Μια Γέφυρα Μουσικής Πάνω από τη Συγγρού Vol. 10

Στέγη και Πάντειο Πανεπιστήμιο προσφέρουν σε μια νέα γενιά επιμελητών συναυλιών, μουσικών και συνθετών βήμα για να παρουσιάσουν τη δουλειά τους.
Μια Γέφυρα Μουσικής Πάνω από τη Συγγρού μεταξύ της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση και του Παντείου Πανεπιστημίου.
Μια Γέφυρα Μουσικής Πάνω από τη Συγγρού μεταξύ της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση και του Παντείου Πανεπιστημίου.
@Γιάγκος Παπαδόπουλος

Στο πλαίσιο του μαθήματος «Διαχείριση Πολιτιστικών Εκδηλώσεων», οι φοιτητές του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου συνεργάζονται με τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, για δέκατη συνεχή χρονιά, για την υλοποίηση του προγράμματος και της σειράς συναυλιών «Μια Γέφυρα Μουσικής πάνω από τη Συγγρού vol. 10».

Η συνεργασία αυτή προσφέρει σε μια νέα γενιά επιμελητών συναυλιών, μουσικών και συνθετών ένα βήμα για να παρουσιάσουν τη δουλειά τους στις αρχές της επαγγελματικής τους πορείας.

Ταυτόχρονα, προσφέρει στους φοιτητές και τις φοιτήτριες πολύτιμη πρακτική εμπειρία στον τομέα της πολιτιστικής διαχείρισης, ενώ παράλληλα προάγει τη σύνδεση της ακαδημαϊκής κοινότητας με έναν κορυφαίο πολιτιστικό οργανισμό. Οι φοιτητές και οι φοιτήτριες έρχονται σε επαφή με τους ανθρώπους της Στέγης και όλους τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, βιώνοντας τη διοργάνωση σε πραγματικές συνθήκες.

Η σειρά συναυλιών της «Γέφυρας Μουσικής πάνω από τη Συγγρού vol. 10», στις 6 και 7 Μαρτίου, στη Μικρή Σκηνή της Στέγης, αντλεί έμπνευση από τους δρόμους- πραγματικούς και συμβολικούς.

Τα ταξίδια, οι πολιτισμικές διαδρομές και οι ηχητικές εξερευνήσεις γίνονται ο συνδετικός κρίκος των συναυλιών, που αναδεικνύουν τη μουσική ως ένα ζωντανό πεδίο διαλόγου μεταξύ παρελθόντος και παρόντος.

Το φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνει τέσσερις συναυλίες που εξερευνούν τη μουσική μέσα από το ταξίδι, τη σχέση της με την παράδοση και τις σύγχρονες μουσικές εκφράσεις.

Το πρόγραμμα του διημέρου ανοίγει στις 6 Μαρτίου η συναυλία «On the Road». Ένα μουσικό ταξίδι εμπνευσμένο από το ομώνυμο εμβληματικό έργο του Τζακ Κέρουακ (που καταγράφει τις περιπέτειές του σε ένα ταξίδι από την Ανατολική στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ), την αμερικανική κουλτούρα της δεκαετίας του 1950 και το πνεύμα της γενιάς των Μπήτνικ. Οι μουσικοί του Galan Trio θα παρουσιάσουν έργα που συνδέονται με τις πόλεις και τις περιοχές απ’ όπου πέρασε τότε ο Κέρουακ, ερμηνεύοντας, μεταξύ άλλων, συνθέσεις του Γιώργου Βασιλαντωνάκη και της Σοφίας Σέργη, που ζουν και εργάζονται στις ΗΠΑ.

Η δεύτερη συναυλία στις 6 Μαρτίου, με τίτλο «Off Road: Γλωσσολαλιές των Βαλκανίων», αναδεικνύει τη μουσική ως γέφυρα ανάμεσα στην παράδοση και τον σύγχρονο πειραματισμό. Τα έργα του προγράμματος αντλούν έμπνευση από τη βαλκανική κληρονομιά, διαμορφώνοντας έναν πολυφωνικό διάλογο με τις σύγχρονες μουσικές τάσεις. Η Στέγη ανέθεσε στη συνθέτρια Δανάη Μπελοσίνωφ τη δημιουργία ενός νέου έργου, εμπνευσμένου από τη βουλγαρική μουσική παράδοση, υπό το πρίσμα σύγχρονων διευρυμένων τεχνικών. Ξεχωρίζουν επίσης τα έργα Glossolalia για βιολί και ηλεκτρονικά της Diana Rotaru και Lamento για βιολί του Tigran Mansurian.

Το πρόγραμμα της τρίτης συναυλίας, «Parallel Roads» στις 7 Μαρτίου, είναι εμπνευσμένο από μια τυχαία ανθρώπινη συνάντηση που παραμένει πλατωνική. Δύο ερμηνευτές μοιράζονται την ίδια σκηνή χωρίς να συνυπάρξουν μουσικά. Η Στέγη ανέθεσε στον συνθέτη Φίλιππο Σακαγιάν τη δημιουργία ενός έργου για φωνή και ηλεκτρονικά, το οποίο πλαισιώνεται, μεταξύ άλλων, με τις ελληνικές πρεμιέρες έργων της Caroline Shaw, της Ana Sokolovic και της Meredith Monk.

