Μετά την κυκλοφορία της βρετανικής έκδοσης τον περασμένο Οκτώβριο, το λεύκωμα που παρουσιάζει η Κλόντια Σίφερ με εκατόν πενήντα από τις πλέον εμβληματικές φωτογραφίες μόδας της δεκαετίας του 1990 κυκλοφορεί στις 25 Ιανουαρίου και στις ΗΠΑ.
Ο λόγος για το «Captivate! Fashion Photography from the 90s» που περιλαμβάνει εικόνες ορόσημο και σούπερ μόντελ από τη χρυσή εποχή της μόδας. Η ανθολογία, την οποία επιμελήθηκε η ίδια η Σίφερ, αναδεικνύει και υπενθυμίζει, μεταξύ άλλων, την δουλειά θρυλικών φωτογράφων, όπως οι Χερμπ Ριτς και Κρις Αβεντον, το οποίο συνόδευσε μια έκθεση, την οποία επίσης επιμελήθηκε το σούπερ μόντελ, η οποία άνοιξε στο Ντίσελντορφ τον περασμένο μήνα κι ολοκληρώθηκε μόλις στις 9 Ιανουαρίου 2022.
«Ας είμαστε ειλικρινείς - καμία φωτογραφία μόδας δεν μπορούμε να αποκαλέσουμε εμβληματική τη στιγμή της σύλληψής της. Αυτό το στάτους έρχεται μόνο αν αντέξει στον χρόνο» λέει η Σίφερ. «Η φωτογραφία μόδας είναι ένας μεγάλος γρίφος τάσεων και ονείρων και παρ′ όλο που γεννιέται από τη στιγμή μπορεί να αποκτήσει διαχρονικό στάτους και να αιχμαλωτίσει ένα μεγαλύτερο αφήγημα. Οι πιο αξιομνημόνευτες φωτογραφίες είναι συχνά προκλητικές και θέτουν υπό αμφισβήτηση τις αντιλήψεις μας για τη θηλυκότητα».
Η μούσα μυριάδων σχεδιαστών μόδας συγκέντρωσε εμβληματικές φωτογραφίες θρυλικών φωτογράφων, συμπεριλαμβανομένων των Richard Avedon, Herb Ritts, Karl Lagerfeld, Peter Lindbergh, Corrine Day, Mario Sorrenti και Ellen von Unwerth μαζί με υλικό από το προσωπικό της αρχείο, το οποίο για πρώτη φορά βλέπει τα φώτα της δημοσιότητας. Το εξώφυλλο του λευκώματος κοσμεί μια «χορογραφημένη» φωτογραφία πέντε σούπερ μόντελ που τράβηξε ο Richard Avedon για καμπάνια του Gianni Versace «Δούλεψα με τόσους πολλούς φωτογράφους, οι οποίοι επίσης έγιναν μέντορες. Κι αυτή τη δημιουργική υπερδύναμη, τον Καρλ Λάγκερφελντ, που όλοι τους μου έδωσαν πραγματική γνώση της δεξιοτεχνίας καθώς και των διαδικασιών της καλλιτεχνικής διεύθυνσης, του μοντάζ και της έκδοσης. Ο ρόλος του μοντέλου είναι να ζωντανέψει τη μόδα, αλλά αυτή ή αυτός είναι ένα μόνον συστατικό στην αλχημεία της δημιουργίας της εικόνας» τονίζει.
«Η δεκαετία του 1990 ήταν μια περίοδος-ορόσημο που έφερε τα πάνω κάτω όσον αφορά τα ιδανικά της ομορφιάς και της μόδας» εξηγεί. «Οι καμπάνιες έγιναν ένα κομμάτι με αξία της εικαστικής κουλτούρας και η φωτογραφία μόδας ήταν μια ”εξιδανικευμένη εικόνα” και μια νέα, δημοκρατική μορφή τέχνης. Ήταν σκληρός ο ανταγωνισμός για να τη δημιουργία καθοριστικών εκστρατειών προώθησης. Σκεφτείτε την Κέιτ Μος από τον Μάριο Σορέντι για τον Κάλβιν Κλάιν, με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Φαμπιέν Μπαρόν - αυτές οι καμπάνιες έγιναν μέρος της συζήτησης για το στυλ».
Οι φωτογραφίες παρουσιάστηκαν σε έκθεση στο Kunstpalast του Ντίσελντορφ που ολοκληρώθηκε στις 9 Ιανουαρίου.
ΠΗΓΗ: Guardian , ΑΠΕ