Καλλιτεχνικά ακέφαλο και διοικητικά «αμήχανο», λόγω έλλειψης επικοινωνίας με το εποπτεύον ΥΠΠΟ, όπως καταγγέλλουν οι εκπρόσωποι του, παραμένει το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Παρά το «πρωτοφανές αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει, λόγω του οξέος και κρίσιμου προβλήματος που έχει ανακύψει με την πρόσληψη της καλλιτεχνικής διευθύντριας κ.Ζωής Ζενιώδη», τονίζεται σε ανακοίνωση του ...υπό παραίτηση Δ.Σ.
Το διοικητικό συμβούλιο (η τριετής θητεία του οποίου ανανεώθηκε προ έτους και τυπικά λήγει τον Ιανουάριο του 2022) το Δ.Σ του ΟΜΜΘ παρουσίασε σήμερα το καλλιτεχνικό πρόγραμμα για την καλλιτεχνική περίοδο Ιανουαρίου - Ιουνίου 2020.
Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα σχεδίασε...αμισθί (η διοικητική εκκρεμότητα που προέκυψε δεν της επιτρέπει να αμειφθεί) η κ. Ζενιώδη, παρότι η ανάληψη των καθηκόντων της βρίσκεται ακόμη σε εκκρεμότητα. Η εξάμηνη διαγωνιστική διαδικασία που ολοκληρώθηκε στις 11 Ιουλίου - τέσσερις μέρες μετά τις βουλευτικές εκλογές - με την υπογραφή σύμβασης εργασίας μεταξύ ΟΜΜΘ και της κ.Ζενιώδη. Οι όροι της προκήρυξης της θέσης του καλλιτεχνικού διευθυντή στο Μέγαρο εγκρίθηκαν με υπουργική απόφαση της τότε υπουργού πολιτισμού κ. Μ.Ζορμπά, τον Ιανουάριο του 2019, αλλά στο κείμενο της υπoυργικής απόφασης δεν υπήρξε αναφορά σε εγκριτική απόφαση της επιτροπής της ΠΥΣ-Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου- που θα της επιτρέψει να αμείβεται.
«Η σιωπή από πλευράς του ΥΠΠΟΑ και η συσσώρευση προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε ως εποπτευόμενος φορέας δεν μπορεί παρά να εκληφθεί ως απαξίωση προς τον ίδιο τον ΟΜΜΘ και τον πολιτιστικό του ρόλο, στο βαθμό που αφήνει από επιλογή καλλιτεχνικά ακέφαλο για τόσο μεγάλο διάστημα. Για τον λόγο αυτό κοινοποιούμε δημόσια την πρόθεσή μας να εξετάσουμε κάθε δυνατή ενέργεια, ακόμη και αυτήν της σύσσωμης παραίτησης του ΔΣ, προκειμένου να δρομολογηθεί επιτέλους μία υπεύθυνη λύση των σωρευμένων προβλημάτων» τόνιζε, μεταξύ άλλων, στη διάρκεια της συνέντευξη Τύπου, που δόθηκε τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου, στο ΜΜΘ για την ανακοίνωση του εορταστικού-επετειακού προγράμματος, ο πρόεδρος του Δ.Σ του ΟΜΜΘ, κ.Νικήτας Μυλόπουλος.
To καλλιτεχνικό πρόγραμμα
Ο πρώτος κύκλος με τίτλο «Beethoven+ (Beethoven plus)» παρουσιάζει πέντε συναυλίες μουσικής δωματίου με αφορμή το Έτος Μπετόβεν, για τα 250 χρόνια από τη γέννηση του σπουδαίου Γερμανού συνθέτη (Ν. Κυριόσογλου - Β. Σαΐτης 29/1, Δ. Παπαματθαίου-Μάτσκε - B. Klöckner - Ο. Μάτσκε 31/1, Ventus Ensemble 14/3, Τρίο El Greco 24/3, Selini Quartet 27/5 & 29/5.
Ένας δεύτερος θεματικός κύκλος αφορά το αιώνιο θέμα του έρωτα ως κινητηρίου δύναμης για την τέχνη, και έχει τίτλο «Αγάπης έργα». Εδώ εντάσσονται η παράσταση σύγχρονου χορού «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» από την ομάδα Χορευτές του Βορρά (14-15/2), η συναυλία της Δήμητρας Γαλάνη «Έρωτα εσύ...» (23/2), το ρεσιτάλ πιάνου του Μάνου Κιτσικόπουλου (18/5) και το μουσικό αναλόγιο «Αθάνατη αγαπημένη – Αιώνια ερωτευμένη» με τη Μάγδα Μαυρογιάννη, τη Μίνα Πολυχρόνου, την Άρτεμη Μπόγρη και τη Νεφέλη Μούσουρα (25/5).
