Με την υποστήριξη του ομίλου της Renault, η Dacia έχει κάνει άλματα σε κάθε τομέα, από τη σχεδίαση των αυτοκινήτων έως και τον εξοπλισμό. Μάλιστα, διαθέτοντας εργοστασιακές εκδόσεις διπλού καυσίμου, βενζίνης – υγραερίου, σε όλα της τα μοντέλα, εξαιρουμένου του Spring που είναι αμιγώς ηλεκτρικό, μπορεί και κάνει τη διαφορά στην αγορά, καθώς όσοι τα επιλέγουν βλέπουν τη… διαφορά στην τσέπη τους, ξοδεύοντας σαφώς πολύ λιγότερα χρήματα για τις μετακινήσεις τους, επειδή το υγραέριο, ως καύσιμο, είναι το φθηνότερο της αγοράς.
Το σημαντικό στην περίπτωση της Dacia είναι το γεγονός ότι τα συστήματα διπλού καυσίμου είναι εργοστασιακά κατασκευασμένα και καλύπτονται από τη συνολική εγγύηση του αυτοκινήτου.
Ωστόσο, το μεγάλο νέο είναι ότι όλα τα μοντέλα της Dacia, συμπεριλαμβανομένου του Spring, έγιναν ακόμα πιο ελκυστικά στην αγορά, χάρη στην εντυπωσιακή μείωση των τιμών τους, έως 4.850 ευρώ.
Το Dacia Sandero σε εκδόσεις Streetway και Stepway
Ένα απόλυτα value for money αυτοκίνητο, με χαρακτηριστική εμφάνιση, φωτιστική υπογραφή LED με το χαρακτηριστικό σχήμα «Y» της μάρκας και μεγάλη απόσταση από το έδαφος, στα 20,1 εκ. για την έκδοση Sandero Stepway και στα 16,2 εκ. για την έκδοση Sandero Streetway.
Το Sandero Stepway είναι ένα Crossover χρηστικό και ευρύχωρο, με αρθρωτές μπάρες οροφής, πλευρικά προστατευτικά, πλήρως ενσωματωμένα προστατευτικά στα «φρύδια» των φτερών, ακτινωτές ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, πόρτα χώρου αποσκευών με ενσωματωμένο κουμπί ανοίγματος, σύγχρονο πίνακα οργάνων, ψηλά τοποθετημένη κεντρική κονσόλα, μεγάλη οθόνη 8 ιντσών για εύκολη ανάγνωση των πληροφοριών και με δυνατότητα ασύρματης αντιστοίχισης με το smartphone, μοντέρνες ταπετσαρίες και ρυθμιζόμενο πάτωμα πορτ-μπαγκάζ.
Οσον αφορά στο νέο Sandero Streetway, αυτό διαθέτει ίδια χαρακτηριστικά με το Stepway, φωτιστικά σώματα σε σχήμα «Y», LED προβολείς, νέας σχεδίασης μάσκα, καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών στο χρώμα του αμαξώματος, επανασχεδιασμένο εσωτερικό και μεγάλο χώρο αποσκευών 410 λίτρων, πίσω καθίσματα που αναδιπλώνονται, πολυάριθμες αποθηκευτικές λύσεις όπως ποτηροθήκες, αποθηκευτικούς χώρους στις πόρτες, κλειστό ντουλαπάκι συνοδηγού, και πολύ-λειτουργικούς χώρους στην κεντρική κονσόλα.
Ως προς την ασφάλεια, και τα δύο μοντέλα διαθέτουν ενεργό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, έξι αερόσακους, και σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα.
Τόσο το Dacia Sandero Streetway όσο και το Stepway, προσφέρονται σε εκδόσεις κινητήριων συστημάτων TCe 90 με κινητήρα βενζίνης 1.0lt – 91hp με 160Nm ροπής που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, TCe 90 CVT με ίδιο μοτέρ βενζίνης και 142Nm ροπής που συνδυάζεται αυτόματο κιβώτιο CVT και στην έκδοση TCe 100 LPG, με κινητήρα διπλού καυσίμου βενζίνης – υγραερίου. Οταν λειτουργεί με βενζίνη το μοτέρ 1.0lt αποδίδει 91hp και 160Nm ροπής και όταν λειτουργεί με υγραέριο αποδίδει 100hp και 170Nm ροπής. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.
Το Dacia Jogger είναι ένα multi αυτοκίνητο
Τρία αμαξώματα σε ένα: Αυτό κατάφερε να πράξει η Dacia με το Jogger, που συνδυάζει τα χαρακτηριστικά ενός Crossover, ενός station wagon και ενός πολυμορφικού MPV, έχοντας παράστημα, μήκος και θέσεις για έως 7 επιβάτες και απίστευτους χώρους.
