Το 10% του παγκόσμιου πληθυσμού ή 1 στους 6 ανθρώπους στον πλανήτη έχει μια κάποια μορφής αναπηρία που εμποδίζει την πρόσβαση στην εργασία, την κοινωνικοποίηση αλλά και την ικανοποίηση των καθημερινών αναγκών και λειτουργιών σύμφωνα με διεθνείς μελέτες.
Στην Ελλάδα, ο αριθμός των ανθρώπων με κάποιο βαθμό αναπηρία αγγίζει το 1 εκατομμύριο, ποσοστό που «σοκάρει», αν αναλογιστεί κανείς την περιορισμένη πρόσβαση τους σε καθημερινές δραστηριότητες αλλά και στην αγορά, όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος, η οποία αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την πρόσβαση αυτών των ανθρώπων στην τεχνολογία.
Ειδικότερα, η Κωτσόβολος μαζί με την ΕΛΕΠΑΠ, και τις Microsoft, Samsung και Apple έχει στόχο να κάνει την τεχνολογία προσβάσιμη αναλαμβάνοντας σειρά πρωτοβουλιών. Κατ’αρχάς προχωρά στην αναβάθμιση των φυσικών καταστημάτων της αλυσίδας για να προσφέρουν ένα υψηλό επίπεδο προσβασιμότητας και εμπειρίας στους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα. Από τα πιο απλά στα πιο σύνθετα όπως να αλλάξουν οι πόρτες των ασανσέρ ή να αντικατασταθούν ολόκληρα συστήματα ανέλκυσης, να δημιουργηθούν μεγαλύτεροι διάδρομοι, να καταστούν ορατά τα πληροφοριακά ταμπελάκια στα προϊόντα κοκ.
Όπως είπε ο κ. Βασιλάκος ήδη 10 μαγαζιά βρίσκονται στη φάση της τελικής πιστοποίησης ενώ σε άλλα 30 έχουν ξεκινήσει εργασίες. Όπως είπε μέσα στον επόμενο 1,5 χρόνο θα έχουν γίνει παρεμβάσεις στο 90% του δικτύου της Κωτσόβολος. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα αναμένονται και μετακομίσεις καταστημάτων. Ήδη, όπως είπε, αναζητούνται νέα κτίρια για τη μεταφορά του ήδη υφιστάμενου στο Παγκράτι και αυτό της Ξάνθης. Επιπρόσθετα ο κ. Βασιλάκος ανακοίνωσε πως η αλυσίδα πλέον θα τοποθετήσει και ειδικά προϊόντα για άτομα με ειδικές ανάγκες.
Επίσης η πρωτοβουλία περιλαμβάνει αλλαγές που θα διευκολύνουν την πλοήγηση στα ψηφιακά μέσα της Κωτσόβολος με ειδικό μενού προσβασιμότητας για άτομα με αναπηρίες. Στο πλαίσιο αυτό, όπως είπε ο κ. Βασιλάκος πλέον δίδεται η δυνατότητα η ιστοσελίδα kotsovolos.gr να αλλάζει με βάση τις ανάγκες κάθε ατόμου με αναπηρία, από τη γραμματοσειρά και το μέγεθος των γραμμάτων ως το συνολικό στήσιμο της ιστοσελίδας αλλά και την υπηρεσία voice over. Επίσης τα προϊόντα έχουν κατηγοριοποιηθεί σε τρεις ομάδες. Αυτά που απευθύνονται σε άτομα με μειωμένη ακοή, μειωμένη όραση και μειωμένη κινητική δυνατότητα. Με αυτό τον τρόπο μπορεί μέσα απ’ τα φίλτρα της ιστοσελίδας να τα βλέπει κανείς κατηγοριοποιημένα.
Επιπλέον, η αλυσίδα εκπαιδεύει το προσωπικό της ώστε να εξυπηρετεί άτομα με αναπηρία, ενώ διεξάγει έρευνα για τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία σε συνεργασία με την MRB.
Την πρωτοβουλία παρουσίασαν πέρα από τον κ. Βασιλάκο, ο κ. Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, Διευθ. Σύμβουλος της Microsoft Greece, Malta, Cyprus, ο κ. Άρης Παρασκευόπουλος, Επικεφαλής Τμήματος Κινητής Τηλεφωνίας της Samsung Electronics Hellas, ο κ. Michael Pazinas, Apple Distinguished Educator, ο κ. Τάσος Μαριανός, Γενικός Διευθυντής της ΕΛΕΠΑΠ και ο κ. Δημήτρης Μαύρος, Πρόεδρος της MRB.
Άλλωστε η Microsoft και η Samsung έχουν συμβάλλει στο κομμάτι των τεχνολογιών και των προϊοντικών οικοσυστημάτων, ώστε να περιγράφονται στα προϊόντα τα χαρακτηριστικά εκείνα που ενδυναμώνουν τις ομάδες ΑΜΕΑ αλλά και να δημιουργηθεί τμηματοποίηση για προϊόντα που υποστηρίζουν ομάδες αναπηριών.