Ο τρίτος κύκλος, «Γυναικών έργα», έχει ως θέμα του τη γυναικεία παρουσία στην τέχνη –η γυναίκα ως δημιουργός, ως καλλιτέχνης, ως θέμα, αλλά και ως Μούσα– και οργανώνεται κυρίως τον Μάρτιο, γύρω από την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.
Πρόκειται για την έκθεση «Kalliope» με παρουσίαση σημαντικών Αυστριακών γυναικών (6/3), την παρουσίαση των τραγουδιών του Μπετόβεν από τη σοπράνο Λένια Ζαφειροπούλου και την πιανίστα Ζωή Ζενιώδη (6/3), το ρεσιτάλ πιάνου του Στέφανου Νάσου (7/3) και τη συναυλία της Ιωάννας Αθανασάκη και της Θέλξης Ματίκα με έργα Γαλλίδων συνθετριών (8/3). Λίγο αργότερα, στις 11/4, μία από τις πέντε πιο διάσημες γυναίκες στη σύγχρονη ιστορία του πιάνου, η Lise de la Salle, έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας και ερμηνεύει κορυφαία έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου.
Η θεματική «Πάσχα στο Μέγαρο» που θα ξεκινήσει στις 9 Απριλίου με το σημαντικό έργο «Stabat Mater» του Περγκολέζι σε μία σύμπραξη της MOYSA (Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του ΜΜΘ) και της Χορωδίας του Συλλόγου Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης, συνεχίζεται στις 10 Απριλίου με την παγκόσμια πρεμιέρα του έργου του Σαμαρά «Βυζαντινά πάθη» από την ΚΟΘ και κορυφώνεται τη Μεγάλη Εβδομάδα με ένα τριήμερο κατάνυξης που περιλαμβάνει το αφιέρωμα «Γένεσις – Γη – Ανάσταση» του σημαντικού βιολοντσελίστα Philipp Comploi (13/4), την παραγωγή «Prayer of the Heart» του μινιμαλιστή συνθέτη Sir John Tavener (14/4) και τη συναυλία με τίτλο «Διψώ!» της ΣΟΔΘ και της Μικτής Χορωδίας του Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου (15/4).
Συναυλίες συμφωνικής μουσικής συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα με τη σύμπραξη της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης (1-2/1, 7/2, 21/2, 20/3, 10/4), της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης (4/3, 21/3, 6/4, 15/4, 3/6), της Συμφωνικής Ορχήστρας του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του ΠΑΜΑΚ (13/1, 1/6) και της MOYSA (13/3, 5/4, 9/4).
Επίσης, προγραμματίζονται συναυλία με «Μουσική των τροβαδούρων στο Βασίλειο της Θεσσαλονίκης 1204» από το σύνολο Ex Silentio (26/1), η συναυλία με μεσογειακή μουσική (klezmer και σεφαραδίτικα) από το Mishmash Quartet για την Ημέρα Μνήμης Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος (27/1), η παραγωγή “The Soul of Epirus”, ένα αφιέρωμα στη μουσική της Ηπείρου με τον Πετρολούκα Χαλκιά στο κλαρίνο και τον Βασίλη Κώστα στο λαούτο (8/2), η συναυλία της Άλκηστης Πρωτοψάλτη με την Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας με τίτλο «Με άρωμα Ανατολής» (12&13/3), η μουσικοθεατρική παράσταση «Οι τέσσερις εποχές» που απευθύνεται κυρίως σε παιδιά και συνδυάζει τη μουσική του Βιβάλντι με μηνύματα για την ανακύκλωση (18-22/3), το ρεσιτάλ αυτοσχεδιασμού του πιανίστα Στάθη Άννινου με τίτλο “Openness” (20/3), η παράσταση «Μακμπέθ» του Σαίξπηρ και το επετειακό 10ο Φεστιβάλ Παιδικών – Νεανικών Χορωδιών (6-10/5).
Παράλληλα, το πρόγραμμα περιλαμβάνει διαλέξεις, νεανικές συναυλίες, εκπαιδευτικά προγράμματα καθώς και το θερινό κινηματογράφο του Μεγάρου «Σινεμά με θέα».
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