Πληθωρικό σε διαστάσεις, αντιλαμβάνεσαι εξ αρχής ότι είναι πολύ… αυτοκίνητο. Με τα 20 εκ. απόσταση από το έδαφος, καταδεικνύει ότι παρόλο που είναι προσθιοκίνητο, μπορεί να πάρει τα βουνά. Ο Crossover χαρακτήρας ενισχύεται από τα περιμετρικά προστατευτικά και τις ποδιές, ενώ και οι ράγες οροφής είναι εκεί για να φορτώσεις αντικείμενα βάρους έως 80 κιλά.
Η μοντέρνα μάσκα με το σήμα της μάρκας και τα μακρόστενα φωτιστικά, συμπληρώνουν την εικόνα μπροστά, ενώ πίσω το εντελώς κάθετο τμήμα, δημιουργήθηκε για να περιοριστεί το μήκος, χωρίς να θυσιαστούν οι χώροι.
Με ανώτερης ποιότητας χαρακτηριστικά στην καμπίνα, έχει οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας με στοιχεία συνδεσιμότητας, βάση στήριξης κινητού τηλεφώνου και φρέσκιες ταπετσαρίες.
Το κυρίαρχο στοιχείο του Jogger είναι η ευελιξία στην καμπίνα που είναι διαθέσιμη σε 5θέσια ή 7θέσια διάταξη, στην οποία μπορούν να αφαιρεθούν τα δύο καθίσματα της 3ης σειράς. Σημειώνουμε ότι τα τρία καθίσματα της 2ης σειράς είναι στημένα 5,5εκ. πιο ψηλά από τα καθίσματα οδηγού – συνοδηγού, ενώ τα καθίσματα της 3ης σειράς, είναι ψηλότερα τοποθετημένα κατά 2,5εκ. από τα καθίσματα της 3ης σειράς, προκειμένου να δημιουργείται μια αμφιθεατρική διάταξη για τους επιβάτες.
Με τα καθίσματα της 2ης και της 3ης σειράς στη θέση τους, ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών είναι 160 λίτρα, ενώ χωρίς τα καθίσματα της 3ης σειράς, ο χώρος αυξάνεται στα 565 λίτρα. Επίσης, οι πλάτες όλων των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται, ώστε να δημιουργήσουν μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης, ενώ υπάρχουν και αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα.
Το Dacia Jogger προσφέρεται σε έκδοση TCe 110 με τον κινητήρα βενζίνης 1.0lt – 110hp να παράγει 200Nm ροπής και να συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η πρόταση TCe 100 LPG, με κινητήρα διπλού καυσίμου βενζίνης – υγραερίου που έχει ίδια χαρακτηριστικά με το μοτέρ του Sandero.
Το μοντέλο εφοδιάζεται με σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας του ομίλου Renault.
Το Dacia Duster που δημιουργεί εμπειρίες
Το Duster είναι ένα εμβληματικό αυτοκίνητο για τη Dacia, και πλήρως ανανεωμένο σε εμφάνιση και χαρακτηριστικά. Οι βασικότερες αλλαγές εντοπίζονται στη νέα μάσκα και τα εμβλήματα, στο νέο λογότυπο DC, στα επιθετικά φώτα, στο Dacia που δεσπόζει ολογράφως πίσω, αλλά και στην καμπίνα με τους ορθογώνιους αεραγωγούς, την οθόνη αφής 8 ιντσών, τον όμορφο διάκοσμο και την άνεση που προσφέρει για έως 5 ενήλικες επιβάτες.
Ένα SUV που διαθέτει και ευρύχωρο πορτ-μπαγκάζ καθώς και άφθονους χώρους για μικροαντικείμενα. Στα κύρια χαρακτηριστικά του Duster είναι το γεγονός ότι προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις κινητήριων συστημάτων, κάνοντάς το ασυναγώνιστο. Κανένα άλλο SUV δεν είναι διαθέσιμο σε έκδοση βενζίνης, πετρελαίου, αλλά και διπλού καυσίμου βενζίνης – υγραερίου.
Η έκδοση 1.3 TCe 150, είναι διαθέσιμη μόνο ως προσθιοκίνητη και εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης turbo 1.3lt – 150hp με 250Nm ροπής, που συνδυάζεται με αυτόματο ή μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Η έκδοση 1.5 blue dci 115 έχει μοτέρ πετρελαίου 1.5lt – 115hp με 260Nm ροπής, που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Είναι εξαιρετικά αποδοτικό μοτέρ και με μικρή κατανάλωση καυσίμου, ιδανικό για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.