Το μουσικό διήμερο κλείνει στις 7 Μαρτίου με τη συναυλία «Crossroads». Ένα ταξίδι στον χρόνο και τον ήχο από τον Μεσαίωνα έως σήμερα, με φυσικούς και ηλεκτρονικούς ήχους. Παρότι η απόσταση ανάμεσα στη μεσαιωνική και τη σύγχρονη μουσική θεωρείται αγεφύρωτη, εδώ η σκηνή μετατρέπεται σε χρονομηχανή και έρχεται να διαψεύσει αυτόν τον ισχυρισμό. Το πρόγραμμα έχει ως στόχο την εξερεύνηση των πρωτογενών ηχητικών πηγών των κρουστών και της φωνής και τη σχέση μεταξύ φυσικού και ηλεκτρονικού ήχου. Το έργο της μοναχής και συνθέτριας Hildegard Von Bingen (11ος αιώνας) συνδιαλέγεται με τη μουσική της Ash Fure και του Mark Andre. Η Στέγη ανέθεσε στον Ιάσονα Μαρούλη τη σύνθεση ενός νέου έργου για φωνή και κρουστά, με το οποίο κλείνει η αυλαία των συναυλιών μίας ακόμη «Γέφυρας Μουσικής πάνω από τη Συγγρού».

Φίλιππος Ράσκοβιτς
Φίλιππος Ράσκοβιτς
Tomas Terekas

Επιμέλεια: Φίλιππος Ράσκοβιτς

Μουσικοί: Galan Trio (Μπάμπης Καρασαββίδης, Μαρίνα Κολοβού, Πέτρος Μπούρας), Αναστασία Δεληγιαννάκη, Λυδία Λινάρδου, Μάριος Μανιατόπουλος, Φαίδων Μηλιάδης, Βασίλης Σούκας, Γιάννης Ψαράκης

Φοιτητές και φοιτήτριες Παντείου Πανεπιστημίου:

Χρύσα Αβούρη, Ειρήνη Βαγγέλη, Οδυσσέας Βασαλιός, Γεώργιος Βασιλείου, Ιωάννης Βασιλείου, Νικόλαος Γεωργατσέλος, Ουρανία-Γαβριέλα Γκιώνη, Κίκι Γώγου, Ελένη Δασκαλογιάννη, Ιωάννα Ζύγουρα, Μαρία Καπογιάννη, Γεώργιος Κουτσόπουλος, Επαμεινώνδας Πέτρος Κριετσιώτης, Ροδούλα Κυριμλίδου, Αιμιλία Λαδοπούλου, Ναταλία Λιακοπούλου, Χριστίνα Λόνγκλι, Απόστολος Μαντάς, Μυρτώ Μαρκάκη, Εύα Μαρονικολάκη, Αγγελική Μήλα, Νεφέλη Μηλιώνη, Αλεξάνδρα Μπόβαλη, Ευγενία Παπαλαμπροπούλου, Δέσποινα Πάχου, Αθηνά Περάκη, Δέσποινα Ράλλη, Νίκη Ρούτση, Νιόβη Σταύρου, Λυδία Συκαρά, Κλειώ Σώλου, Ειρήνη Τζανακάκη, Φραγκίσκος-Αρσένιος Τσαντάνης, Στυλιανή Τσεκούρα, Ευθυμία Τσώκου, Άρτεμις Φιλιππάκου, Κωνσταντίνος Φοινικόπουλος, Μαρία Χονδροκούκη, Δαρεία Χυτήρη.

Μουσικό εργαστήριο - Τετάρτη 5 Μάρτιου

«Ακούω, γράφω, παίζω με τους ήχους» - Galaxy Studio - 16:00 – 21:30

Ένα σπονδυλωτό μουσικό εργαστήριο με τρεις ενότητες των 90΄ η καθεμία, από τους νέους επιμελητές της φετινής «Γέφυρας Μουσικής».

Στην πρώτη ενότητα (16:00 – 17:30), με τίτλο «Οδηγός ακρόασης», o Παύλος Κόρδης εισάγει το κοινό στην ανακάλυψη της ενεργητικής ακρόασης ως μέσου για την εξερεύνηση ενός μουσικού έργου. Θα ακουστούν και θα σχολιαστούν έργα του 20ού και 21ου αιώνα που περιλαμβάνονται στο συναυλιακό πρόγραμμα της «Γέφυρας Μουσικής πάνω από τη Συγγρού vol. 10».

Στη δεύτερη ενότητα (18:00 – 19:30), με τίτλο «Μορφοποιώντας ήχους: Εισαγωγή στη δημιουργία ηλεκτρονικής μουσικής μέσα από sampling», ο Φίλιππος Ράσκοβιτς θα εστιάσει στη δημιουργική επεξεργασία ήχων χρησιμοποιώντας το μουσικό πρόγραμμα Reaper, το οποίο οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες θα πρέπει να έχουν εγκατεστημένο σε λάπτοπ που θα φέρουν μαζί τους. Μέσα από πειραματισμό, θα μάθουν τεχνικές όπως time streching, pitch bending και χρήση εφέ για τη διαμόρφωση ηχοτοπίων που θα χρησιμοποιηθούν και στο επόμενο εργαστήριο.

Η τρίτη ενότητα (20:00 - 21:30) έχει τίτλο «Τυχαίο ή και όχι: Εργαστήριο μεθοδευμένου αυτοσχεδιασμού» και εισηγήτρια την Ηρώ Μενέγου. Απευθύνεται σε μουσικούς ανεξαρτήτως επιπέδου, που θα ήθελαν να εξερευνήσουν τις δυνατότητες του ομαδικού παιξίματος γύρω από ένα πιάνο (ή και όχι!). Πώς η δυναμική της ομάδας και η λήψη αποφάσεων οδηγούν σε μοναδικά μουσικά αποτελέσματα.

Δημοφιλή