Δυναμική είσοδος της Lexus σε μια κατηγορία με τεράστιο ενδιαφέρον και ανταγωνισμό, που κατέχει και το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων στην Ευρώπη.
Το Lexus LBX εισήλθε στα compact SUV, και αποτελεί το μικρότερο σε μέγεθος μοντέλο της premium ιαπωνικής μάρκας, με διαστάσεις 4,190 μ. μήκος, 1,825 μ. πλάτος και 1,545 μ. ύψος.
Παράλληλα, το LBX αποτελεί μια σημαντική υπέρβαση για την επιχειρηματική δραστηριότητα της Lexus στην Ευρώπη. Για πρώτη φορά, η γηραιά ήπειρος ήταν η κορυφαία περιοχή παγκοσμίως για την ανάπτυξη ενός νέου οχήματος Lexus.
Σχεδιασμένο για την Ευρώπη
Η Lexus κατάφερε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο με πιο lifestyle ύφος, για νεανικότερο κοινό, με νέα ταυτότητα στη μπροστινή όψη που είναι και άμεσα αναγνωρίσιμη ως Lexus.
Η ενοποιημένη σε ένα ενιαίο τραπεζοειδές σχήμα μάσκα, είναι τοποθετημένη κάτω από ένα στενό άνοιγμα που εκτείνεται από τη μια άκρη στην άλλη, συνδέοντας τις λεπτές μονάδες των προβολέων, που δημιουργούν μια ισχυρή οπτική υπογραφή, με τα φώτα ημέρας και τα φλας. Με αυτή τη νέα διάταξη, το χαρακτηριστικό σχήμα L των φώτων έχει αλλάξει και είναι στραμμένο προς τα έξω αντί προς τα μέσα, ώστε να ταιριάζει με την κατεύθυνση κάθε φλας.
Οι μπροστινές κολόνες είναι τραβηγμένες προς τα πίσω, με αποτέλεσμα η καμπίνα να φαίνεται πιο συμπαγής και το καπό μακρύτερο. Το σπορ προφίλ ολοκληρώνουν τα φουσκωμένα φτερά που τονίζουν τους μεγάλους τροχούς και τα ελαστικά 18 ιντσών, καθώς και οι κοντοί πρόβολοι.
Πίσω, δεσπόζει η ολόγραμμη υπογραφή LEXUS με τη χαρακτηριστική μπάρα φώτων σε σχήμα L της Lexus να δημιουργεί μεγαλύτερη οπτική αίσθηση.
Το χαμηλό καπό, τα πλαϊνά προστατευτικά στο ίδιο επίπεδο με το αμάξωμα, η πίσω αεροτομή οροφής σε στιλ αψίδας και ο ακριβής σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων ενισχύουν την αεροδυναμική απόδοση, την αποδοτικότητα, τη σταθερότητα και την άμεση απόκριση του LBX.
Τροποποιημένη πλατφόρμα – δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις
Το LBX είναι το πρώτο μοντέλο της Lexus που κατασκευάζεται στην τροποποιημένη παγκόσμια πλατφόρμα GA-B που προορίζεται για πιο συμπαγείς κατηγορίες και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της Lexus, προσφέροντας τα βασικά πλεονεκτήματα του χαμηλού κέντρου βάρους, των φαρδιών μετατροχίων, των κοντών προβόλων και ενός εξαιρετικά άκαμπτου αμαξώματος.
Η απόσταση των 28,5 εκ. από το έδαφος της θέσης οδήγησης φέρνει τον οδηγό να κάθεται ψηλά, ενισχύοντας τη θέαση και την αίσθηση ασφάλειας. Τα δε συστήματα της εμπρός και πίσω ανάρτησης προσφέρουν υψηλή ακαμψία και μικρό βάρος, για μεγαλύτερη ευελιξία και κράτημα στις στροφές. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν γόνατα MacPherson εμπρός, ενώ πίσω τα προσθιοκίνητα μοντέλα χρησιμοποιούν ημιάκαμπτο άξονα, και το τετρακίνητο LBX φέρει διάταξη με διπλά ψαλίδια.
Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα πέδησης περιλαμβάνει Vehicle Braking Posture Control. Το σύστημα αυτό εξισορροπεί αυτόματα την κατανομή της δύναμης πέδησης εμπρός και πίσω για την καταστολή των κλίσεων κατά τον διαμήκη άξονα και τη διατήρηση ενός γραμμικού και αξιόπιστου φρεναρίσματος. Βοηθά επίσης στη μείωση των κλίσεων του οχήματος στις στροφές, διατηρώντας το αυτοκίνητο άνετο και σταθερό και φιλτράροντας τους κραδασμούς.
Νέα χαρακτηριστικά σε μια καμπίνα ανώτερης αισθητικής
Στο εσωτερικό, οι σχεδιαστές της Lexus δημιούργησαν μια εκλεπτυσμένη καμπίνα που δίνει την αίσθηση ενός μοντέλου μεγαλύτερης κατηγορίας. Ανάλογα την έκδοση προσφέρεται κορυφαίας ποιότητας δέρμα ή vegan από συνθετικό δέρμα και υλικά για τις επενδύσεις των καθισμάτων, του τιμονιού, του μοχλού ταχυτήτων και των θυρών. Ως προς την ατμόσφαιρα, ο φωτισμός της καμπίνας περιλαμβάνει 50 επιλογές χρωμάτων.
Για πρώτη φορά σε Lexus εμφανίζεται μια νέα, πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,3 ιντσών. Η διάταξη και η προβολή των ενδείξεων και των δεδομένων αλλάζει ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης και μπορεί να προσαρμοστεί στις προσωπικές προτιμήσεις. Προαιρετικά υπάρχει και σύστημα head-up display.
Ο δε πίνακας οργάνων με την οριζόντια διάταξη έχει καθαρή και απλή σχεδίαση ώστε να διατηρείται ανεπηρέαστη η ορατότητα.
Η κεντρική κονσόλα είναι κυρίαρχο στοιχείο της καμπίνας με τη μεγάλη οθόνη αφής πολυμέσων να είναι κεκλιμένη προς τα πίσω, για καλύτερη ενσωμάτωση. Η μονάδα διαθέτει πλευρικά μαξιλαράκια με επένδυση και φιλοξενεί δύο ποτηροθήκες και πολλαπλούς αποθηκευτικούς χώρους και θύρες USB για σύνδεση και φόρτιση συσκευών.
Τα πίσω καθίσματα, όντας τοποθετημένα ελαφρώς ψηλότερα σε σχέση με τα εμπρός, χαρίζουν ακόμα καλύτερη ορατότητα στους επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει έως και 332 λίτρα που είναι αρκετά για δύο βαλίτσες των 75 λίτρων οι οποίες μπορούν να μεταφερθούν κάτω από το αναδιπλούμενο κάλυμμα.
Συνδεσιμότητα και over-the-air αναβαθμίσεις
Το LBX εξοπλίζεται με το πιο πρόσφατο σύστημα Lexus Link Connect, το οποίο λειτουργεί μέσω μιας οθόνης αφής 9,8 ιντσών και παρέχει πλοήγηση βασισμένη στο cloud, βελτιστοποιώντας τον προγραμματισμό διαδρομής με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τα κυκλοφοριακά συμβάντα και τις καθυστερήσεις. Παράλληλα, ο ψηφιακός βοηθός ”Hey Lexus″ αναβαθμίζει την εμπειρία του ταξιδιού καθώς ανταποκρίνεται σε φωνητικές εντολές τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού.
Η ενσωμάτωση smartphone ενεργοποιείται με ασύρματη ή ενσύρματη σύνδεση για το Apple CarPlay ή με ενσύρματη σύνδεση για το Android Auto. Όπως και τα πιο πρόσφατα νέα μοντέλα Lexus, το LBX προσφέρει απρόσκοπτες over-the-air ενημερώσεις λογισμικού για τα συστήματα πολυμέσων και ασφάλειας, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε συνεργείο Lexus.
