Μητσοτάκης: Αξιολόγηση των υπηρεσιών του Δημοσίου από 4 εκατ. πολίτες

Από αξιολόγηση θα περνάνε και οι δημόσιοι υπάλληλοι, η επιτάχυνση των προλήψεων ένας από τους στόχους της κυβέρνησης - «Συντελείται μία επανάσταση για τον τρόπο που λειτουργεί το Κράτος και το Δημόσιο»
Για τις βελτιώσεις που απαιτούνται στη λειτουργία του Κράτους και για τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης μίλησε από το Υπουργείο Εσωτερικών ο Πρωθυπουργός
Για τις βελτιώσεις που απαιτούνται στη λειτουργία του Κράτους και για τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης μίλησε από το Υπουργείο Εσωτερικών ο Πρωθυπουργός
Eurokinissi

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το πρωί της Δευτέρας (24/3) το υπουργείο Εσωτερικών και σε σύσκεψη που είχε με την πολιτική του ηγεσία αλλά και με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έθεσε τους άμεσους στόχους προκειμένου να γίνει πιο αποτελεσματική η δημόσια διοίκηση προς όφελος των πολιτών.

Η είδηση που βγήκε μέσω σχετικής προαναγγελίας του ίδιου του πρωθυπουργού, είναι ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα αποσταλεί ένα ερωτηματολόγιο σε 4 εκατομμύρια πολίτες που θα κληθούν να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες του Δημοσίου, εξηγώντας ότι αυτή η διαδικασία θα βοηθήσει την κυβέρνηση για το που θα εστιάσει τη λογοδοσία ενώ υπογράμμισε ότι τελικός κριτής του Δημοσίου πρέπει να είναι ο πολίτης.

Σύσκεψη με τις πολιτικές ηγεσίες των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είχε ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Σύσκεψη με τις πολιτικές ηγεσίες των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης είχε ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Eurokinissi

Από αξιολόγηση θα περνάνε και οι δημόσιοι υπάλληλοι, ένα σχέδιο που είχε ξεκινήσει ο ίδιος πριν από 11 χρόνια, όταν ήταν υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, το οποίο όμως δεν είχε ολοκληρωθεί εξαιτίας μεγάλων αντιδράσεων, όπως εξήγησε ο κ. Μητσοτάκης. Τώρα όμως αυτή η αξιολόγηση αναμένεται να προχωρήσει ενώ ένας άλλος στόχος είναι και η επιτάχυνση των προσλήψεων στο Δημόσιο. Σκοπός της κυβέρνησης είναι να ολοκληρώνονται εντός ενός έτους ώστε να καλύπτονται το ταχύτερο δυνατό τα όποια κενά δημιουργούνται.

Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, «τα συστατικά στοιχεία για ένα καλύτερο Δημόσιο είναι η πολιτική βούληση και η χρήση της τεχνολογίας» ενώ εκτίμησε ότι «το Κράτος μας αλλάζει προς το καλύτερο».

Τόνισε επίσης το μεγάλο εύρος των ψηφιακών υπηρεσιών που παρέχονται μέσω του gov.gr. Επίσης εστίασε στον Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας, στη μεγάλη πρόοδο που έχει σημειώσει το Κτηματολόγιο για το οποίο στόχος είναι να ολοκληρωθεί μέσα στο 2025 καθώς και στη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στο Δημόσιο.

«Συντελείται μία επανάσταση για τον τρόπο που λειτουργεί το Κράτος και το Δημόσιο», κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπενθυμίζοντας ότι βασικός στόχος είναι να υπάρχουν μετρήσιμα αποτελέσματα για τους πολίτες.

Ο πρωθυπουργός έδωσε έμφαση στην υλοποίηση μίας σειράς έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και ζήτησε την πιστή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων που προβλέπονται, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2026.

