Μητσοτάκης: Μεγάλο ευχαριστώ στους άνδρες της ΕΜΑΚ, η χώρα μας έπραξε το αυτονόητο

«Όπως είπα και στον πρόεδρο Ερντογάν, αυτήν την ώρα της ανάγκης και της οδύνης είμαστε εδώ για ό,τι βοήθεια χρειαστούν».
.
.
Eurokinissi

Ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στους άνδρες της ΕΜΑΚ που επιχειρούν στις σεισμόπληκτες περιοχές της Τουρκίας απηύθυνε σε ανάρτησή του στο Facebook ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Συγκινηθήκαμε όλοι όταν τους είδαμε να βγάζουν μέσα από τα ερείπια των πολυκατοικιών, ζωντανούς, 5 ανθρώπους - τρία παιδιά, μια 20χρονη κοπέλα και ένα 50χρονο άνδρα. Και μας γέμισαν υπερηφάνεια. Αλλά και αυτονόητη βαθιά θλίψη για το μέγεθος της καταστροφής. Λέμε συχνά “Βιβλική καταστροφή”, όμως μόνο έτσι μπορεί να περιγράψει κανείς το μέγεθος αυτού που βλέπουμε. Η χώρα μας έπραξε το αυτονόητο, όπως έκανε και το 1999, και όπως θα κάνουμε πάντα. Σπεύσαμε από την πρώτη στιγμή να θέσουμε τις δυνατότητες της ελληνικής πολιτείας στη διάθεση των αρχών της γειτονικής χώρας. Όπως είπα και στον πρόεδρο Ερντογάν, αυτήν την ώρα της ανάγκης και της οδύνης είμαστε εδώ για ό,τι βοήθεια χρειαστούν. Μπορεί να έχουμε πολιτικές διαφορές, όμως οι λαοί της Ελλάδας και της Τουρκίας είναι φίλοι. Και αυτό αποδεικνύεται από το κύμα συμπαράστασης που έχει εκδηλωθεί σε όλη τη χώρα» πρόσθεσε.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως οι φυσικές καταστροφές «πάντα μας υπενθυμίζουν την ευθύνη της οργανωμένης πολιτείας προς τους πολίτες. Την ευθύνη να οχυρώνουμε τις υποδομές μας και να επενδύουμε στις δομές και στους ανθρώπους της Πολιτικής Προστασίας. Αυτό, το έχουμε κάνει από την πρώτη μέρα. Επιτρέψτε μου σας δώσω ένα μόνο ενδεικτικό παράδειγμα: η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, όταν αναλάβαμε, λειτουργούσε με ωράριο δημόσιας υπηρεσίας – δηλαδή Δευτέρα με Παρασκευή, από τις 7:00 μέχρι τις 15:00. Σήμερα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, σε ένα νέο υπερσύγχρονο κτίριο, κάνοντας χρήση της τεχνολογίας για να υπάρχει άμεση ενημέρωση ώστε να υπάρχει και άμεση αντίδραση. Φυσικά όμως δεν αρκεί η γρήγορη αντίδραση – πρέπει να υπάρχει και προληπτική δράση, αλλά και να μαθαίνεις από τα λάθη σου».

Αναφερόμενος στην πρόσφατη κακοκαιρία, είπε πως «φέτος ο ΔΕΔΔΗΕ αύξησε κατά 70% τους καθαρισμούς δέντρων γύρω από σταθμούς, και κατά 50% τις επενδύσεις σε αναβάθμιση δικτύου. Γι’ αυτό και κατά τη διάρκεια της σφοδρής κακοκαιρίας που έπληξε την κεντρική Ελλάδα και την Αττική, οι βλάβες στο ηλεκτρικό δίκτυο ήταν λιγότερες από 90. Πέρυσι με την «Ελπίδα» ήταν 200-250 στη μέση τάση και πάνω από 400 στη χαμηλή τάση, ενώ το 2021 με τη «Μήδεια» είχαν φτάσει τις 1200 βλάβες στη μέση τάση και τουλάχιστον τις 1500 στη χαμηλή τάση.

Φυσικά άκουσα κι εγώ το επιχείρημα ότι πήραμε πολλά μέτρα ενόψει του χιονιά. Αλλά θα ήθελα να σας ρωτήσω: δεν είναι καλύτερα να έχουμε ένα κράτος που δρα προληπτικά από το να έχουμε έναν κρατικό μηχανισμό απόντα; Φαίνεται πάντως πως η κλιματική κρίση θα δημιουργεί ολοένα και πιο συχνά έκτακτα καιρικά φαινόμενα. Με αφορμή λοιπόν την παγωνιά των ημερών, θέλω να θυμίσω πως πλέον οι αγρότες μας έχουν στη διάθεσή τους μία δωρεάν ψηφιακή εφαρμογή που τους ειδοποιεί εγκαίρως – τρεις μέρες πριν – για επερχόμενο παγετό, ώστε να πάρουν τα μέτρα τους. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στο “cloud” του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και μέχρι το τέλος του μήνα θα είναι έτοιμη για λειτουργία σε κινητό».

Επίσης, ξεχώρισε ως υπηρεσία και τον ψηφιακό φάκελο ασθενούς: «Ήταν κάτι που φάνταζε αδιανόητο, όμως σήμερα είναι πραγματικότητα μέσω της εφαρμογής MyHeathApp, η οποία εμπλουτίζεται συνεχώς με νέες υπηρεσίες. Ξεκίνησε με τα ιατρικά παραπεμπτικά και τα ψηφιακά ραντεβού με τον προσωπικό γιατρό, και αυτή την εβδομάδα προστέθηκαν 431 εργαστηριακές εξετάσεις και βεβαιώσεις νοσηλείας. Αυτά παρέχονται ψηφιακά από 59 δημόσια νοσοκομεία – σχεδόν τα μισά δηλαδή – καθώς και από ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα».

Δημοφιλή