Μοναδικό Hybrid Electric σύστημα κίνησης
Το LBX κινείται από ένα Hybrid Electric σύστημα της Lexus νέας γενιάς, το οποίο διαθέτει έναν συμπαγή και ελαφρύ τρικύλινδρο κινητήρα 1.5lt. Τα κύρια εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος έχουν επανασχεδιαστεί σε μεγάλο βαθμό, συμπεριλαμβανομένου του νέου κιβωτίου και της μονάδας ελέγχου ισχύος, για τη βελτίωση της αποδοτικότητας, τη μείωση των απωλειών, την εξοικονόμηση βάρους και τη μείωση του μεγέθους. Υπάρχει επίσης μια νέα διπολική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου χαμηλής αντίστασης, υψηλής απόδοσης, η οποία επιτρέπει την πρόσθετη υποστήριξη του ηλεκτροκινητήρα κατά την επιτάχυνση και επεκτείνει την αμιγώς ηλεκτρική ικανότητα οδήγησης του αυτοκινήτου.
Η μέγιστη ισχύς του πλήρως υβριδικού συστήματος είναι 136 hp (100 kW) με μέγιστη ροπή 185 Nm. Η οδηγησιμότητα ενισχύεται επίσης από το Hybrid System Control που έχει την ικανότητα να ‘ευθυγραμμίζει’ τον παραγόμενο ήχο ανάλογα με την επιτάχυνση. Χάρη στις αναβαθμίσεις του υβριδικού συστήματος, το LBX μπορεί να αναπτύσσει υψηλότερες ταχύτητες κινούμενο ηλεκτρικά και να διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις σε ηλεκτρική λειτουργία EV.
Οσον αφορά στο σύστημα τετρακίνησης E-Four της Lexus, υπάρχει ένας πρόσθετος ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα. Όταν το όχημα ξεκινά, στρίβει ή κινείται σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής, το σύστημα κατευθύνει αυτόματα την κινητήρια δύναμη στους πίσω τροχούς, συμβάλλοντας στη σταθερότητα του οχήματος και διατηρώντας την αυτοπεποίθηση του οδηγού.
Συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού
Το LBX επωφελείται από τις ολοκληρωμένες λειτουργίας ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού του Lexus Safety System+ τελευταίας γενιάς. Αυτό εξοπλίζει το αυτοκίνητο με πολλαπλά συστήματα που ανιχνεύουν κινδύνους ατυχημάτων, ειδοποιούν τον οδηγό και παρέχουν αυτόματα έλεγχο του τιμονιού, της πέδησης και της ισχύος, εάν απαιτείται, για να βοηθήσουν στην αποφυγή ή τη μείωση των συνεπειών μιας σύγκρουσης.
Τα βασικά στοιχεία περιλαμβάνουν Pre-Collision System με Intersection Turn Assist, Dynamic Radar Cruise Control, Lane Tracing Assist/Lane Keep Assist και Road Sign Assist. Πρόσθετα στοιχεία που υποστηρίζουν την ασφαλέστερη οδήγηση και τους ελιγμούς και μειώνουν το φόρτο του οδηγού είναι το ηλεκτρικό σύστημα απελευθέρωσης θυρών e-latch της Lexus με Safe Exit Assist, μόνιτορ οδηγού, έξυπνοι αισθητήρες στάθμευσης με αυτόματο φρενάρισμα, Rear Cross Traffic Alert και Blind Spot Monitor
Προαιρετικά, θα διατίθεται ένα εκτεταμένο πακέτο συστημάτων ασφάλειας εισάγοντας χαρακτηριστικά όπως τα Front Cross Traffic Alert και Panoramic View Monitor. Με την επιλογή της λειτουργίας απομακρυσμένης στάθμευσης ο οδηγός απαλλάσσεται από το άγχος των ελιγμών του αυτοκινήτου σε έναν στενό χώρο – επιπλέον μπορεί να σταθμεύσει το όχημά του από απόσταση, χρησιμοποιώντας το smartphone του.