Τη δυνατότητα να καλύπτει το 100% των δικών της αναγκών σε βαριά συντήρηση, δίνοντας την ευκαιρία και σε άλλες αεροπορικές εταιρείες να το επιλέξουν, για τη συντήρηση των δικών τους αεροσκαφών, αποκτά η AEGEAN.
Με μια επένδυση ύψους 140 εκατ. ευρώ, η ελληνική εταιρεία δημιουργεί το πρώτο Κέντρο Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων και το πρώτο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων, στο ίσως πιο «πράσινο» Hangar της Ευρώπης.
Ουσιαστικά, το βάρος δίνεται σε δύο τομείς: στη συντήρηση και στην εκπαίδευση, καθώς η αύξηση των αερομεταφορών, δε συνοδεύεται από αύξηση των διαθέσιμων πιλότων και μηχανικών.
Η AEGEAN επιχειρεί μέσα από το Hangar, αλλά και μέσα από προγράμματα υποτροφιών, να αναδείξει νέους πιλότους και νέους μηχανικούς, ώστε αφενός να καλύψει τις πρόσθετες ανάγκες που υπάρχουν, καθώς διογκώνεται ο στόλος (το 2023 θα διαθέτει περίπου 78 αεροσκάφη), αλλά και να φέρει στο προσκήνιο νέα χέρια, λόγω της αυξανόμενης, διεθνούς ζήτησης.
Για το νέο Hangar, η AEGEAN προχώρησε σε συμφωνία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, για την παραχώρηση 85.000 τ.μ. το 2046, που αφορά κτηριακές εγκαταστάσεις, της επί δεκαετίας και πλέον αδρανούς Τεχνικής Βάσης της παλαιάς Ολυμπιακής Αεροπορίας.
Τα πρώτα περίπου 70 εκατ. θα δοθούν στα 2 πρώτα χρόνια της επένδυσης, και αφορούν το τίμημα της συμφωνίας με τον ΔΑΑ, αλλά και την επισκευή, λειτουργική και ενεργειακή αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και φυσικά την αγορά σύγχρονου εξοπλισμού.
Οι εργασίες θα ξεκινήσουν από τις αρχές του 2023 και στην ωρίμανσή της (5-7 χρόνια), η επένδυση αναμένεται να δημιουργήσει 500 νέες άμεσες και συνολικά περισσότερες από 1.100 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας υψηλών δεξιοτήτων, ενώ, παράλληλα, σημαντικά εκτιμώνται ότι θα είναι και τα δημοσιονομικά οφέλη, καθώς αναμένονται φορολογικά έσοδα και εισφορές άνω των 400-450 εκατ. ευρώ κατά την διάρκεια της παραχώρησης.
Επίσης, η εταιρεία αποσκοπεί και σε κέρδη, από την προσέλκυση άλλων αεροπορικών εταιρειών για τη συντήρηση των αεροσκαφών τους στην Αθήνα, αλλά και σε κέρδη από τα εκπαιδευτικά προγράμματα νέων πιλότων.
Η εταιρεία υπολογίζει ότι εντός του 2023 θα μπορεί να καλύπτει το 100% των αναγκών της σε βαριά συντήρηση (σήμερα το 70%), και με την προσθήκη νέων εργαζόμενων, θα μπορεί να προσφέρει ανάλογες υπηρεσίες σε άλλες εταιρείες και σε ιδιωτικά αεροσκάφη.
Ουσιαστικά η AEGEAN επαναπατρίζει σημαντικές υπηρεσίες που μέχρι τώρα γίνονταν στο εξωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία ξόδευε 10.000 ώρες εκπαίδευσης σε προσομοιωτές στο εξωτερικό και 9.000 ώρες εκπαίδευσης πληρωμάτων καμπίνας. Πλέον, όλα αυτά θα γίνονται εδώ.
Το πρώτο Κέντρο Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων, καθώς και το πρώτο Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα, είναι γεγονός. Με την επένδυση αυτή, αλλά κυρίως με την αξιοποίηση και εξέλιξη του δυναμικού και της τεχνογνωσίας των ανθρώπων της AEGEAN, δημιουργείται ένα σύγχρονο ολοκληρωμένο οικοσύστημα υπηρεσιών υποστήριξης για την αερομεταφορά, που θα τεθεί στην υπηρεσία του ευρύτερου κλάδου.
