Στις 17 Μαρτίου του 2020, το Παρίσι έπεσε σε «λήθαργο». Αντιμέτωπη με την πανδημία, η γαλλική κυβέρνηση κήρυξε «lockdown σε όλη την επικράτεια» και καφέ, αίθουσες τέχνης και κινηματογράφοι έκλεισαν. Πάνω από έναν χρόνο αργότερα, η πόλη του Φωτός ξυπνά σιγά σιγά και δύο αίθουσες τέχνης, οι Durev και Artismagna Studio, εόρτασαν την εξέλιξη οργανώνοντας μια έκθεση φωτογραφιών με τίτλο «La ville s’éveille».
Η έκθεση είναι μια επισκόπηση 75 χρόνων φωτογραφίας στο Παρίσι μέσα από πέντε ιστορικές φιγούρες της τέχνης και τρεις σύγχρονους φωτογράφους. Ανάμεσα στις φωτογραφίες που εκτέθηκαν, υπήρχαν σκηνές καθημερινότητας τη δεκαετία του 1930 μέσα από τον φακό του Ρόμπερτ Σαλ όπως και αυτές που αιχμαλώτισε ο φακός του Πιερ Μπουλά, του μοναδικού γάλλου φωτογράφου του Life Magazine, ο οποίος διέσχιζε το Παρίσι σε καθημερινή βάση. Άλλος καλλιτέχνης ήταν ο Γουίλαιμ Κλάιν, ο οποίος χρησιμοποιούσε ασυνήθιστες μεθόδους εμφάνισης για να επιτύχει εντυπωσιακά εφέ στις φωτογραφίες του.
Οι τρεις σύγχρονοι ήταν οι Ντίντερ Φοντάν, Κλιφ Χαν και Νίκολας Σιμενόν. Από τις γεωμετρικές φόρμες του Σιμενόν που αναδεικνύουν την μοναξιά και απομόνωση της πόλης μέχρι τις φωτογραφίες του Φοντάν στο παρισινό μετρό και μέχρι τα κινηματογραφικά πλάνα του Χαν που συγκροτούν μια συνεχή καταγραφή σε ημερολόγιο, όλες προσέφεραν μια φρέσκια ματιά στην πόλη.
Η έκθεση «La ville s’éveille» ήταν απόδειξη ότι το Παρίσι δεν σταματά ποτέ να εμπνέει φωτογράφους. Και όπως συνήθιζε να λέει ο Γουίλαιμ Κλάιν, ο οποίος διάλεξε το Παρίσι για σπίτι του και αφιέρωσε 40 χρόνια να το αιχμαλωτίζει πάνω σε φιλμ, «εδώ, για όποιον λόγο και, συχνά, για κανέναν λόγο ολωσδιόλου, ο κόσμος βγαίνει στον δρόμο. Η πόλη τους ανήκει».
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