Μειώνει αεροσκάφη και προσωπικό ο όμιλος Lufthansa

Ραγδαίες εξελίξεις σε έναν από τους μεγαλύτερους αεροπορικούς ομίλους, δεδομένηςτης υγειονομικής κρίσης.
ASSOCIATED PRESS

Τα πρώτα αρνητικά μαντάτα για τον αεροπορικό κλάδο, έρχονται από τον γερμανικό αεροπορικό όμιλο της Lufthansa, που επηρεάζει όχι μόνο την μεγάλη εταιρεία, αλλά και τις μικρότερες που ανήκουν στον όμιλο (Swiss, Austrian, Brussels, Eurowings, Germanwings).

Η πανδημία του κορονοϊού, όλα δείχνουν ότι ακόμα κι αν βρεθεί το φάρμακο καταπολέμησης του ιού ή και το εμβόλιο, θα έχει επιπτώσεις μακροπρόθεσμες.

Το σενάριο αυτό δείχνει να συμμερίζεται η Lufthansa, η οποία με σημερινή της ανακοίνωση, αναμένει ότι η σημαντική μείωση της αεροπορικής κίνησης θα κρατήσει και μετά την κρίση του κορονοϊού .

Σύμφωνα με όσα επισημαίνει, το Εκτελεστικό Συμβούλιο της Deutsche Lufthansa AG προβλέπει ότι η αεροπορική βιομηχανία δεν θα μπορέσει να επιστρέφει γρήγορα, στα προ-κορονοϊού επίπεδα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Συμβουλίου θα χρειαστούν μήνες έως ότου να αρθούν εντελώς οι παγκόσμιοι περιορισμοί και χρόνια μέχρι η παγκόσμια ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια να επιστρέψει στα προ-κρίσης επίπεδα. Βάσει αυτής της εκτίμησης, το Εκτελεστικό Συμβούλιο αποφάσισε να θέσει σε εφαρμογή εκτεταμένα μέτρα για να περιορίσει μακροπρόθεσμα τη δυναμικότητα πτήσεων και τις λειτουργίες διοίκησης.

Αμέσως μετά την παραίτηση του οικονομικού διευθυντή, που ίσως και να «πλήρωσε το μάρμαρο» ή να εξέφρασε αντιρρήσεις για όσα πρόκειται να συμβούν, πρόκειται, σε μια πρώτη δέσμη μέτρων, να μειωθεί ο στόλος των αεροσκαφών και το προσωπικό, με τα εργασιακά να αλλάζουν σημαντικά.

Στη Lufthansa, εκτός λειτουργίας θα βγουν 6 Airbus A380 και 7 A340-600, καθώς και 5 Boeing 747-400. Επιπλέον, 11 Airbus A320 θα αποσυρθούν από τις short-haul πτήσεις.

Για τα 6 A380 είχε ήδη δρομολογηθεί η πώλησή τους στην Airbus το 2022. Η απόφαση να αποσυρθούν 7 A340-600 και 5 Boeing 747-400, ελήφθη βάση περιβαλλοντικών αλλά και οικονομικών μειονεκτημάτων που παρουσιάζουν αυτοί οι τύποι αεροσκαφών. Με αυτή την απόφαση, η Lufthansa πρόκειται να μειώσει τη δυναμικότητα των κομβικών αεροδρομίων της σε Φρανκφούρτη και Μόναχο.

Επιπλέον, η Lufthansa Cityline θα αποσύρει ακόμη 3 Airbus A340-300. Ηδη, από το 2015, ο περιφερειακός αερομεταφορέας πραγματοποιεί πτήσεις σε long-haul τουριστικούς προορισμούς, για λογαριασμό της Lufthansa.

H Eurowings σχεδιάζει επίσης να μειώσει τον αριθμό των αεροσκαφών της κατά περίπου 10 αεροσκάφη Airbus A320, στο κομμάτι των short-haul πτήσεων, ενώ μείωση θα υπάρχει και στο κομμάτι των long-haul πτήσεων, το οποίο εκτελείται εμπορικά από τη Lufthansa.

Επίσης, θα επιταχυνθεί η απόφαση που είχε παρθεί πριν από την κρίση για ομαδοποίηση των λειτουργιών πτήσεων της Eurowings, κάτω από μια μονάδα. Παράλληλα, η Germanwings θα προχωρήσει σε παύση λειτουργίας των πτήσεών της και όσα εκρέουν από αυτή την απόφαση θα συζητηθούν με τα αντίστοιχα σωματεία.

Πέραν αυτών, τα προγράμματα αναδιάρθρωσης που είχαν ξεκινήσει με τις Austrian και Brussels Airlines θα εντατικοποιηθούν λόγω του κορονοϊού. Μεταξύ άλλων και οι δύο εταιρείες βρίσκονται σε διαδικασία μείωσης του στόλους τους. Κι ακόμη, η SWISS International Air Lines θα προσαρμόσει επίσης το μέγεθος του στόλου της, με την καθυστέρηση της παράδοσης των νέων αεροσκαφών short-haul πτήσεων, αλλά και με την απόσυρση παλιότερων αεροσκαφών.

Επιπρόσθετα, οι αεροπορικές εταιρείες του ομίλου Lufthansa έχουν ήδη σταματήσει όλες τις μισθώσεις που είχαν με άλλες αεροπορικές εταιρείες.

Παράλληλα, φαίνεται ότι «παγώνει» και το ενδιαφέρον που είχε δείξει ο όμιλος, για την εξαγορά της Alitalia.

Όλα αυτά, θα έχουν επιπτώσεις και στους εργαζομένους. Η εταιρεία επισημαίνει ότι στόχος είναι να διατηρηθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι υπάλληλοι, αλλά με νέα μοντέλα απασχόλησης, προφανώς με χαμηλότερους μισθούς και πιο ευέλικτα ωράρια. Ωστόσο, αυτά θα συζητηθούν με τις ενώσεις εργαζομένων, οι οποίες είναι αρκετά ισχυρές στη Γερμανία.

Δημοφιλή