«Απορρίπτουμε την ιδέα των φυσικών χαρισμάτων και ταλέντων. Απορρίπτουμε τη λατρεία της ιδιοφυΐας». Αυτά μεταξύ άλλων περιέχει η νέα εγκύκλιος για τη διδασκαλία των μαθηματικών του υπουργείου παιδείας της Καλιφόρνιας.
Και η Πολιτεία καλείται να πράξει αναλόγως: η πρότυπη και ενισχυμένη διδασκαλία για τους προχωρημένους μαθητές των (δημοσίων σχολείων, εννοείται...) προβλέπεται να καταργηθεί εντελώς.
Το νέο δόγμα: «Όλοι οι μαθητές είναι εξίσου ικανοί να αποκτήσουν υψηλού επιπέδου μαθηματικές γνώσεις και να τις εφαρμόσουν εξίσου επιτυχώς»!
Ποιο εξαρθρωμένο ελατήριο μας πετάει κατάμουτρα αυτές τις ανοησίες; Μα η χρόνια υστέρηση κάποιων μειονοτήτων ή κατηγοριών διδασκομένων στο μάθημα των μαθηματικών. Και επειδή η άλλη οδός είναι ζόρικη (πώς εξασφαλίζεις στοιχειωδώς ίσες ευκαιρίες σε μια χώρα όπου η εισοδηματική ψαλίδα είναι τόσο διεστραμμένα καταδικαστική για τους από κάτω;), επιστρατεύεται η ιδεολογία για να καλλωπιστεί η ασχήμια: δηλαδή ο φαρισαϊσμός και η υποκρισία.
Πονάει κεφάλι λοιπόν, κόβει κεφάλι! Και εννοείται ότι τη λυπητερή δεν θα την πληρώσουν οι έχοντες και κατέχοντες. Εκείνοι θα εξακολουθήσουν να πηγαίνουν, όπως ανέκαθεν, σε χλιδάτα ιδιωτικά σχολεία. Οι δύσμοιροι μαθητές της δημόσιας εκπαίδευσης θα πληρώσουν τα σπασμένα, που είχαν την ατυχία να διαθέτουν, θου φυλακήν, ταλέντο ικανό να τους βοηθήσει να ξεπεράσουν τα κοινωνικά εμπόδια. Τώρα θα πρέπει να τιμωρηθούν κι από πάνω για τα δώρα της φύσης.
Ο ισοπεδωτικός εξισωτισμός πάντα σε τέτοια, ιλαροτραγικά, αποτελέσματα οδηγεί. Οι ανισόρροποι σημαιοφόροι του δικαιωματισμού στις ΗΠΑ δεν απέχουν πολύ από τον γυναικείο όχλο του Αριστοφάνη που στις Εκκλησιάζουσες ”ακύρωσε” διά βουλεύματος το προνόμιο της φυσικής ομορφιάς και διέταξε την διά της βίας ερωτική κοινοκτημοσύνη των ανδρών ώστε οι άσχημες να μη μένουν παραπονεμένες.
Μόνο που ο Αριστοφάνης έγραφε θέατρο. Ετούτοι εδώ είναι ικανοί να ανεβάσουν πράγματι την Πραξαγόρα στην εξουσία. Ευτυχώς που μισούν τις κλασσικές σπουδές (αυτό το μιαρό φυτώριο της ανισότητος!...) και δεν τους έχει έρθει (ακόμη...) η ιδέα.