Μάστορες online αναζητούν οι Έλληνες

Άλλη μία από τις επιπτώσεις του lockdown.
Tascha Rassadornyindee / EyeEm via Getty Images

Το lockdown εκτόξευσε και την online αναζήτηση μαστόρων σύμφωνα νέα έρευνα που διενήργησε τον Αύγουστο του 2020 το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN).

Η έρευνα ωστόσο καταδεικνύει πως πέρα από τη συγκυρία της καραντίνας, οι ενεργοί χρήστες του διαδικτύου στρέφονται στην ψηφιακή αναζήτηση επαγγελματιών, αλλάζοντας έτσι μια εξόχως παραδοσιακή αγορά όπως αυτοί των ελεύθερων επαγγελματιών τεχνιτών.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, 7 στους 10 ερωτηθέντες δηλώνουν ότι εμπιστεύονται πλέον το διαδίκτυο και τις σχετικές πλατφόρμες για να βρουν επαγγελματία για το σπίτι τους. Ακόμη, συγκριτικά με πέρυσι 1 στους 3 χρησιμοποιούν περισσότερο το διαδίκτυο για την εύρεση επαγγελματιών για το σπίτι.

Ως προς τις πηγές εύρεσης επαγγελματιών για το σπίτι, οι καταναλωτές ψάχνουν πρωτίστως σε on line μηχανές αναζήτησης, ενώ ακολουθούν οι εξειδικευμένες πλατφόρμες εύρεσης επαγγελματιών και μετά ακολουθούν οι συστάσεις συγγενών και φίλων.

Ως προς τη χρήση κάποιας πλατφόρμας εύρεσης επαγγελματιών, το 68% απάντησε ότι έκανε χρήση τον τελευταίο χρόνο, ενώ 4 στους 10 δηλώνουν μεγαλύτερη χρήση μετά την περίοδο καραντίνας. Αναφορικά με τα πλεονεκτήματα που τους παρέχει μία πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών, στις πρώτες θέσεις αναδείχθηκαν η άμεση ανταπόκριση του επαγγελματία, η σιγουριά ως προς την ποιότητα της εργασίας και η πληθώρα επιλογών. Για να εμπιστευτούν μία πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών, οι καταναλωτές επηρεάζονται κυρίως από τον βαθμό ικανοποιημένων πελατών, την ευκολία στην πλοήγηση, καθώς και τις αξιολογήσεις άλλων χρηστών.

Η παραπάνω εκτίμηση συνάδει και με τις επιδόσεις της πλατφόρμας Douleutaras.gr (εξειδικευμένη στην παρουσίαση διαφόρων ειδικοτήτων τεχνιτών και ειδικών), η οποία στο διάστημα της καραντίνας είδε σημαντική αύξηση επισκεψιμότητας και αιτημάτων.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο και συνιδρυτή της πλατφόρμας, Ανδρέα Γραμμάτη, στο διάστημα 25/4-8/5 καταγράφηκε αύξηση κατά 50% στην επισκεψιμότητα αλλά και αύξηση κατά 103% των αιτημάτων εργασιών. Στις δε 11 Μαίου, η πλατφόρμα δέχθηκε 1.000 αιτήματα εξυπηρέτησης από ειδικούς τεχνίτες, σημειώνοντας ιστορικό ρεκόρ, και καταγράφοντας αύξηση κατά 150%.

Πέραν της συγκυρίας, ωστόσο, σύμφωνα με τον Α. Γραμμάτη, η τάση online αναζήτησης και τελικά εξεύρεσης ειδικών τεχνιτών προϋπήρχε. Σύμφωνα με σχετική έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρία τον Ιανουάριο του 2020, η πλατφόρμα ερχόταν δεύτερη σε διαδικτυακή αναζήτηση (30%) έναντι 32% των αναζητήσεων μέσω Google.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η «ψηφιακή» αγορά υπηρεσιών παραμένει μικρή έναντι της παραδοσιακής αγοράς των υπηρεσιών επισκευών– η οποία υπολογίζεται στα 2,5 δις ευρώ ετησίως στην Ελλάδα-, ωστόσο, διαπιστώνεται σταδιακή στροφή των καταναλωτών, η οποία επισπεύστηκε εξαιτίας των συνθηκών του lockdown.

Δημοφιλή