Μετρό Θεσσαλονίκης: Δοκιμαστική διαδρομή με «επιβατικό κοινό» και ταχύτητα 7 χλμ/ώρα

Πρώτοι επιβάτες του συρμού ήταν ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, ο γενικός γραμματέας, Γιώργος Καραγιάννης, η διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και στελέχη της κατασκευάστριας των βαγονιών, Hitachi.
MotionTeam

Στις ράγες του αμαξοστασίου της Πυλαίας κινήθηκε σήμερα για πρώτη φορά ο ένας από τους συρμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης, που διήνυσε μερικές εκατοντάδες μέτρα πάνω στη γραμμή.

Ο συρμός, συνολικού μήκους 60 μέτρων, που αποτελείται από τέσσερα βαγόνια μήκους 15 μέτρων έκαστο, κινήθηκε με μέγιστη ταχύτητα 7 χιλιομέτρων στο test track (κανονικά, στη σήραγγα, θα φτάνει τα 80 χλμ/ώρα), πραγματοποιώντας ουσιαστικά την πρώτη διαδρομή του με επιβατικό κοινό, αφού μέχρι στιγμής είχαν επιβιβαστεί σε αυτόν εν κινήσει κυρίως στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας.

Πρώτοι επιβάτες του συρμού ήταν ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, ο γενικός γραμματέας, Γιώργος Καραγιάννης, η διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και στελέχη της κατασκευάστριας των βαγονιών, Hitachi. Οι δοκιμές των συρμών άρχισαν πριν από έναν μήνα περίπου, όπως γνωστοποίησε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Νίκος Ταχιάος.

Μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί από τη Hitachi στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ εννέα συρμοί, ενώ η επόμενη παράδοση είναι προγραμματισμένη για τις 16 Σεπτεμβρίου, κάτι που σημαίνει ότι στα μέσα του μήνα θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη πάνω από τους μισούς συρμούς (συνολικά θα είναι 18 στη βασική γραμμή).

MotionTeam

Επιπλέον, «μέχρι το τέλος του 2020 εκτιμούμε πως θα έχουμε προκηρύξει τον διαγωνισμό για 15 συρμούς στην επέκταση της Καλαμαριάς» διευκρίνισε ο κ.Ταχιάος, προσθέτοντας ότι οι συρμοί φτάνουν στην Ελλάδα σε δύο τμήματα και συναρμολογούνται επιτόπου. Μετά τη συναρμολόγηση των driverless (χωρίς οδηγό) συρμών γίνονται οι λεγόμενες δοκιμές SAT (Stand Alone Tests), που στόχο έχουν να ελέγξουν τη λειτουργικότητα των ίδιων των βαγονιών (πχ, αν η εκκίνησή τους είναι ομαλή ή αν οι πόρτες ανοιγοκλείνουν σωστά), ακολουθεί περίοδος τεστ με οδηγό και στη συνέχεια γίνεται το πέρασμα του λογισμικού από τη λειτουργία driver (με οδηγό) στη driverless, γεγονός που -όπως επισήμανε στον υπουργό ο εκπρόσωπος της Hitachi, Ντομένικο Φοντιγκουέρα- εκμηδενίζει την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους στην κίνηση του Μετρό.

MotionTeam
MotionTeam

Όπως ο ίδιος επισήμανε, «το ενδιαφέρον μέρος αρχίζει το 2021 και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο, οπότε θα εκκινήσει η περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας των συρμών στις σήραγγες, στο σύνολο της γραμμής». Στην πρώτη διαδρομή του συρμού, τον υπουργό και τον γενικό γραμματέα, συνόδευαν ο κ. Ταχιάος και ο διευθύνων σύμβουλος της ATTIKO METΡΟ, Δημήτρης Κουρέτας, καθώς επίσης και στελέχη της Hitachi. O κ.Καραμανλής ενημερώθηκε νωρίτερα για την πορεία των εργασιών στον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό του Μετρό και περιηγήθηκε στα βαγόνια.

Στη συνέχεια, οι κύριοι Καραμανλής και Καραγιάννης επισκέφτηκαν το υπό κατασκευή σταθμό του Μετρό στην Καλαμαριά, όπου ο δήμαρχος, Γιάννης Δαρδαμανέλης, επισήμανε - μετά την επίσκεψη - ότι σε λιγότερο από δύο εβδομάδες θα απομακρυνθούν οι λαμαρίνες από το εργοτάξιο στην οδό Μεταμορφώσεως.

(Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Δημοφιλή