Μητσοτάκης: Κατεπείγουσα η ανάγκη αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου με καινούριο τροχαίο υλικό

«Πιο γρήγορη και πιο αποτελεσματική η υλοποίηση των στόχων», τόνισε ο πρωθυπουργός. Ποια μεγάλα έργα πρέπει να ολοκληρωθούν έως το 2027.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε την ταχύτητα με την οποία θα κινηθεί η κυβέρνηση στο θέμα της αναβάθμισης του σιδηροδρόμου
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε την ταχύτητα με την οποία θα κινηθεί η κυβέρνηση στο θέμα της αναβάθμισης του σιδηροδρόμου
Eurokinissi

Για τα έργα εθνικής προτεραιότητας που πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2027 -δίνοντας και πάλι, όπως χθες στο ΥΠΟΙΚ ορίζοντα μέχρι τις εθνικές εκλογές- αλλά και για τις παρεμβάσεις που θα βελτιώσουν τις συγκοινωνίες μίλησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά τη σύσκεψη που είχε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, τον υπουργό Χρίστο Δήμα, τον αναπληρωτή Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη και τον υφυπουργό Νίκο Ταχιάο.

Fast track διαδικασίες για τον σιδηρόδρομο

Έχοντας δίπλα του τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη, ο πρωθυπουργός έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον σιδηρόδρομο. «Είναι κατεπείγουσα η ανάγκη αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου, με υλοποίηση έργων υποδομών και με καινούριο τροχαίο υλικό», υπογράμμισε ο κ. Μητσοτάκης θέτοντας ως απώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των έργων, τουλάχιστον στην κεντρική σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, το 2027. Μάλιστα, για να τονίσει την ταχύτητα που πρέπει να τρέξει η κυβέρνηση προς αυτή την κατεύθυνση, ανακοίνωσε ότι θα εφαρμοστούν «διαδικασίες μέγιστης δυνατής ευελιξίας, στο όριο του ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου.»

Επίσης ανακοίνωσε την πρόθεση της κυβέρνησης να «τρέξει» με τον πιο γρήγορο ρυθμό τα έργα αποκατάστασης τόσο σε σιδηροδρομικό όσο και σε οδικό δίκτυο στις περιοχές που έπληξε η κακοκαιρία Daniel.

Στιγμιότυπο από τις δηλώσεις που έγιναν μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης υπό τον πρωθυπουργό στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Στιγμιότυπο από τις δηλώσεις που έγιναν μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης υπό τον πρωθυπουργό στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
Eurokinissi

«Μέχρι το 2027 θα είναι διαφορετική η εικόνα στα μέσα μεταφοράς του λεκανοπεδίου»

Βαρύτητα έδωσε όμως και στη λειτουργία των μέσων μεταφοράς, προαναγγέλλοντας ότι τον επόμενο μήνα θα παρουσιαστούν οι παρεμβάσεις που θα γίνουν σε όλα τα ΜΜΜ στην Αττική, με στόχο την καλύτερη και ασφαλέστερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

«Μέχρι το 2027 θα είναι διαφορετική η εικόνα στα μέσα μεταφοράς του λεκανοπεδίου», δεσμεύθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Παράλληλα τόνισε ότι πολύ σύντομα θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), υπογραμμίζοντας ότι απαιτείται μία συνολική επαναξιολόγηση του πως κινούμαστε στο δρόμο. Στόχος της κυβέρνησης, μέσω και των παρεμβάσεων που θα κάνει, είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων.

Ποια έργα υποδομών έχουν ορίζοντα ολοκλήρωσης έως το 2027

Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την τοποθέτηση του από τα μεγάλα έργα που είναι σε εξέλιξη, χαρακτηρίζοντας τα «έργα εθνικής προτεραιότητας» και ανακοίνωσε ποια θα είναι έτοιμα έως το 2027.

Ειδικότερα:

-Ο οδικός άξονας Πάτρας – Πύργος που το μεγαλύτερο τμήμα του αναμένεται να είναι έτοιμο το καλοκαίρι του 2025 και η επόμενη φάση μέχρι το τέλος του χρόνου

-Το τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026

-Η κατασκευή του Fly Over στη Θεσσαλονίκη που αναμένεται να είναι έτοιμο αρχές καλοκαιριού του 2027

-Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά με πέντε σταθμούς που σύμφωνα με το πρόγραμμα θα είναι έτοιμη το καλοκαίρι του 2025

-Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η σχετική σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί μέσα στον επόμενο μήνα

Στο κλείσιμο της τοποθέτησης του ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου ξεκινά από το έργο που έκανε η προηγούμενη και επανέλαβε ότι απαιτείται «πιο γρήγορη και πιο αποτελεσματική η υλοποίηση των στόχων που έχουμε θέσει.»

Δημοφιλή