Manta Ray: Αυτόνομο υποβρύχιο «μαχητικό» για επικίνδυνες αποστολές στους βυθούς (φωτό, βίντεο)

Το σκάφος κατασκευάστηκε από τη Northrop Grumman.
.
.
photo courtesy of Northrop Grumman

Εμφανισιακά θυμίζει φουτουριστικό αμφίβιο μαχητικό από κάποιο κόμικ ή βιντεοπαιχνίδι επιστημονικής φαντασίας (και κάποιοι παλιοί gamers της δεκαετίας του 1990 ίσως θυμούνται τα σκάφη του θρυλικού παιχνιδιού στρατηγικής X-COM: Terror from the Deep), ωστόσο το Manta Ray είναι πέρα για πέρα αληθινό και ολοκλήρωσε επιτυχώς σειρά δοκιμών στα ανοιχτά της Νότιας Καλιφόρνιας τον Φεβρουάριο- Μάρτιο.

Όπως ανακοινώθηκε από τη DARPA του αμερικανικού Πενταγώνου, το πρωτότυπο αυτόνομο υποβρύχιο σκάφος (UUV) της Northrop Grumman δοκιμάστηκε όσον αφορά στις υδροδυναμικές του επιδόσεις, περιλαμβανομένων επιχειρήσεων σε κατάδυση χρησιμοποιώντας όλους τους τύπους προώθησης και κατεύθυνσης του σκάφους (πλευστότητα, προπέλες και επιφάνειες ελέγχου).

.
.
photo courtesy of Northrop Grumman

«Οι επιτυχείς, πλήρους κλίμακας δοκιμές του Manta Ray επικυρώνουν την ετοιμότητα του σκάφους να προχωρήσει σε πραγματικές επιχειρήσεις μετά την ταχεία συναρμολόγησή του επί του πεδίου από αρθρωτά υπο-τμήματα» είπε ο Κάιλ Βέρνερ, υπεύθυνος προγράμματος της DARPA για το Manta Ray, ο οποίος έκανε λόγο για δυνατότητες άνευ προηγουμένου για ένα τόσο μεγάλου μεγέθους UUV.

.
.
photo courtesy of Northrop Grumman

Το σκάφος μεταφέρθηκε σε κομμάτια από εγκαταστάσεις στο Μέριλαντ στον χώρο δοκιμών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της DARPA, επέδειξε ευκολία μεταφοράς και συναρμολόγησης, κάτι που υποδεικνύει με τη σειρά του δυνατότητα εύκολης μεταφοράς και ανάπτυξης σε αποστολές ανά τον κόσμο, χωρίς να χρειάζονται μεγάλοι χώροι αποθήκευσης σε ναυτικές εγκαταστάσεις.

Όταν το σκάφος επιχειρεί, κινείται «γλιστρώντας» μέσα στο νερό αξιοποιώντας την πλευστότητά του (χαρακτηρίζεται ως buoyancy driven gliding), ενώ είναι σχεδιασμένο για διαφορετικών μεγεθών αμπάρια/ πυλώνες ώστε να μπορεί να φέρει διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού για διαφορετικές αποστολές.

Η Northrop Grumman τονίζει πως το σκάφος είναι αυτόνομο και ικανό να επιχειρεί χωρίς να χρειάζεται συμβατική επιμελητεία, είναι οικονομικό από πλευράς ενέργειας (με δυνατότητα να παραμένει σε «χειμερία νάρκη» αγκυροβολημένο στον βυθό μέχρι να χρειαστεί να αναλάβει αποστολή) και αρθρωτού σχεδιασμού ώστε να μπορεί να μεταφέρεται εύκολα σε κανονικά κοντέινερ. Προορίζεται για αποστολές «εκεί που δεν μπορούν οι άνθρωποι»- περιλαμβανομένων επιχειρήσεων μακράς διαρκείας και εμβέλειας στη θάλασσα.

Δημοφιλή