Μια ανάσα από τις γιορτές: Απλούστατη μέθοδος βάζει φρένο στις ποσότητες αλκοόλ που πίνουμε

Η επιστήμη μίλησε. Ας δούμε τι λέει νέα έρευνα.
Πολλοί φοβόμαστε ότι τα Χριστούγεννα μπορεί να κυλήσουμε και πάλι σε κακές συνήθειες. Ωστόσο, υπάρχει λύση!
AnnaStills via Getty Images
Πολλοί φοβόμαστε ότι τα Χριστούγεννα μπορεί να κυλήσουμε και πάλι σε κακές συνήθειες. Ωστόσο, υπάρχει λύση!

Χριστούγεννα πλησιάζουν με βήμα ταχύ. Και ενώ πρόκειται για μια από τις πιο όμορφες γιορτές του έτους, αυτές οι μέρες επιβάλλουν με έναν τρόπο την υπερβολή: Στο ντύσιμο, στο ποτό, στο φαγητό. Ως εκ τούτου, πολλοί φοβόμαστε μην κυλήσουμε και πάλι σε κακές συνήθειες, όπως η υπερκατανάλωση αλκοόλ. Ωστόσο, δεν έχουμε παρά να ηρεμήσουμε. Διότι οι ερευνητές ανακάλυψαν μια αποτελεσματική συνδυαστική μέθοδο, για να μας ενθαρρύνουν να πίνουμε λιγότερο αλκοόλ:

1) Καταμετρώντας τα ποτά μας ένα προς ένα και

2) Προειδοποιώντας μας διαρκώς για τις επιζήμιες επιπτώσεις της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ στον οργανισμό

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ εκτοξεύει τον κίνδυνο καρκίνου και συνδέεται με μια σειρά προβλημάτων, όπως:

  • Ο πρόωρος θάνατος

  • Οι καρδιακές παθήσεις

  • Τα πεπτικά προβλήματα και

  • Ο αυξημένος κίνδυνος άνοιας

Κι όμως οι ερευνητές, βρήκαν τρόπο όλα αυτά, να τα γυρίσουν υπέρ μας.

«Διαπιστώσαμε ότι η κοινοποίηση πληροφοριών για τη συσχέτιση αλκοόλ και καρκίνου σε συνδυασμό με μια συγκεκριμένη πρακτική δράση – μετρώντας τα ποτά τους – είχε ως αποτέλεσμα οι πότες να μειώσουν την ποσότητα αλκοόλ που κατανάλωναν», δήλωσε η οικονομολόγος και ψυχολόγος Σιμόν Πέτιγκρου.

Σχετικά με τη μελέτη:

Για τη μελέτη, συμπληρώθηκαν τρεις έρευνες:

  • 7.995 άτομα ολοκλήρωσαν την πρώτη

  • 4.588 από αυτά τα άτομα ολοκλήρωσαν τη δεύτερη τρεις εβδομάδες αργότερα

  • Και 2.687 άτομα ολοκλήρωσαν την τελική έρευνα τρεις εβδομάδες μετά

Οι 7.995 συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε ομάδες και υποβλήθηκαν σε διαφορετικές διαφημίσεις και μηνύματα σχετικά με το ποτό.

Ένας συνδυασμός διαφημίσεων ξεχώρισε. Ήταν ο συνδυασμός:

  1. Μιας τηλεοπτικής διαφήμισης που συνέδεε το ποτό και τον καρκίνο

  2. Μιας διαφήμισης που πρότεινε να μετράμε τα ποτά μας

Αυτός ήταν ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους, προκειμένου οι ειδικοί να πείσουν τους συμμετέχοντες να προσπαθήσουν να μειώσουν την κατανάλωση αλκοόλ. Ήταν επίσης ο μοναδικός συνδυασμός μηνυμάτων που βοήθησε τους ανθρώπους να μειώσουν σημαντικά την κατανάλωση αλκοόλ, μέσα σε μόλις έξι εβδομάδες.

Άλλες προσεγγίσεις, όπως η ενθάρρυνση των ανθρώπων να ορίσουν πριν την έξοδο έναν συγκεκριμένο όριο ποτών και να το τηρήσουν πιστά, έφεραν επίσης αποτέλεσμα. Αλλά με βάση τα άτομα που συμμετείχαν σε αυτήν την έρευνα υπήρχε ξεκάθαρος νικητής. Και δεν ήταν άλλος από τον συνδυασμό των μηνυμάτων που προαναφέρθηκαν.

«Πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν ότι το αλκοόλ είναι καρκινογόνο. Και αυτή είναι μια σημαντική πληροφορία στην οποία θα πρέπει να έχουν πρόσβαση όλοι οι πότες. Ωστόσο, το να λέμε στους ανθρώπους ότι το αλκοόλ προκαλεί καρκίνο είναι μόνο ένα μέρος της λύσης. Πρέπει επίσης να τους προτείνουμε τρόπους να αναλάβουν δράση, προκειμένου να περιορίσουν τον κίνδυνο», τονίζει η Πέτιγκρου.

Και ποιο είναι το συμπέρασμα;

Η υπερβολή στο ποτό συνδέεται με μια σειρά προβλημάτων. Και είτε τα γνωρίζουμε σε όλη τους την έκταση, είτε όχι, οι προσωπικές μας επιλογές είναι αυτές που θα καθορίσουν το εάν η συμπεριφορά μας γύρω από το αλκοόλ θα αλλάξει μακροπρόθεσμα.

Πράγματι, τα μηνύματα και οι εκστρατείες είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι. Ωστόσο, αν δεν έχουμε πάρει την σοβαρή απόφαση να σώσουμε τον εαυτό μας από την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, ενδέχεται πολύ απλά να κλείσουμε τα αυτιά μας απέναντι στις διάφορες καμπάνιες.

Αν πάλι είμαστε αποφασισμένοι, το να διαβάσουμε και μερικά πράγματα γύρω από τις αλλαγές που επιφέρει το ποτό στον οργανισμό, σίγουρα θα ενισχύσει αυτή μας την επιλογή. Το ίδιο και το να θέτουμε εκ των προτέρων ένα όριο στα ποτά που θα πιούμε και να μετράμε με συνέπεια. Άλλωστε, όλο αυτό το κάνουμε για εμάς. Και για κανέναν άλλο!

(Mε πληροφορίες από yahoolife).