Η αρχή συντήρησης δρόμων της Ελβετίας ανέπτυξε μια έξυπνη κινητή γέφυρα που επιτρέπει την ασφαλτόστρωση των δημόσιων δρόμων χωρίς την ανάγκη διακοπής της κυκλοφορίας στις πληγείσες λωρίδες.
Η κυκλοφοριακή συμφόρηση είναι ένα αναγκαίο κακό όσον αφορά τη συντήρηση του δρόμου, και παρά τις καλύτερες προσπάθειες των ειδικών να βρουν μια λύση σε αυτό το υλικοτεχνικό πρόβλημα, οι αυτοκινητιστές εξακολουθούν να πρέπει να τις αντιμετωπίζουν όποτε απαιτούνται οδικές εργασίες, αναφέρει το Oddity Central.
Ωστόσο, το Ομοσπονδιακό Γραφείο Οδών της Ελβετίας έχει βρει μια αρκετά έξυπνη λύση. Νωρίτερα φέτος, αποκάλυψε τη γέφυρα Astra, μια κινητή γέφυρα μήκους 257 μέτρων που επιτρέπει στα αυτοκίνητα να περνούν πάνω από τη γέφυρα ένα κάτω από αυτή συνεχίζονται να γίνονται επισκευές.
Είναι τόσο απλή ιδέα που σχεδόν σε κάνει να αναρωτιέσαι γιατί οι μηχανικοί άργησαν να την εφεύρουν, αλλά υπάρχει ένας λόγος που η γέφυρα Astra είναι η πρώτη στο είδος της - δεν είναι τόσο απλό όσο ακούγεται.
Ο διευθυντής του έργου Astra Bridge Jürg Merian, εμπνεύστηκε το Astra Bridge, από μια ράμπα που είδε στην Αυστρία, πριν από περισσότερο από μια δεκαετία.
Ο μηχανισμός είχε κατασκευαστεί από την εταιρεία Waagner Biro για το γραφείο εθνικής οδού της χώρας, Asfinag, και αποτελούνταν από πολλά μέρη που μπορούσαν να τοποθετηθούν σε τμήματα του δρόμου, επιτρέποντας στα αυτοκίνητα να περνούν ενώ οι εργαζόμενοι εκτελούσαν επισκευές από κάτω. Η Ελβετία κατέληξε να παραγγείλει μια τέτοια ράμπα fly-0ver, αλλά ο Merian δεν ήταν απόλυτα ικανοποιημένος με αυτό.
Παρόλο που η ράμπα χρησιμοποιείτο, είχε σοβαρά μειονεκτήματα. Πρώτα απ ’όλα, δεν ήταν κινητή, οπότε η μεταφορά των μονάδων από το ένα μέρος στο άλλο ήταν κάθε άλλο παρά απλή και οι συνθήκες εργασίας για τους ανθρώπους που μόχθησαν κάτω από αυτό ήταν πολύ κακές. Ο χώρος κάτω από τη ράμπα ήταν μόλις 1,6 μέτρα, επομένως οι ψηλότεροι εργαζόμενοι από αυτό έπρεπε να προσέχουν το κεφάλι τους ανά πάσα στιγμή.
Πριν από μερικά χρόνια, ο Jürg Merian ξεκίνησε να βελτιώσει την ιδέα της ράμπας και γεννήθηκε το Astra Bridge 1.0. Η κατασκευή τοποθετήθηκε σε τροχούς και το επάνω τμήμα ήταν καλύτερα μονωμένο, έτσι ώστε ο θόρυβος του δρόμου να μην είναι τόσο μεγάλο πρόβλημα. Ήταν επίσης αρκετά ευρύτερο (5 μέτρα) και ψηλότερο (3 μέτρα). Δυστυχώς, είχε άλλες αδυναμίες που τελικά τη κατέστησαν αποτυχημένη.
Κατά τη δοκιμαστική λειτουργία της το 2022, η γέφυρα Astra χρειάστηκε να αποσυναρμολογηθεί, παρόλο που είχε ολοκληρωθεί μόνο το ένα τέταρτο των προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης.
Η νέα γέφυρα έχει δραστικά μειωμένη κλίση ράμπας 1,25%, σε σύγκριση με την προηγούμενη (6,1%), καθιστώντας εύκολη την οδήγηση σε αυτήν με τη συνιστώμενη ταχύτητα των 60 km/h. Χρησιμοποιείται στο Recherswil, στο Solothurn, εδώ και εβδομάδες χωρίς ουσιαστικά καμία καθυστέρηση κυκλοφορίας.
Εκτός από την πρόληψη της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των καθυστερήσεων, η γέφυρα Astra προστατεύει επίσης τους εργαζομένους από τον ήλιο και τη βροχή .
Η γέφυρα Astra πρέπει να συναρμολογηθεί στο δρόμο που χρειάζεται ασφαλτόστρωση, στη συνέχεια να ρυμουλκηθεί με ταχύτητα 0,5 km/h από το ένα τμήμα στο άλλο.
Η γέφυρα Astra αποκαλύφθηκε μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, αλλά χώρες όπως η Νορβηγία, η Γερμανία και η Ολλανδία έχουν ήδη εκφράσει ενδιαφέρον για αυτήν. Η οδική αρχή της Ελβετίας είναι πρόθυμη να μοιραστεί την τεχνολογία.