Αποφασισμένος να τα αλλάξει όλα στο Δημόσιο είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Αποφασισμένος να τα αλλάξει όλα στο Δημόσιο είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Eurokinissi

Οι τομές που έρχονται στο Δημόσιο

Η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να αλλάξουν όλα στη λειτουργία του Δημοσίου, με στόχο ένα Κράτος φιλικότερο προς τον πολίτη και κυρίως να παταχθούν παθογένειες που έρχονται από το παρελθόν. Για αυτό και δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην αξιολόγηση των υπηρεσιών από τον ίδιο τον πολίτη, κάτι που θα γίνει για πρώτη φορά και αναμένεται άμεσα η αποστολή των σχετικών ερωτηματολογίων.

Επίσης κομβική θεωρεί το Μέγαρο Μαξίμου και την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Πολύ πρόσφατα εξάλλου, σε τοποθέτηση του στη Βουλή, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεσμεύθηκε ότι με την επικείμενη συνταγματική αναθεώρηση θα προτείνει την ουσιαστική θεσμοθέτηση της αξιολόγησης στο Δημόσιο Τομέα.

Ακριβώς με στόχο μία αποτελεσματικότερη δημόσια διοίκηση, η κυβέρνηση έχει ήδη δρομολογήσει ένα πλέγμα μεταρρυθμίσεων. Ειδικότερα:

  • Την αναβάθμιση των διοικητικών εργαλείων και την ενσωμάτωση τεχνογνωσίας από το εξωτερικό, την ακαδημαϊκή έρευνα και τον ιδιωτικό τομέα,

  • Την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών και της Τεχνητής Νοημοσύνης στην καθημερινότητα της δημόσιας διοίκησης,

  • Την στοχοθεσία, την αξιολόγηση και την παρακολούθηση σε ετήσια βάση του παραγόμενου έργου και

  • Κυρίως την υποστήριξη με κάθε μέσο του ανθρώπινου δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης.

Τι αλλάζει στη βαθμολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων

Αυτό που εξηγούν από την κυβέρνηση είναι ότι η στόχευση είναι στην αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, ταυτόχρονα με την αλλαγή της διοικητικής νοοτροπίας με ένα:

  • Ενιαίο & σύγχρονο πλαίσιο για την εφαρμογή της αξιολόγησης και της στοχοθεσίας και ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων για την εκπλήρωση των καθηκόντων του υπαλλήλου

  • Κατάργηση βαθμολογίας για τους υπαλλήλους η οποία λόγω της προηγούμενης ρύθμισης που ίσχυε πριν το 2019 και βασιζόταν σε καθαρά υποκειμενικά κριτήρια, καθιστούσε την αξιολόγηση μη αξιολόγηση. Με αποτέλεσμα να εμφανίζονται ως «άριστοι» στις αξιολογήσεις το 97% των υπαλλήλων.

  • Διατήρηση βαθμολογίας για τους προϊσταμένους από 1 έως 5 με τρεις κατηγορίες κριτηρίων: Κατά 50% για την επίτευξη ή μη της Στοχοθεσίας, κατά 40% για την εκπόνηση και παρακολούθηση του Ατομικού Σχεδίου Ανάπτυξης του κάθε υπαλλήλου και κατά 10% από τις αξιολογήσεις των μελών της ομάδας του για τον ίδιο.

  • Για την αξιολόγηση των προϊσταμένων απαραίτητο προαπαιτούμενο και υποχρεωτικός στόχος η σύνταξη και παρακολούθηση της υλοποίησης του «Ατομικού Σχεδίου Ανάπτυξης» για κάθε δημόσιο υπάλληλο

  • Θεσμός Συμβούλου Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού

  • Πρόβλεψη για Τριμελείς Επιτροπές Αξιολόγησης με συμμετοχή του ΑΣΕΠ, της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας και του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για τη διασφάλιση της ποιότητας των αξιολογήσεων.

Σε όλα τα παραπάνω αναφέρθηκε αναλυτικά και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών.

Δημοφιλή