Το κέντρο θα καλύπτει:
- τη λειτουργία συντήρησης πτητικών μέσων, με την ανάπτυξη και σταδιακή στελέχωση της τεχνικής βάσης, τελικής χωρητικότητας έως 10 θέσεων βαριάς συντήρησης, επισκευών και ελέγχων για πτητικά μέσα διαφόρων τύπων
- την ανάπτυξη Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων, με επένδυση σε συνολικά 6 προσομοιωτές πτήσης τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίοι θα καλύπτουν ανάγκες εκπαίδευσης για αεροσκάφη τύπου Airbus, ATR και Boeing, καθώς και εγκαταστάσεων για τη διενέργεια ειδικής εκπαίδευσης των πληρωμάτων καμπίνας
Στο ίδιο οικοσύστημα θα ενταχθεί και η ήδη υπάρχουσα Σχολή Εκπαίδευσης Μηχανικών της Olympic Air, με ισχυρή παράδοση λειτουργίας, αλλά και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός πιλοτών της AEGEAN, που λειτουργεί ήδη.
Ταυτόχρονα, η επένδυση προβλέπει την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων, μέσω της επένδυσης για την εγκατάσταση στο κέλυφος των κτηρίων 35.000 τ.μ. φωτοβολταϊκών πάνελ, 3 MW ισχύος, με σκοπό να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες τους και να δημιουργηθεί ένα από τα πρώτα «πράσινα» Hangar στην Ευρώπη, μέσα σε ένα από τα πλέον «πράσινα» αεροδρόμια της Ευρώπης.
«Δημιουργούμε έναν κόμβο, ένα οικοσύστημα παραγωγής υπηρεσιών υποστήριξης βαριάς συντήρησης και εκπαίδευσης, που δίνει νέα δεδομένα στην τοπική προστιθέμενη αξία και στην εξωστρέφεια του κλάδου μας, συμπληρώνοντας ένα σημαντικό κενό στην υποδομή της χώρας».
«Η επένδυση αυτή φέρνει στην Ελλάδα ένα εύρος υπηρεσιών υποστήριξης της AEGEAN που εκτελούνται μέχρι σήμερα στο εξωτερικό, αλλά και δημιουργεί, στην ωρίμανση της, σημαντικό δυναμικό υποστήριξης πτητικών μέσων και εκπαίδευσης πληρωμάτων τρίτων, βάζοντας την Ελλάδα και τον ΔΑΑ στον χάρτη των διεθνών υπηρεσιών υποστήριξης αερομεταφοράς».
«Παράλληλα, δημιουργεί ευκαιρίες για αναβάθμιση και εξέλιξη των ανθρώπων μας, αλλά και πολλές νέες θέσεις εργασίας, σε έναν κλάδο με ισχυρή αναπτυξιακή προοπτική», ανέφερε ο Ευτύχιος Βασιλάκης, πρόεδρος της AEGEAN.
Με τον Δημήτρη Γερογιάννη, διευθύνοντας σύμβουλο της εταιρείας, να προσθέτει ότι «Ενισχύουμε σημαντικά την ανταγωνιστικότητα και τις τεχνικές δυνατότητες της AEGEAN και διευρύνουμε τις αναπτυξιακές μας επιλογές και το γνωσιακό επίπεδο των ανθρώπων μας. Παράλληλα, ερχόμαστε να δώσουμε λύση σε χρόνια ζητήματα του κλάδου των αερομεταφορών στη χώρα, υποστηρίζοντας τη δυναμική του κλάδου και διαμορφώνοντας το πλαίσιο ανάπτυξης σε μια νέα διεθνή αγορά με ισχυρές προοπτικές».
«Σε μια υποδομή που δημιούργει νέα επίπεδα τοπικής προστιθέμενης αξίας και δυναμικής εξωστρέφειας στον τομέα υπηρεσιών υποστήριξης αερομεταφοράς της χώρας. Μέσα από μια επένδυση με έντονα περιβαλλοντικό χαρακτήρα, πλήρως εναρμονισμένη με το ευρύτερο πρόγραμμα βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας μας, αλλά και ισχυρό κοινωνικό, περιβαλλοντικό και εθνικό αντίκτυπο».
«Στον πυρήνα όμως αυτής της επένδυσης βρίσκεται και πάλι το ανθρώπινο κεφάλαιο. Στόχος μας είναι οι πιλότοι και μηχανικοί του μέλλοντος για τη χώρα να αποφοιτούν από την AEGEAN. Να γίνουμε ουσιαστικά ένα εκκολαπτήριο στελεχών για την AEGEAN και τη χώρα».