Η έκδοση diesel είναι διαθέσιμη ως προσθιοκίνητη και τετρακίνητη που μαζί με την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση και την απόσταση από το έδαφος των 21,4εκ. κάνουν το Duster 4x4 να κινείται με άνεση ακόμα και στις πιο δύσκολες επιφάνειες. Η δε έκδοση διπλού καυσίμου βενζίνης – υγραερίου, όπως στο Sandero και στο Jogger, με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, σε κάνει να ξεχνάς το πρατήριο καυσίμου.
Το Duster εφοδιάζεται, κι αυτό, με ποικιλία συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
To Dacia Spring, το πιο προσιτό ηλεκτρικό
Το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Dacia έγινε αμέσως ιδιαίτερα δημοφιλές στην αγορά. Έχοντας κερδίσει πολλά βραβεία, ειδικά στον τομέα της κατανάλωσης, το Spring καθιστά την ηλεκτροκίνηση πιο απλή.
Με συμπαγείς διστάσεις, το SUV αμάξωμα των 3,73μ, μήκους, προσφέρει ανέσεις για 4 ενήλικες επιβάτες και μεγάλο -για το μήκος του- χώρο αποσκευών (290 λίτρα). Διαθέτει σύστημα πλοήγησης, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, σύνδεση με smartphone και διατίθεται στη χώρα μας στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Extreme, η οποία προσφέρεται αποκλειστικά με τον εντελώς καινούριο ηλεκτροκινητήρα ELECTRIC 65 (65hp/48kW), που συνδυάζεται με ένα επίσης νέο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το Spring Extreme εξασφαλίζει αυτονομία της τάξεως των 220χλμ. σε μικτό κύκλο και 310χλμ. σε αστικό κύκλο και μπορεί να φορτιστεί σε περίπου 13,5 ώρες, μέσω μια απλής οικιακής παροχής ρεύματος, χρόνος που πέφτει σε κάτι λιγότερο από 60 λεπτά σε ταχεία φόρτιση (DC), για μέχρι και το 80% φόρτισης της μπαταρίας.
Η πλούσια έκδοση Extreme του νέου Dacia Spring, πέραν του πλήρους εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας που διαθέτει, ξεχωρίζει για τα μοναδικά της χαρακτηριστικά, μεταξύ των οποίων, τμήματα του αμαξώματος και του εσωτερικού βαμμένα σε χάλκινη απόχρωση (‘Copper Brown’), αυτοκόλλητες λωρίδες στις πόρτες, ειδική διακόσμηση στα προστατευτικά του κάτω μέρους των θυρών, ειδική εκτύπωση στα εμπρός ελαστικά πατάκια.
Το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia πλαισιώνεται από 8ετή εγγύηση (ή 120.000 χλμ.) για τη μπαταρία, 5ετή (ή 100.000 χλμ.) εργοστασιακή εγγύηση και 3ετή δωρεάν οδική βοήθεια και η αγορά του επιδοτείται από το πρόγραμμα «Κινούμαι ηλεκτρικά ΙΙ».
Ειδικές εκδόσεις Dacia Extreme με «υπαίθριο» design
Αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία και στα τέσσερα μοντέλα της Dacia:
Sandero Stepway, Jogger, Duster, Spring ELECTRIC 65, προσφέρει η έκδοση Extreme.
Νέα χρώματα για το αμάξωμα, στοιχεία βαμμένα σε απόχρωση Copper Brown (του χαλκού), διακοσμητικά στοιχεία με εμφάνιση «χαρτογραφίας» στα πλαϊνά αυτοκόλλητα και στα αυτοκόλλητα των πλευρικών αεραγωγών, μαύρες γυαλιστερές ζάντες αλουμινίου, 16 και 17 ιντσών, καινούργιες υφασμάτινες ταπετσαρίες MicroCloud, λογότυπο Dacia Link κεντημένο στα εμπρός καθίσματα, σύστημα Extended Grip για εκτός δρόμου εξορμήσεις στα Sandero Stepway Extreme και Jogger Extreme και πακέτο Sleep Pack με ξύλινο κουτί που όταν ξεδιπλώνεται εύκολα και γρήγορα σχηματίζει ένα μεγάλο διπλό κρεβάτι με το στρώμα του, ενώ η πόρτα του μπορεί να ανοίξει προς τα πίσω και να σχηματίσει ένα τραπέζι φαγητού.