Ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στα σχολεία, και ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων, που δημιούργησε ή όξυνε η πανδημία, ζητά η ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης), μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας του ανοίγματος των λυκείων στις 12 Απριλίου.
Η ΟΛΜΕ, σε σχετική ανακοίνωση, αναφέρει πως «το μόνο ”μέτρο” που ανακοίνωσε η κυβέρνηση είναι το self-test» και «μεταφέρει τις δικές της ευθύνες στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς», επισημαίνοντας πως ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) τονίζει ότι «η χρήση των self tests δεν αποτελεί τη λύση για την καταπολέμηση της πανδημίας, καθώς δεν εξασφαλίζεται η ορθή λήψη του δείγματος από τους πολίτες. Ως συνέπεια αυτού μπορεί να έχουμε ψευδώς αρνητικά αποτελέσματα, που είναι πιθανό να οδηγήσουν σε εσφαλμένα συμπεράσματα και αύξηση της διασποράς του ιού».
Κατηγορεί, επίσης, την κυβέρνηση για «εμπαιγμό» σχετικά με το ζήτημα του εμβολιασμού, αναφέροντας πως στα Ειδικά Σχολεία που λειτουργούν κανονικά ελάχιστοι εκπαιδευτικοί έχουν εμβολιαστεί, ενώ «στη Γενική Εκπαίδευση η πρόβλεψη της κυβέρνησης για παροχή μόνο των αδιάθετων εμβολίων σε εκπαιδευτικούς σημαίνει ότι σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να είναι εμβολιασμένοι οι εκπαιδευτικοί εγκαίρως, πριν το άνοιγμα των σχολείων».
Για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων το αμέσως επόμενο διάστημα η ΟΛΜΕ ζητά άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, τουλάχιστον ανά εβδομάδα σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ, προτεραιότητα των εκπαιδευτικών και όσων εμπλέκονται με την εκπαιδευτική διαδικασία στον εμβολιασμό, υλοποίηση του σχεδίου από σήμερα και μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη, με μέγιστο αριθμό 15 μαθητές ανά τμήμα.
Επίσης, ζητά τη δημοσιοποίηση των πρακτικών της συνεδρίασης της επιτροπής των λοιμωξιολόγων, κατά την οποία αποφασίστηκε το άνοιγμα των λυκείων, άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, εξαιτίας της τηλεκπαίδευσης ή της μη πρόσβασης σε αυτή, κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια και μη γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις σε γυμνάσιο και λύκειο.