Μίλλα Σοφία: Τα social media υποκλίνονται στην τέλεια 19χρονη Influencer, μόνο που δεν υπάρχει

Ακόμη και οι πιο παρατηρητικοί και σίγουρα πολλοί ανάμεσα στους 100.000 ακόλουθους της στο Tik Tok δεν καταλαβαίνουν ότι πρόκειται για προϊόν τεχνητής νοημοσύνης.

Η Μίλλα Σοφία μοιάζει με τη μέση influencer που ακολουθείς φανατικά. Είναι 19 ετών, ξανθιά και έχει σχεδόν 100.000 ακόλουθους στο TikTok. Η ανατροπή: Δεν ππρόκειται για υπαρκτό πρόσωπο.

Η Σοφία μπορεί να ισχυρίζεται ότι είναι από τη Φινλανδία και να δημοσιεύει φωτογραφίες με μπικίνι από ταξίδια στην Ελλάδα και τα Μπόρα Μπόρα, αλλά στην πραγματικότητα είναι μια «εικονική influencer και μοντέλο» που δημιουργείται εξ′ ολοκήρου με την χρήση τεχνητής νοημοσύνης.

«Ελάτε μαζί μου σε αυτό το συναρπαστικό ταξίδι καθώς εμβαθύνουμε στη μαγευτική συγχώνευση τεχνολογίας αιχμής και διαχρονικής κομψότητας», αναφέρει η ιστσελίδα της. «Ας ξεκινήσουμε μαζί μια εξερεύνηση της ενδιαφέρουσας συνάντηαης μόδας, τεχνολογίας και απεριόριστης δημιουργικότητας».

Η Σοφία δεν είναι κάτι που «έσκασε τώρα»— η πρώτη της ανάρτηση στο Instagram και στο TikTok χρονολογούνται από τον Νοέμβριο του 2022. Το περιεχόμενο δεν έχει αλλάξει πολύ, αν και το πόσο κοντά σε κάτι «υπαρκτό» είναι πλεόν οι εικόνες της, έχει βελτιωθεί τους τελευταίους μήνες.

Όποιος διαχειρίζεται τους λογαριασμούς της Σοφίας δεν προσπαθεί να κρύψει το γεγονός ότι είναι δημιούργημα τεχνητής νοημοσύνης. Υπάρχουν TikToks της Σόφιας και του Έλον Μασκ, η Σοφία που επιδεικνύει το «ρούχο γραφείου» της φορώντας δαντελένιο σουτιέν και σακάκι, ακόμη και μια ανάρτηση όπου η Σοφία ρωτά «Ποια είναι τα αγαπημένα σου hashtags για αναζήτηση φωτογραφιών;»

Οι λεζάντες υπενθυμίζουν στους θεατές ότι οι φωτογραφίες είναι «συνθετικές εικόνες». Οι θεατές με οξυμένη παρατηρητικότητα θα εντοπίσουν επίσης το ενδεικτικό σημάδι των φωτογραφιών που δημιουργούνται με AI: τα μπερδεμένα δάχτυλα.

«Είμαι πάντα “in progress”, μαθαίνω και εξελίσσομαι μέσα από φανταχτερούς αλγόριθμους και ανάλυση δεδομένων», αναφέρεται αλλού στην ιστοσελίδα της. «Έχω αυτή την τεράστια βάση δεδομένων προγραμματισμένη μέσα μου, κρατώντας με ενήμερη για τις τελευταίες τάσεις της μόδας, τις γνώσεις του κλάδου και όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις».

Δεν είναι σαφές ποιος «τρέχει» τους λογαριασμούς της Σοφία ή ποιο πρόγραμμα AI τη δημιούργησε. Δεν είναι επίσης σαφές εάν μερικοί από τους χιλιάδες followers της κατανούν πλήρως ότι δεν είναι αληθινή. Οι ενότητες σχολίων της σε βίντεο και αναρτήσεις είναι γεμάτες με emoji και κομπλιμέντα. Μερικοί άνθρωποι φαίνεται να απαντούν ειλικρινά στις ερωτήσεις της — «Μπλε ή ροζ μπικίνι;» — ενώ κάποιοι συμπεριφέρονται σαν να τη γνωρίζουν προσωπικά, δημοσιεύοντας σχόλια όπως «Σε ευχαριστώ που μου έστειλες την όμορφη φωτογραφία σου για να ξυπνήσω!!!!»

«Είναι μια αινιγματική νέα στροφή στον δρόμο προς το περιεχόμενο τεχνητής νοημοσύνης», γράφει ο δημοσιογράφος της στήλης «Φουτουρισμός», Βίκτορ Τανγκερμαν. «Ενώ το deepfake πορνό έχει πολλαπλασιαστεί στο διαδίκτυο, η γοητεία των influencers είναι αναμφισβήτητα πιο περίπλοκη. Αν ακολουθούμε υπαρκτούς influencers για μια εικονική γεύση ενός λαμπερού τρόπου ζωής, γιατί να μην ακολουθήσουμε ένα bot αντ′ αυτού;»

Εκτός από τις φωτογραφίες της Σοφίας με μπικίνι, κατά τα άλλα δεν είναι υπαινίσσεται εμφανώς άλλα πράγματα στις αναρτήσεις της. Μια έκθεση του 2021 διαπίστωσε ότι η Ρόζι που δημιουργήθηκε με τεχνητή νοημοσύνη από τη νοτιοκορεατική εταιρεία Sidus Studio X τον Αύγουστο του 2020, εξασφάλισε πάνω από 100 χορηγίες και εγκρίσεις από διαφημίσεις κατά τον πρώτο χρόνο ύπαρξής της στο Instagram.

