Σπείρα, τα μέλη της οποίας έκλεβαν αυτοκίνητα από διάφορες περιοχές της Αθήνας, τα οποία στη συνέχεια είτε μετέτρεπαν σε ανταλλακτικά είτε παραποιούσαν τους αριθμούς πλαισίου και τα πωλούσαν ακέραια, εξάρθρωσαν οι αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Μεγαρέων.
Τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ ταυτοποίησαν έντεκα μέλη της οργάνωσης και πέρασαν χειροπέδες σε τέσσερα από αυτά, ενώ εξιχνίασαν 35 περιπτώσεις κλοπών αυτοκινήτων.
Οι κακοποιοί, μάλιστα, φαίνεται πως είχαν ιδιαίτερη προτίμηση σε συγκεκριμένη μάρκα και μοντέλο οχήματος, καθώς τα περισσότερα από τα κλεμμένα ήταν αυτού του τύπου.
Για την επίτευξη των στόχων τους, ακολουθούσαν, ενδεικτικά, την εξής μεθοδολογία δράσης:
• Είχαν αποκτήσει τα κατάλληλα εργαλεία και μέσα (φίσες, εγκεφάλους κλπ), τα οποία είναι απαραίτητα για τις κλοπές οχημάτων νέας τεχνολογίας.
• Στόχοι τους αποτελούσαν συγκεκριμένοι τύποι και μάρκες, στους οποίους είχαν αποκτήσει εμπειρία και εξειδίκευση, τα οποία διατηρούν την αγοραστικής τους αξία και έχουν αυξημένη μεταπώληση είτε ως ολόκληρα είτε ως ανταλλακτικά.
• Το πεδίο δράσης τους εκτείνεται σε ολόκληρο το λεκανοπέδιο της Αττικής, παρουσιάζοντας ωστόσο ιδιαίτερη προτίμηση σε περιοχές της Δυτικής Αττικής, του Πειραιά και του Κέντρου Αθηνών (π.χ. Αιγάλεω, Κορυδαλλός, Νέα Σμύρνη κλπ), καθώς επίσης και των Μεγάρων, οι οποίες τους είναι οικείες, ενώ η δράση τους λαμβάνει χώρα, κυρίως, κατά τις μεταμεσονύκτιες ώρες, όπου η κυκλοφορία είναι πιο αραιή και ο κίνδυνος έκθεσης τους μειωμένος.
• Όσον αφορά τις κλοπές των οχημάτων, τα μέλη της οργάνωσης κινούμενα ανά ομάδες και με διαφορετική σύνθεση, έβγαιναν προς αναζήτηση οχημάτων, τα οποία είτε προεπιλέγονταν κατόπιν ζήτησης, είτε επιλέγονταν κατόπιν ευκαιρίας.
• Μόλις εντοπιζόταν ο υποψήφιος κάθε φορά στόχος, συγκεντρώνονταν στο σημείο και με ρόλους που είχαν προκαθορίσει (φυσικοί αυτουργοί, τσιλιαδόροι, οδηγός αφαιρεθέντος οχήματος κλπ), προέβαιναν στην κλοπή αυτού.
• Με την ολοκλήρωση της κλοπής, στάθμευαν το αφαιρεθέν όχημα σε τυχαίο σημείο για εύλογο χρονικό διάστημα ή σε χώρους «καβάτζες», που διέθεταν για αυτόν τον σκοπό (γκαράζ κ.λ.π.), τοποθετώντας σε αυτό πινακίδες κυκλοφορίας (πλαστές ή κανονικές), οι οποίες αντιστοιχούσαν σε όχημα ίδιου τύπου.
• Επίσης, οι δράστες είτε αμέσως μετά την κλοπή, είτε με την πάροδο μερικών ημερών, προέβαιναν στον εξονυχιστικό έλεγχο του αφαιρεθέντος κάθε φορά οχήματος, με σκοπό να αποφύγουν τον εντοπισμό τους, μέσω τυχόν υπάρχουσας εγκατεστημένης συσκευής γεωεντοπισμού (gps).
