Με φράγμα λύνεται το θέμα ύδρευσης του μεγαλύτερου μέρους της Λέσβου

Η κατασκευή του Φράγματος Τσικνιά, προϋπολογισμού 113 εκατ. ευρώ, δημιουργεί ένα αυτοτελές σύστημα υδροδότησης με 24.000 κ.μ. την ημέρα πόσιμο νερό.
ΑΚΤΩΡ
ΑΚΤΩΡ
ΑΚΤΩΡ

Ένα πολύ μεγάλο έργο που υπόσχεται να αναζωογονήσει τη διαχείριση των υδάτων στο νησί της Λέσβου, προσφέροντας στους κατοίκους και τους επισκέπτες του μεγαλύτερη περιβαλλοντική βιωσιμότητα και ασφάλεια εφοδιασμού σε καθαρό νερό για τον 21ο αιώνα, υπογράφηκε σήμερα.

«Το φράγμα Τσικνιά είναι το τρίτο μεγάλο έργο διαχείρισης υδάτινων πόρων που συμβασιοποιείται τις τελευταίες εβδομάδες, μετά τα εγγειοβελτιωτικά έργα Αμβρακίας – Αμφιλοχίας και Βάλτου και το νέο δίκτυο ύδρευσης από την Άρτα μέχρι τη Λευκάδα», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την υπογραφή της σύμβασης «Κατασκευή Φράγματος Τσικνιά, Ν. Λέσβου, Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Νερού και Δικτύων», που πραγματοποιήθηκε, σήμερα, στο Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου.

«Η κατασκευή του Φράγματος Τσικνιά, προϋπολογισμού 113 εκατ. ευρώ, αφορά στην ολοκλήρωση ενός αυτοτελούς συστήματος υδροδότησης από το φράγμα, με 24.000 κ.μ. την ημέρα πόσιμο νερό», τόνισε ο Χρήστος Σταϊκούρας, προσθέτοντας ότι το έργο εκτιμάται πως θα εξυπηρετεί περίπου 100.000 κατοίκους.

ΑΚΤΩΡ

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι το φράγμα κρίθηκε αναγκαίο για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων, όπως η επάρκεια σε περιόδους αιχμής σε τουριστικές περιοχές, όπως στη Μυτιλήνη, την Αγία Παρασκευή και την Καλλονή, ενώ στα οφέλη του συγκαταλέγεται η αντιπλημμυρική προστασία πεδινών περιοχών της πεδιάδας Καλλονής.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε: «Είναι η δεύτερη φορά που ερχόμαστε φέτος στη Μυτιλήνη για ένα μεγάλο έργο. Υπενθυμίζω ότι στις 19 Απριλίου πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης του οδικού άξονα Καλλονή – Σίγρι, έργο κομβικό για την ανάπτυξη σημαντικού τμήματος της Λέσβου, μαζί με την ολοκλήρωση του λιμένα Σιγρίου. Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, αποδεικνύει, έτσι, τη σημασία που προσδίδει στην περιφερειακή ανάπτυξη, αλλά επιδεικνύει και ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Περιφέρεια του Βορείου Αιγαίου και τη Λέσβο».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΏΝ

Τη σύμβαση κατασκευής του έργου υπέγραψε ο γενικός διευθυντής του ομίλου Intrakat, Αναστάσιος Αρανίτης.

Ο πρόεδρος του Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου υποσχέθηκε εμπρόθεσμη και ποιοτικά άρτια παράδοση του έργου, ενώ δήλωσε ότι πρόκειται για ένα ιδιαίτερα επίκαιρο έργο που δείχνει τον δρόμο που πρέπει να πάρουν οι υποδομές μας στην εποχή της κλιματικής αλλαγής και της εμφάνισης λειψυδρίας σε διάφορες περιοχές της χώρας.

Το μεγάλο αυτό έργο θα λύσει χρονίζοντα προβλήματα, όπως οι μεγάλες απώλειες νερού στο υδροδοτικό σύστημα και η υποβάθμιση της ποιότητάς του και η εξάντληση των υφιστάμενων πηγών υδροδότησης, η οποία επιβαρύνεται από την υφαλμύρυνση. Επιπλέον, φιλοδοξεί να λύσει και άλλα θέματα, όπως η έλλειψη κατάλληλων υποδομών μεταφοράς και διανομής νερού και η μη ικανοποιητική λειτουργία και διαχείριση των υφιστάμενων έργων ταμίευσης, τα οποία χρησιμοποιούνται για την κάλυψη των αρδευτικών αναγκών.

Στο φυσικό αντικείμενο του έργου προβλέπεται η κατασκευή του φράγματος Τσικνιά και των συνοδών του έργων, οι Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ), η δημιουργία κεντρικού αντλιοστασίου και δεξαμενών και η κατασκευή αγωγών του υδραγωγείου.

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σύνθετο υδραυλικό έργο, το οποίο θα κατασκευαστεί σε ένα ιδιαίτερο γεωλογικό περιβάλλον και θα υλοποιηθεί με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον, καθώς τμήματά του έργου περιλαμβάνονται σε εκτάσεις NATURA 2000, ενώ άλλα βρίσκονται σε εγγύτητα με Αρχαιολογικά Μνημεία.

Δημοφιλή