Μπορεί η υπουργός Πολιτισμού να επιφυλάχθηκε να απαντήσει αν τα κλεμμένα έργα του Πικάσο και του Μοντριάν έχουν επιστρέψει στην Εθνική Πινακοθήκη, φρόντισε όμως να διαβεβαιώσει τους δημοσιογράφους που παρακολούθησαν την συνέντευξη τύπου της Τετάρτης 7 Ιουλίου για τις εκδηλώσεις του θεσμού «Ολη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» ότι «θα τα δείτε στην Εθνική Πινακοθήκη, θα τα δείτε πολύ σύντομα, όταν θα εκτεθούν».
Η υπουργός ρωτήθηκε και για το τρίτο κλεμμένο έργο, το σχέδιο του Μονκάλβο, του 17ου αιώνα και το παρόμοιο έργο που αποσύρθηκε από δημοπρασία του ιταλικού οίκου Παντολφίνι το 2019 - παρ′ ότι οι ειδικοί δεν τα ταυτίζουν.
«Ημουν στην Αμερική, στην Ν. Υόρκη, και με ειδοποίησαν για την δημοπρασία. Κινητοποιήθηκε αμέσως το Υπουργείο Πολιτισμού, κινητοποιήθηκε και η Πινακοθήκη. Όπως ξέρετε, η Πινακοθήκη είναι ένας διαφορετικός οργανισμός, έχει τον δικό του τρόπο. Η διευθύντρια το αντιμετώπισε, όμως αυτό το οποίο εγώ πρέπει να πω είναι ότι η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, δηλαδή η Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών, μαζί με την Πινακοθήκη, προέβησαν σε όλες τις ενέργειες τις οποίες υπαγορεύει ο νόμος και οι διεθνείς συμβάσεις, κινητοποιώντας όλες τις διεθνείς Αρχές, με κορυφαία την Ίντερπολ, και αυτή τη στιγμή η διαδικασία είναι ανοιχτή. Ο πίνακας, όπως ξέρετε, απεσύρθη από τη δημοπρασία, και το Υπουργείο Πολιτισμού δια της Διεύθυνσης Τεκμηρίωσης παρακολουθεί σε συνεννόηση με τις ιταλικές Αρχές το όλο θέμα. Από εκεί και πέρα ξέρω και εγώ αυτό που ξέρετε και εσείς, ότι οι ειδικοί θεωρούν ότι είναι δύο διαφορετικά έργα. Παρόλα αυτά, το Υπουργείο Πολιτισμού ακολουθεί την πρακτική, η οποία είναι και επιτυχής σε πάρα πολλές περιπτώσεις, που ακολουθεί για όλες τις κλοπές», ανέφερε.
Στο περιθώριο της ίδιας συνέντευξης τύπου, η υπουργός ρωτήθηκε και για άλλα ζητήματα. Σχετικά με την ορχήστρα Καμεράτα και την τροπολογία που αφορά στη λύση και εκκαθάριση του Μουσικού και Εκπαιδευτικού Οργανισμού Ελλάδος που είχε ιδρυθεί το 1994 με σκοπό τον προγραμματισμό και τη διοργάνωση στην Ελλάδα και το εξωτερικό καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών εκδηλώσεων της ορχήστρας «Καμεράτα- Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής», δήλωσε:
«Η τροπολογία έθεσε την ορχήστρα σε εκκαθάριση εν λειτουργία. Από εκεί και πέρα, όταν θα ολοκληρωθεί η διαδικασία της εκκαθάρισης, θα δούμε πώς θα διαχειριστούμε την Καμεράτα. Η Καμεράτα είναι ένα brand name για την Ελλάδα, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να χαθεί. Είναι ένα brand name το οποίο έχει κατοχυρώσει ο Σύλλογος Φίλων της Μουσικής.
Η κατάσταση, όμως, έτσι όπως διαμορφώθηκε στην ορχήστρα από το 2015 και μετά, την καθιστούσε όχι απλώς προβληματική, περισσότερο από προβληματική. Έπρεπε, λοιπόν, να ολοκληρωθεί αυτός ο κύκλος. Η ορχήστρα δεν είχε διοικητικό συμβούλιο το ’15, δεν είχε χρηματοδότηση από το ’15. Ήταν μεγάλο το διάστημα που μεσολάβησε εν κενώ και αυτά όλα έπρεπε να διορθωθούν. Αυτό κάναμε με την τροπολογία. Τακτοποιώντας, συγχρόνως, και τους εργαζόμενους, αυτούς τους λίγους εργαζόμενους που είχε, σε άλλα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου του υπουργείου».
Τέλος, για το θέμα των αρχαιοτήτων του Μετρό Θεσσαλονίκης, και για το πότε προγραμματίζονται να αρχίσουν οι εργασίες της απόσπασης ανέφερε - αφού επεσήμανε ότι σέβεται την απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου:
«Αυτό θα το δούμε σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό Α.Ε. και με το Υπουργείο Υποδομών, αύριο που θα έχουμε μία μεγάλη σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη. Όπως αντιλαμβάνεστε, εξαρτάται από την προετοιμασία κυρίως της Αττικό Μετρό Α.Ε.».