• Αφού βεβαιώνονταν ότι το αφαιρεθέν όχημα είναι «ασφαλές», προέβαιναν είτε στη διάλυση του, προκειμένου πουληθεί ως ανταλλακτικά, είτε στην παραποίηση του προκειμένου πουληθεί ως ολόκληρο.
• Για την διάλυση & παραποίηση των αφαιρεθέντων οχημάτων, ο φερόμενος ως αρχηγός, διέθετε κατοικία – «διαλυτήριο», που βρίσκεται ακριβώς απέναντι από την νόμιμη επιχείρηση του, ένα κατάστημα πώλησης ανταλλακτικών οχημάτων, που εδρεύει στα Μέγαρα επί του 8ου χλμ δρόμου Αλεποχωρίου, μέσω της οποία διακινούσε τα προϊόντα κλοπής.
• Για την παραποίηση των αφαιρεθέντων οχημάτων κατηγορούμενος διέθετε συνεργείο-φανοποιείο, μέσω του οποίου διακινούσε τα παραποιημένα-κλεμμένα οχήματα.
Για την επίτευξη του σκοπού τους, είχαν διακριτούς μεταξύ τους ρόλους, και συγκεκριμένα:
ο 36χρονος κατείχε τον αρχηγικό ρόλο, ήταν αποκλειστικός ρυθμιστής της λειτουργίας της οργάνωσης, ενώ διατηρούσε επιχείρηση εμπορίας ανταλλακτικών αυτοκινήτων μέσω της οποίας μεταπωλούσαν τα κλεμμένα αυτοκίνητα, είτε ως ανταλλακτικά, είτε ως οχήματα με παραποιημένα στοιχεία. Κατεύθυνε τις ενέργειες των μελών της οργάνωσης, φροντίζοντας για την παραλαβή, αποθήκευση και περαιτέρω διάθεση των οχημάτων. Επιπλέον, διαχειρίζονταν τις χρηματικές ροές για την λειτουργία της εγκληματικής οργάνωσης,
ο 36χρονος και ο 35χρονος λειτουργούσαν σε άμεση εξάρτηση με το αρχηγικό μέλος της οργάνωσης. Είχαν κομβικό ρόλο στην λειτουργία της οργάνωσης καθώς είχαν εξακριβωμένη συμμετοχή σε κλοπές ενώ συμμετείχαν και στη διάλυση των αφαιρεθέντων οχημάτων καθώς και στην μεταπώληση των ανταλλακτικών τους,
οι δύο 33χρονοι και ο 31χρονος είχαν εξακριβωμένη συμμετοχή σε κλοπές ενώ συμμετείχαν και στη διάλυση των αφαιρεθέντων οχημάτων καθώς και στην μεταπώληση των ανταλλακτικών τους,
ο 27χρονος, ο 40χρονος, ο 63χρονος και ο 37χρονος, συνέδραμαν στην παραποίηση-πλαστογραφία των οχημάτων και παρείχαν διευκολύνσεις για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες μεταβιβάσεων τους. Επιπλέον ο 40χρονος διατηρούσε συνεργείο-φανοποιείο οχημάτων μέσω του οποίου πωλούνταν τα κλεμμένα οχήματα ως παραποιημένα και
ο 23χρονος, μέσω του τηλεφωνικού του αριθμού, διαχειρίζονταν τις επαφές με τους επίδοξους αγοραστές.
Από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της επιχείρησης, μεταξύ άλλων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
-3- κλεμμένα οχήματα,
-20- οχήματα, των οποίων η νόμιμη προέλευση εξετάζεται,
πλήθος πινακίδων κυκλοφορίας,
διαγνωστικά εγκεφάλου αυτοκινήτων,
ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός ανταλλακτικών – εξαρτημάτων οχημάτων,
πλήθος κλειδιών οχημάτων,
πλήθος κινητών τηλεφώνων και καρτών sim και
το χρηματικό ποσό των -19.510- ευρώ.