Το 2022 θα παραδοθεί σε λειτουργία η επέκταση της Γραμμής 3 του μετρό της Αθήνας, προς τον Πειραιά, στους τρεις σταθμούς που απομένουν μετά τον Κορυδαλλό (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο), καθώς οι 3 σταθμοί (Αγία Βαρβάρα, Νίκαια, Κορυδαλλός) από την Αγία Μαρίνα, που είναι τώρα ο τερματικός σταθμός, πρόκειται να παραδοθούν σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2020.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την σημερινή του επίσκεψη στο εργοτάξιο του σταθμού Πειραιά, ανέφερε ότι η νέα κυβέρνηση παρέλαβε το έργο με καθυστέρηση ενάμιση έτους, κι ενώ έπρεπε να είχε παραδοθεί προς χρήση το 2019.
Ωστόσο, στο εργοτάξιο δεν έχουν πέσει ακόμα τα σκυροδέματα και ενώ γινόταν προσπάθεια να παραδοθεί το 2021, τελικά θα παραδοθεί το 2022. «Πρέπει να πούμε την αλήθεια στον κόσμο,» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
Το έργο της επέκτασης της Γραμμής 3 του μετρό, αρχικού προϋπολογισμού 750 εκατ. ευρώ, με 6 σταθμούς και μήκος γραμμής 7,6 χλμ., επαναδημοπρατήθηκε το 2008 και έπειτα από 12 ολόκληρα χρόνια δεν έχει παραδοθεί σε χρήση. Πάντως, καλό είναι ότι τουλάχιστον οι 3 πρώτοι σταθμοί, θα λειτουργήσουν το 2020.
Οι υπόλοιποι 3 σταθμοί, με κυριότερο τον σταθμό Πειραιά, αντιμετώπισε προβλήματα με αγωγό της ΕΥΔΑΠ, με οβίδες από τον βομβαρδισμό της πόλης κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και με κάποια άλλα τεχνικά ζητήματα, που επιλύονται σταδιακά.
«Ακουσα αλήθειες. Είναι δύσκολος σταθμός και αξίζει να περιμένουμε,» είπε ο Γιάννης Μώραλης, δήμαρχος Πειραιά.
Οσον αφορά στο τραμ του Πειραιά, ενώ είναι έτοιμο να λειτουργήσει, καθώς γίνονται δοκιμαστικά δρομολόγια, υπάρχει θέμα στο Φάληρο, καθώς τον Ιανουάριο η Περιφέρεια Αττικής θα ξεκινήσει κάποια έργα για τη συνέχεια της ανάπλασης στην Λ. Ποσειδώνος, με αποτέλεσμα η σκέψη του να ξεκινήσει, να διακοπεί και να επανεκκινήσει μετά από 6 μήνες, φαντάζει δύσκολη. Το Υπουργείο σε συνεννόηση με την Περιφέρεια, θα καταλήξει στην συμφέρουσα απόφαση.