νέου, αυτή τη φορά με την πλήρη κατάργηση της Λατινικής Γλώσσας και Γραμματείας. Ενώ διεθνώς η παρουσία της κλασικής παιδείας στα προγράμματα σπουδών αναβαθμίζεται, η Ελλάδα πάλι καινοτομεί καταργώντας την.

Πέμπτον, το σχέδιο χαρακτηρίζεται από πολυδαίδαλη δομή, αφήνει πολλά σημεία αδιευκρίνιστα και γκρίζες ζώνες ερμηνείας. Με ποιο τρόπο δηλαδή «σε λίγες μέρες», όπως χαρακτηριστικά είπε ο Υπουργός, μετά την κατάθεση των μηχανογραφικών, θα γίνεται η αντιστοίχιση και κατόπιν θα δίνεται η σχετική κατεύθυνση προς τις σχολές ελεύθερης πρόσβασης ή τις άλλες με εισαγωγή μέσω πανελλαδικών; Πώς θα γίνεται η καθοδήγηση, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα στο οποίο ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός δυστυχώς δεν έχει την θέση που του αρμόζει;

Μέσα σε αυτό το κλίμα τα γαλάζια στελέχη βαζουν στο κάδρο της κριτικής τους τον ίδιο τον Πρωθυπουργό θυμίζοντας οτι τα τριάμισι χρόνια ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ο κ.Τσίπρας άλλαξε τρεις υπουργούς Παιδείας (Μπαλτάς, Φίλης, Γαβρόγλου), κάτι το οποίο σύμφωνα με τα στελέχη αυτά «δείχνει από μόνο του ότι ο κ.Τσίπρας δεν είχε την παραμικρή ιδέα για το τι ήθελε να κάνει στον πιο κρίσιμο τομέα για την αναγέννηση της χώρας».

Δημοφιλή