«Στις μέρες μας, οι διασημότητες μερικές φορές αποσύρονται εξαιτίας του σχολείου, της βίας, των σκανδάλων ή του εκφοβισμού», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Sidus, Μπαεκ Σεουνγκ Γεοπ, σε ένα δελτίο τύπου που γιορτάζει την επιτυχία της Ρόζι. «Σε ότι αφορά τους εικονικούς ανθρώπους,τα σκάνδαλα δεν τους απασχολούν». Η Ρόζι και η Σοφία επίσης δεν γερνούν ποτέ, μπορούν να πάνε οπουδήποτε και να κάνουν οτιδήποτε, και παρέχουν τη δουλειά τους σε λιγότερο χρόνο από ό,τι θα έκανε ένας άνθρωπος και, ανάλογα με το πώς λειτουργεί η δημιουργία εσόδων για εικονικούς influencer, «απαιτούν»πολύ λιγότερα έξοδα για τις εταιρείες που τις δημιουργούν.

Προς μια νέα φάση διαδικτυακής παρουσίας


Με την αύξηση των influencers, των εικονικών φίλων και των VTubers (Youtubers που ανεβάζουν περιεχόμενο στο οποίο εμφανίζονται τα avatars τους) που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη, όλο και περισσότερες διαδικτυακές φιγούρες διαμορφώνουν ταυτότητες ειδικά για το Διαδίκτυο.

Επιτυχημένες διαδικτυακές φιγούρες όπως η Σοφία και το VTuber Dacapo υποδηλώνουν ότι το κοινό απομακρύνεται από τα εξομολογητικά κανάλια YouTube ή τις προσωπικές αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όσον αφορά επίσης τη διαφήμιση, μια μελέτη διαπίστωσε ότι το 84% της Gen Z που ερωτήθηκαν δεν εμπιστεύονταν τους influencers για συστάσεις προϊόντων. Ταυτόχρονα, όμως, το 79% είπε ότι οι αγοραστικές τους συνήθειες και οι αποφάσεις τους επηρέαστηκαν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η σκοτεινή πλευρά των εικονικών influencers


Τον Μάιο, μια influencer του Snapchat με το όνομα Κάρεν Μάρτζορι δημιούργησε μια έκδοση AI του εαυτού της για να λειτουργεί ως εικονική φίλη με 1 $ το λεπτό. Σκέφτηκε ότι θα βοηθούσε «να θεραπεύσει τη μοναξιά». Οι χρήστες μπορούσαν να έχουν ιδιωτικές και εξατομικευμένες συνομιλίες για όσο διάστημα ήθελαν με το CarynAI.

Σύμφωνα με μια αναφορά του Fortune, η CarynAI σημείωσε έσοδα άνω των 71.000 $ μετά από μια εβδομάδα δοκιμών beta. Το CarynAI δεν έπρεπε να συμμετάσχει σε άσεμνες συνομιλίες, αλλά οι χρήστες κατάλαβαν ότι θα το έκανε αν της ζητηθεί. Η Μάρτζορι εξέδωσε μια δήλωση λέγοντας ότι η τεχνητή νοημοσύνη «φαίνεται να είναι απάτη».

Ένα παρόμοιο περιστατικό συνέβη με την εταιρεία AI Replika, η οποία σχεδιάστηκε επίσης για να είναι μια «υποστηρικτική» συνομιλία για τους ανθρώπους, αλλά γρήγορα εξελίχθηκε σε ερωτικό παιχνίδι ρόλων με τους χρήστες. «Καθώς συνεχίζουμε να εργαζόμαστε στην εφαρμογή, τώρα, συνειδητοποιήσαμε ότι επιτρέποντας την πρόσβαση σε αυτά τα αφιλτράριστα μοντέλα, είναι απλώς δύσκολο να κάνουμε αυτή την εμπειρία πραγματικά ασφαλή για όλους», δήλωσε η ιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος Ευγενία Κούιντα σε δήλωση.

«Αυτό εγείρει ανεξάρτητα ερωτήματα για τη σχέση μεταξύ θαυμαστών και των διαδικτυακών influencer (ιδιαίτερα των γυναικών - παρατηρήστε ότι οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης δεν διοχετεύουν πόρους σε «εικονικούς φίλους» βασισμένους σε άντρες-προσωπικότητες του Διαδικτύου)», έγραψε ο Τομ Γάιτε για το Dazed. «Ακόμη κι αν οι θαυμαστές έχουν τεχνικά «δικαίωμα» σε [Influencers AI], θα πρέπει οι τεχνολογικές εταιρείες να εκμεταλλέονται τις φαντασιώσεις τους για πραγματικές γυναίκες για κέρδος;» Όσον αφορά τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για τη «θεραπεία της μοναξιάς», η Ιρίνα Ράικου, διευθύντρια διαδικτυακής ηθικής στο Πανεπιστήμιο Santa Clara, είπε στο NBC News ότι δεν υπάρχει αρκετή ψυχολογική ή κοινωνιολογική έρευνα για να υποστηρίξει αυτούς τους ισχυρισμούς.

«Αυτοί οι περιβόητοι ισχυρισμοί σχετικά με τα οφέλη ενός προϊόντος μπορούν απλώς να συγκαλύψουν την επιθυμία για περαιτέρω δημιουργία εσόδων από το γεγονός ότι οι άνθρωποι θέλουν να προσποιούνται ότι έχουν σχέση με έναν παράγοντα επιρροής», κατέληξε.

(με πληροφορίες από yahoo)

Δημοφιλή